Motor / Transmisie
Imaginează-ţi că între prima şi actuala generaţie a lui TT au coborât doi oameni din maşină. Pentru că, pe un astfel de model, simţi imediat diferenţa de masă. Ăsta e rezultatul scăderii cu 150 de kilograme a masei proprii a lui TT în cei 16 ani care ne despart de prima apariţie a lui TT pe piaţă. Aluminiul este cheia acestei diete drastice, pentru că acest metal uşor a reuşit să se "infiltreze" în toate zonele esenţiale ale maşinii, de la şasiu la blocul motor, de la plafon la panourile de caroserie care alcătuiesc uşile sau capota. În aliaj sau în variantă pură, aluminiul face minuni când e vorba de modul în care se simte un motor pe o maşină.
În cazul lui TTS, vorbim de un motor TFSI de 2.0 litri care dezvoltă 310 CP şi 380 Nm. Motorul nu e o noutate absolută, însă specificaţiile sale sunt. Şi chiar dacă nu vorbim de o maşină care are cifre de supercar, cei 310 CP pe o maşină care cântăreşte sub 1400 de kilograme se simt îngrijorător de mulţi. Sprintul este imediat, cutia S tronic cu şase trepte din dotarea opţională a modelului prezentă pe maşina de test schimbă mai bine decât ai face-o tu în cea mai bună perioadă a vieţii tale de pilot şi totul se mişcă atât de repede în jurul tău, încât te întrebi ce rost mai are un viitor TT-RS în acest context. Nu vă faceţi probleme, însă, sunt sigur că inginerii germani ne vor face să găsim logică şi pentru acesta la momentul respectiv.
Bonus: pachetul Drive Select te lasă să alegi cum vrei să rulezi, astfel că TTS este departe de a fi o brută în cea mai mare parte a timpului, adică atunci când ai nevoie să te plimbi prin oraş. Când urci însă pe drumuri de munte, aşteaptă-te ca turometrul (o, da, turometrul ăla imens pe care-l vezi central prin Virtual Cockpit, ca-n avioanele de vânătoare) să nu facă nazuri şi să urce ca uns până la 6000-6500 rpm, într-un sunet potenţat de valvele mecanice montate pe sistemul de evacuare.
Singurul semn de întrebare este legat de faptul că transmisia are doar şase trepte, una sau chiar două în plus fiind bune pentru a scădea consumul la viteze de croazieră. Până la urmă, însă, pentru cei care vor aşa ceva a fost inventată versiunea TDI a lui TT, care le oferă 184 de cai şi un consum de 4.2 litri/100 km.
Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?