
Mezinul familiei
Lumea pasionaților auto este una destul de ciudată. Desigur, sunt mașini pe care toți le adoră, dar, în rest, pasionații sunt destul de împărțiți. Gândiți-vă la sporturi și cred că cel mai bun exemplu este fotbalul.
Fotbalul, precum mașinile, reprezintă ceva ce are o mare putere de a uni oameni, dar și de a-i diviza. Toți microbiștii iubesc fotbalul, dar când vine vorba de echipele pe care le susțin, devin foarte sentimentali și protectivi.
Cam așa e și în lumea mașinilor. De-a lungul timpului, am observat că cei mai pasionați sunt cei care îndrăgesc modelele BMW, Subaru și Mazda, iar aici mă refer în mare parte la MX-5. Totuși, peste acești oameni sunt fanii Alfa Romeo.
Prin urmare, vă las pe voi să vă imaginați cum au reacționat fanii Alfa Romeo când au aflat că producătorul italian se pregătește să lanseze un crossover de segment B, care va reprezenta și primul model electric al mărcii.
Normal că a fost o decizie foarte controversată. Mai mult decât atât, pentru că italienii adoră drama, a fost o mare problemă și controversă cu numele. Inițial, acest model trebuia să fie numit Brennero, după numele unei trecători celebre din Alpi.
După un timp, cei de la Alfa s-au decis că un nume potrivit ar fi Milano. Nu pare nimic în neregulă, dar italienii au niște reguli stricte. Denumirile italiene nu pot fi folosite pentru produse care nu sunt fabricate în Italia.
Junior este fabricat pe noua platformă Stellantis, numită STLA. Prin urmare, acest model se produce în Polonia. Așa s-a ajuns la numele Junior. Pentru a înțelege și mai bine cine este acest Junior, am pregătit și o prezentare video.
PREZENTAREA VIDEO PENTRU NOUL ALFA ROMEO JUNIOR IBRIDA SPECIALE
Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.