Motor / Transmisie
Ca jurnalist auto ţi se întâmplă atât de rar să testezi un motor cu cinci cilindri în segmentul compact. Asta pentru că deja apăsatul curent downsize a făcut victime printre acest tip de motoare, astfel că o cilindree de 2.0 litri turbo pare acum o uzină imensă de putere într-o clasă în care unităţile de 1.4 şi chiar 1.2 litri sunt la ordinea zilei.
În acest context, pe scenă intră noul RS Q3 facelift. 2.5 litri turbo, cinci cilindri, 340 de cai putere (+30 CP faţă de versiunea ante-facelift) şi un cuplu de 450 Nm (+30) atins încă de la 1600 rpm, adică la o unghie de turaţia de ralanti. Chiar dacă atunci când eşti la volan nu poţi număra cilindri, imediat după ce apeşi acceleraţia simţi că sub capotă se întâmplă lucruri serioase. Răspunsul pedalei este imediat, sunetul motorului nu are nicio legătură cu zumzetele forţate ale unităţilor de cilindree redusă, iar acul turometrului se mişcă ritmat, controlat, ca-ntr-o melodie alertă. Cutia, un S tronic cu şapte trepte, se ridică fără probleme la nivelul cerinţelor unui astfel de model, iar setată de modul manual devine o bombă care te face să te simţi precum un artist lutier care-şi desăvârşeşte opera aşa cum crede de cuviinţă. Singurul neajuns este faptul că padelele din spatele volanului sunt aşezate uşor cam adânc în umbra coroanei, astfel că trebuie să întinzi degetele ceva mai serios pentru a da de ele.
La volan te simţi de parcă cineva-ţi injectează doze de adrenalină de fiecare dată când apeşi pedala de acceleraţie. Maşina zvâcneşte instantaneu, iar corpul ţi se umple de epinefrine şi de alţi hormoni despre care medicii spun c-ar avantaja starea de bine. Practic, RS Q3 devine la nevoie un soi de rezultat al colaborării interdependente dintre doctorii în tehnologie şi doctorii în glande. Iar Automarket aprobă acest mesaj.
referitor la introducere... motoarele cu ardere interna consuma si aer, mult aer...