Motor / Transmisie
În cadrul acestui test, vorbim despre motorizarea diesel entry-level a gamei Audi A3 Sportback. Astfel, nu trebuie să ne așteptăm la valori record la capitolele putere, cuplu motor sau performanțe dinamice. Propulsorul 1.6 TDI de 105 CP şi 250 Nm, o lansare recentă în portofoliul Volkswagen, la vremea sa marcând intrarea celor de la VAG în ”teritoriul common-rail”, a venit cu un plus de rafinament față de vechile 1.9 TDI-uri. Rafinamentul respectiv a venit cu o ”cumințire” pe partea de livrare a cuplului motor, existând senzația aparentă că motoarele noi ar fi mai ”leneșe”, cu toate că nu era cazul.
O transmisie automată, respectiv automatizată - cum este cazul S-Tronic-ului cu două ambreiaje, aduce din start senzația că motorul nu este la fel de puternic precum anunță fișa tehnică. Însă, modelul se achită de sarcinile dinamice cu succes, reușind să-l propulseze pe A3 Sportback la viteze rezonabile fără senzația unui efort exagerat.
Până la 3.000 rotații pe minut, motorul este aproape neauzit în habitaclu, prezența sa făcându-se simțită ulterior. Propulsorul și transmisia fac o pereche bună, cele două asigurând nivelul de confort așteptat de la un model premium pe partea de schimbare a treptelor de viteză. Cu toate acestea, motorul nu este nici cel mai performant din segment, fiind întrecut de D2-ul de la Volvo, iar nivelul de putere furnizat nu este tocmai impresionant, deși clientul țintă al acestei versiuni nu caută acest lucru.
desi este cel mai slab ca putere din gama motoarele diesel de 1.6, singurul lucru care ma impresioneaza la acest propulsor este faptul ca dezvolta puterea la o turatie f scazuta, respectiv 3000 rpm, fata de 4400 rpm cu era vechiul 1.6 tdi de la VAG. dar acum cu noile motoare diesel de 1.6 de la honda, fiat, ford, renault si mai ales de la competitorul de o viata, opel, care au venit cu niste motoare excelente, VAG trebuie sa faca urgent un upgrade de putere la acest motor