Audi TTS Coupe -
Schimbare de percepţie
Plafon care părea porţiune dintr-un cerc şi aripi ale roţilor mari, bombate. Acestea au fost ştampilele, elementele vizuale-cheie ale lui TT în prima generaţie a acestui model, lansat pe piaţă în 1998. Era un coupé compact, o maşină cum nu existau deloc multe la acea vreme, iar valurile pe care le-a stârnit acest model pe piaţă au fost mari. Atât de mari, încât TT a devenit în foarte scurt timp unul dintre modelele emblematice ale mărcii Audi, prezent în posterele tinerilor vremii şi în cultura pop a unei perioade de tranziţie între generaţii. TT reaprindea spiritul sportiv în sânul unei mărci care de la Quattro încoace mizase mai degrabă pe modele de familie, iar asta a întinerit brusc media vârstei clienţilor.
Problema a fost că, deşi vorbeam de o maşină sportivă prin feeling, TT a atras mai ales doamnele şi domnişoarele care vedeau în modelul german o expresie a independenţei feminine. TT a fost un soi de revoluţie tacită a feminismului într-o lume a sportivelor adresate bărbaţilor. Spre deosebire de Quattro, model care cu un deceniu şi jumătate în urmă tăia privirile prin linii agresive şi angulare, specifice timpului său, TT era rotund, uşor digerabil, mult mai apropiat de specificul actual al maşinilor premium.
A doua generaţie a lui TT a încercat să lucreze puţin la ideea de bază a modelului, introducând linii ceva mai agresive, angulare, geometrice. Şi specificul maşinii s-a schimbat, versiunile TTS şi apoi TT-RS, cel mai puternic TT din istorie, reprezentând semne clare ale schimbării de percepţie.
În iarna anului 2014, în showroom-urile Audi vă veţi putea întâlni cu noul TT. Al treilea. O abordare diferită, care păstrează din primele două generaţii dimensiunile, alura şi ideea unui coupe compact. În rest, noul TT este o maşină care schimbă complet cel puţin două lucruri pe care le ştiai despre maşini. În primul rând, interiorul este o experienţă absolut nouă, inedită şi spectaculoasă chiar şi pentru un tip care a condus în ultimul deceniu toate felurile de maşini lansate pe piaţă. În al doilea rând, TT-ul nou este o maşină care s-a îndepărtat atât de mult de liniile feminine ale primului model, încât Audi putea să-l numească altfel fără probleme. Mult mai masculin, mai agresiv, mai feroce, mai tare.
Iar TTS, versiunea de 310 cai a lui TT, este nu doar masculină, ci şi nebună de-a dreptul.
Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?