Tinuta de drum
Audi A3 Sportback aduce, la fel ca fratele său cu trei uşi, o direcţie rafinată, dar perfectibilă la capitolul feeling. Din acest punct de vedere, Seria 1 şi A-Klasse prezintă cele mai comunicative casete de direcţie, acestea redând cu înaltă fidelitate ceea ce fac roţile din faţă. A3 nu este foarte departe de acestea, cei din Ingolstadt preferând să accentueze partea de amortizare a şocurilor, asigurând o direcţie precisă, dar care nu îţi redă exact fiecare implus perceput de roţile din faţă. Te vei obişnui rapid cu senzaţia şi-l vei putea conduce pe A3 ca şi cum nu ar exista acest mic inconvenient.
Reglajul suspensiei este un element foarte bun la Audi A3, aceasta având o configuraţie bună încă de la echiparea standard, fără pachetul care permite schimbarea direcţiei şi suspensiei în funcţie de setările alese de comutatorul Audi Drive Select. În cazul de faţă, modelul beneficia şi de această funcţie, oferind fie un plus de confort, fie un plus de sporitivitate. Fără Audi Drive Select, A3 merge pe un echilibru între cele două caracteristici.
Filtrarea denivelărilor este foarte bună, chiar şi la gropile mioritice de dimensiuni rezonabile, iar trecerea peste micile "riduri" ale şoselei este aproape imperceptibilă. Peste denivelările mai mari, simţim cum A3 încearcă din răsputeri să absoarbă totul, dar până şi tehnologia are anumite limite. După cum spuneam şi într-un test anterior cu A3, modelul ar putea fi soluţia ideală pentru cei care s-au plâns că Seria 1 are suspensia prea fermă.
desi este cel mai slab ca putere din gama motoarele diesel de 1.6, singurul lucru care ma impresioneaza la acest propulsor este faptul ca dezvolta puterea la o turatie f scazuta, respectiv 3000 rpm, fata de 4400 rpm cu era vechiul 1.6 tdi de la VAG. dar acum cu noile motoare diesel de 1.6 de la honda, fiat, ford, renault si mai ales de la competitorul de o viata, opel, care au venit cu niste motoare excelente, VAG trebuie sa faca urgent un upgrade de putere la acest motor