Audi A3 Sportback
Moderaţie
Audi A3 a pornit la drum ca fratele premium al lui Volkswagen Golf. La vremea sa, era prima compactă premium și un pas în necunoscut pentru constructorul din Ingolstadt. Între timp, A3 a devenit un nume de sine stătător, cu fanii săi și tot ce ține de un model cu o identitate proprie.
Noua generație a lui A3, tagmă din care aparține și exemplarul testat, vine cu platforma MQB a Volkswagen Group și o împarte cu succes cu mai multe modele ale acestui concern. Împărțirea merge mai departe, A3-ul din povestea de astăzi preluând și motorul 1.6 TDI de 105 CP, lansat inițial în gama Volkswagen. Versiunea testată plusează cu o transmisie S-Tronic cu două ambreiaje, inovație care a debutat în cadrul mărcii din Ingolstadt, urmând să fie integrată pe toate mărcile concernului din Wolfsburg.
În cazul de față, avem o compactă premium pentru cei care nu vor neapărat performanțe pe hârtie, ci o modalitate de transport confortabilă și economică de la A la B și mai departe de atât. În ciuda acestei caracterizări brute, A3 are propria sa personalitate și asigură sentimentul premium pe care-l caută clienții acestei mărci.
desi este cel mai slab ca putere din gama motoarele diesel de 1.6, singurul lucru care ma impresioneaza la acest propulsor este faptul ca dezvolta puterea la o turatie f scazuta, respectiv 3000 rpm, fata de 4400 rpm cu era vechiul 1.6 tdi de la VAG. dar acum cu noile motoare diesel de 1.6 de la honda, fiat, ford, renault si mai ales de la competitorul de o viata, opel, care au venit cu niste motoare excelente, VAG trebuie sa faca urgent un upgrade de putere la acest motor