Audi RS Q3 facelift

2.5 TFSI 340CP 4x4 Aut

Motor / Transmisie

5.0

Ca jurnalist auto ţi se întâmplă atât de rar să testezi un motor cu cinci cilindri în segmentul compact. Asta pentru că deja apăsatul curent downsize a făcut victime printre acest tip de motoare, astfel că o cilindree de 2.0 litri turbo pare acum o uzină imensă de putere într-o clasă în care unităţile de 1.4 şi chiar 1.2 litri sunt la ordinea zilei.

În acest context, pe scenă intră noul RS Q3 facelift. 2.5 litri turbo, cinci cilindri, 340 de cai putere (+30 CP faţă de versiunea ante-facelift) şi un cuplu de 450 Nm (+30) atins încă de la 1600 rpm, adică la o unghie de turaţia de ralanti. Chiar dacă atunci când eşti la volan nu poţi număra cilindri, imediat după ce apeşi acceleraţia simţi că sub capotă se întâmplă lucruri serioase. Răspunsul pedalei este imediat, sunetul motorului nu are nicio legătură cu zumzetele forţate ale unităţilor de cilindree redusă, iar acul turometrului se mişcă ritmat, controlat, ca-ntr-o melodie alertă. Cutia, un S tronic cu şapte trepte, se ridică fără probleme la nivelul cerinţelor unui astfel de model, iar setată de modul manual devine o bombă care te face să te simţi precum un artist lutier care-şi desăvârşeşte opera aşa cum crede de cuviinţă. Singurul neajuns este faptul că padelele din spatele volanului sunt aşezate uşor cam adânc în umbra coroanei, astfel că trebuie să întinzi degetele ceva mai serios pentru a da de ele.

La volan te simţi de parcă cineva-ţi injectează doze de adrenalină de fiecare dată când apeşi pedala de acceleraţie. Maşina zvâcneşte instantaneu, iar corpul ţi se umple de epinefrine şi de alţi hormoni despre care medicii spun c-ar avantaja starea de bine. Practic, RS Q3 devine la nevoie un soi de rezultat al colaborării interdependente dintre doctorii în tehnologie şi doctorii în glande. Iar Automarket aprobă acest mesaj.

  • initialState, miercuri, 26.11.2014 12:01

    referitor la introducere... motoarele cu ardere interna consuma si aer, mult aer...

  • boldfrank, miercuri, 26.11.2014 14:01

    Exista preturi pt GLA45 AMG pe site la Mercedes, am vazut si o masina inmatriculata in Bucuresti, si a avut si Importatorul o masina pentru presa care a aparut in doar citeva publicatii....

  • Iulian, miercuri, 26.11.2014 14:31

    Astept sa vad si test cu GLA AMG. Pana atunci, din ce inteleg e cam cel mai bun suv compact de pe piata. Cam scump totusi.

  • redalert, miercuri, 26.11.2014 15:52

    Nu înţeleg dacă sunt diferenţe estetice faţă de Q3 normal. Măcar o ţeavă în plus să-i fi pus la eşapament sau o culoare dedicată . Totuşi cred că este de două ori mai scump ca Subaru Forester WRX la aceleaşi dotări. În rest are superperformanţe bune de ofticat pe oricine.

  • edi80, joi, 27.11.2014 15:20

    e ca si pun ai pune un motor de ferrari pe un tractor!! total neadegvat! q3 nu e o masina de viteza cu multi cai putere...in rest no comment!

  • MDA, vineri, 28.11.2014 22:20

    60 de k de euro si 340 de cai si totusi din spate pare o versiune 2.0 tdi de 110 cai cu tipsul ala penibil intr o singura parte. Macar puteau incerca ceva chiar de hot hatch si sa l puna pe mijloc ca la focus st. Nu inteleg de ce nu are evacuare dubla , arata jalnic asa ii strica mult din sportivitate la nivel de design si interiorul este extrem de spartan pentru o asemenea suma, parca e inspirat de la renault fluence. pacat

  • vabis, duminică, 30.11.2014 15:40

    Arata ca dracu din fata.Mult mai calumea versiunea pre-facelift.Iar spatele trebuia stilizat mai mult.Insa e prima masina la care îmi plac butoanele "de aragaz" pt reglarea climei.Audi chiar face interioare, nu gluma