Consum

4.0

Cei de la Alfa Romeo au declarat oficial că Junior are un consum mediu de 5.2 l/100 km. În timpul zilelor petrecute cu modelul italian, m-am apropiat de această cifră doar în zonele extra urbane.

În oraș, consumul a fost cuprins între 7.5 și 8.5 l/100 km. Pe autostradă, cu pilotul automat setat la 130 km/h, consumul indicat a fost în jur de 7.2-7.5 litri. Cu pilotul setat la 100 km/h, consumul a fost de 5.3-5.5 l/100 km. Într-adevăr, pe drumuri naționale cu un mers normal, am atins cifra indicată de producător.

Per total, consumul meu mediu pentru toate zilele a fost de 6.7 l/100 km. Având în vedere că am testat Junior în toate mediile posibile, consider că cifra este cam departe de valoarea declarată.

Cum spuneam, în familia Stellantis, Junior are multe rude. Totuși, pentru comparație nu ar fi foarte relevant să luăm aceste modele în calcul, așa că ne uităm în altă grădină. Prin urmare, pentru un plus de diversitate, am luat în calcul următoarele 3 modele: Renault Captur, Ford Puma și Hyundai Kona.

Renault Captur, tot cu sistem mild-hibrid, are un consum oficial de 5.8-5.9 l/100 km. De asemenea, Ford Puma vine și el cu un sistem mild-hybrid, iar consumul mediu declarat este cuprins între 5.6-6.3 l/100 km.

Hyundai Kona nu oferă un sistem mild-hybrid așa că am luat în calcul versiunea full hybrid. Prin urmare, consumul mediu este mai mic, cuprins în intervalul 4.5-4.7 l/100 km.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 23.04.2025 14:11

    Designul e respingător, partea frontala parcă a fost desenata de un nevrotic după ce s-a dat cu capul de perete. Linii peste linii in toate direcțiile și o grămadă de detalii în plus. Stellantis și designerul nu au înțeles filozofia de design a Alfa: curat, simplu și emoțional. Dacă asta e limbajul de design pe care vor merge și la viitoarele modele din gamă îmi e teamă că Stellantis va distruge și Alfa cum distrug Maserati. Nu-mi imaginez ca cineva sa cumpere modelul ăsta doar pentru că îi place cum arată, cum se întâmpla de multe ori cu Alfa. Atâția cumpărători au acceptat renumitele probleme de fiabilitate din trecut, atrași fiind de designul emoțional.

  • dan_grc, miercuri, 23.04.2025 15:32

    Singurele modele reușite, atât la aspect, cât și la partea tehnică, din zilele noastre, sunt Giulia și Stelvio, se pare că ăsta a fost apogeul, cu noua Giulia în stilul Peugeot 408 și Stelvio inspirat din acest model Junior, Alfa va bălti în marea mocirlă numită Stelantis. AM, în titlu aveți Alfa Romeo Tonale .