Consum
În luma coupé-urilor compacte premium sport, constructorii par că nu au auzit de downsizing. De la BMW Z4 la Nissan 370Z, trecând prin Porsche Cayman, dăm de motoare de cel puţin 2.7 litri (în cazul versiunii de 275 CP a lui Cayman) sau chiar de V6-uri de 3.7 litri (în cazul lui 370Z). Ei bine, în tot acest peisaj aproape vintage apare noul Audi TTS, care trece de bariera psihologică de 300 de cai fără a depăşi însă 2000 de centimetri cubi.
Trăim în era turbo, care imagistic arată ca un Mad Max cu susu'-n jos: motoarele nu mai duduie, fumul nu mai e (atât de) negru, fluturaşii zboară cât timp nu le iei dinţii-n grilă la 100+ km/h, iar căzile de baie care înlocuiau cilindrii acum câţiva ani s-au transformat în pipete. Partea bună este că turbinele şi supraalimentarea au făcut ca toată povestea asta să nu aibă absolut niciun efect asupra puterii şi a performanţelor de consum şi dinamice, ba din contra. În acest context, nu ne mirăm absolut deloc când aflăm că TTS şi ai săi 310 cai putere consumă în mediu mixt un mai mult decât decent 6.8 litri/100 km, consum care până nu demult era rezervat de motoarele diesel ceva mai mari.
TTS este de departe regele consumului în segmentul coupe-urilor compacte sport, adversarii reuşind să urce chiar şi la 10.5 litri/100 km, aşa cum este cazul lui Nissan 370Z cu motor V6. Bineînţeles că dacă dai de şosele care seamănă cu eşarfele gimnastelor de la gimnastică ritmică începi să consumi către 10 litri/100 km, dar asta nu te deranjează câtuşi de puţin. Până la urmă, îţi asumi nişte lucruri atât timp cât tragi de tine să dai peste 40.000 de euro pe maşină şi vrei sute de cai sub capotă.
Schimbare pe perceptie? Adica nu mai e o masina pentru gay?