Audi S1

2.0 TFSI

Interior

4.5

Cunoscând stilul elegant şi aproape sobru pe care Audi îl impune ca regulă în întreaga sa gamă, interiorul lui S1 pare scos dintr-un tablou complet diferit. Germanii au înţeles că plăcerea de a conduce o maşină nebună - în sensul bun - trebuie dublată şi de confirmări vizuale şi tactile care să te facă să te simţi ca-ntr-un model special. Drept urmare, interiorul lui S1 este îndeajuns de departe de cel al lui A1 pentru a fi considerat diferit, dar îndeajuns de apropiat ca linii încât să nu-şi piardă identitatea.

În primul rând, interiorul lui S1 este mult mai colorat. Cu ajutorul unor pachete estetice care poartă numele tracţiunii integrale quattro, culorile aprinse de la exterior se pot regăsi şi în interior, pe consola centrală şi pe spătarul scaunelor S-Sport. Mi-a plăcut modul în care aeratoarele rotunde primesc un inel roşu interior de efect, în timp ce volanul rămâne un plus al modelelor Audi de gamă recentă. Apropo de modelele Audi de gamă recentă, S1 nu iese din linia calităţii şi a finisajelor de top cu care marca germană ne-a obişnuit.

Există, totuşi, şi câteva dezamăgiri. Iar poziţia pedalierului este una dintre ele. Cele trei pedale sunt aşezate uşor cam în dreapta, acceleraţia mergând până foarte aproape de consola centrală, ceea ce te incomodează uneori atunci când vrei să conduci folosind toate resursele pe care ţi le pune la dispoziţie acest model. De asemenea, pe S1 nu vei găsi o roată de rezervă, pentru că sistemul de tracţiune integrală şi suspensiile complet reproiectate au "mâncat" tot spaţiul de sub portbagajul de 210 litri, unul dintre cele mai reduse din segment.

Avem şi o veste bună pentru cei care preferă maşinile cu cinci uşi: noul Audi S1 este disponibil atât în versiune cu trei uşi, cea testată de noi, cât şi în variantă Sportback, adică, în traducere liberă, cu cinci portiere. Maşină mult mai prietenoasă cu cei care vor să intre pe cele două locuri din spate. 

  • Marc, luni, 31.03.2014 20:38

    Nice! Audi face treaba din ce in ce mai buna. Nu m-ar mira sa depaseasca bmw in lume anul asta. Sa bati mini cu o masina care acum doi ani nu exista! Tare.

  • Subotic, marţi, 01.04.2014 12:37

    Bate BMW my ass. Cu ce, cu matriosca? Toate sunt la fel. Au avut nevoie de designer doar sa faca o masina, restul sunt la scara.

  • Superman, miercuri, 02.04.2014 12:18

    Alt articol scris pe genunchi. Cand in germania (audi.de) versiunea cu 2 usi pleca de la 29.950eur cum sa fie la noi peste 40.000. Este penibil ca doar un pasionat cititor de presa de specialitate sa fie mai informat decat voi. Ar trebui sa mearga invers. Daca il iau la puricat multe inadvertete. Gen "este disponibil încă de la 1600 Nm". 1600Nm... e camion?

  • mircea, vineri, 08.08.2014 18:24

    @Superman Preţ de pornire în România: 31.700 de euro. Şi acum, să vedem ce spuneam la lansare, când nu se ştia încă preţul: "consider că ne putem aştepta la un 32.000 elegant pentru noul S1 în versiunea cu trei uşi". Acum, acestea fiind spuse, maşina testată de noi, aşa cum era ea echipată, ajunge la peste 43.000 de euro lejer. Un weekend plăcut.