Motor / Transmisie

4.0

Chiar dacă am spus că Junior va fi primul model electric al producătorului italian, noi am testat versiunea termică. Totuși, merită să menționăm că Junior va avea o versiune electrică cu 156 de cai putere și o versiune Veloce cu 280 CP.

Ne întoarcem la mașina noastră. Noi ne-am descurcat cu un propulsor pe benzină de 1.2 litri turbo cu 3 cilindri. Menționez că este un sistem mild-hybrid care în total dezvoltă 136 de cai putere. Motorul este împerecheat cu o transmisie automată eDCT cu 6 rapoarte.

Junior vine cu 3 moduri de rulare: Advanced Efficiency (modul Eco), Natural și Dynamic (modul Sport). Acesta din urmă oferă senzații plăcute atunci când vrei să mergi mai sportiv, având în vedere că nu ai la dispoziție prea multă putere.

Din păcate, transmisia este destul de leneșă, indiferent în ce mod de rulare te afli. Această „leneveală” o vei simți cel mai intens la plecările de pe loc, în special când vrei să pleci mai cu elan. Efectiv simți cum transmisia stă și se gândește la ce are de făcut. Desigur, poți trece în modul manual și te poți folosi de padelele din spatele volanului.

În rest, reprizele de accelerație sunt cât se poate de decente. Am mers cu multe modele din grupul Stellantis care aveau această motorizare, iar Alfa Romeo Junior se mișcă cel mai bine. Nu te vei simți prins în off-side, nici măcar la viteze de autostradă. Totuși, trebuie să calculezi puțin atunci când vrei să faci o depășire.

Per total, pentru uzul zilnic, în special în oraș, Junior oferă destule resurse, iar asta înseamnă că mulți clienți vor opta pentru această motorizare. Bine, ca să fim sinceri, nici nu au altă opțiune dacă vor neapărat un propulsor termic.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 23.04.2025 14:11

    Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.

  • dan_grc, miercuri, 23.04.2025 15:32

    Singurele modele reușite, atât la aspect, cât și la partea tehnică, din zilele noastre, sunt Giulia și Stelvio, se pare că ăsta a fost apogeul, cu noua Giulia în stilul Peugeot 408 și Stelvio inspirat din acest model Junior, Alfa va bălti în marea mocirlă numită Stelantis. AM, în titlu aveți Alfa Romeo Tonale .