Consum
Zona SUV-urilor compacte ultraperformante a fost atât de puţin analizată de constructorii auto, încât singurii care s-au dus în această direcţie sunt Audi şi Mercedes-Benz. Dacă primii se află deja la facelift-ul lui RS Q3, model care odată cu modificările estetice din această toamnă a primit şi ceva cai şi Nm în plus, Mercedes-Benz ne ameninţă de ceva vreme cu GLA 45 AMG, despre care nu ştim încă când apare în România, dar care pe hârtie pare un adversar redutabil pentru RS Q3: 360 de cai din cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume, un 2.0 turbo.
Aşa cum era de aşteptat, consumul nu este chiar cea mai bună parte a noului RS Q3, la fel cum se întâmplă de altfel în cazul oricărui motor pe benzină care trece serios de 300 de cai putere. Dacă în cartea tehnică se laudă cu 8.4 litri în regim mediu mixt, modelul german ne-a demonstrat pe viu că poate urca până la 13 litri/100 km în testul nostru care a avut loc pe autostrăzile germane fără limită de viteză şi fără griji din acest punct de vedere.
E adevărat că poţi conduce maşina asta şi manual, strict economic, însă e păcat să te lauzi prietenilor că SUV-ul tău de 340 de cai a scos 7.0 litri pe şosea. Nu de alta, dar investiţia într-o astfel de maşină se amortizează mai ales senzorial.
referitor la introducere... motoarele cu ardere interna consuma si aer, mult aer...