
Bentley Mulsanne facelift
Monumental
Deşi nu sunt vreo fire religioasă, am apreciat întotdeauna sentimentul pe care-l ai atunci când intri într-o catedrală care adună câteva sute bune de ani. Te simţi mic, iar întreaga abordare şi organizare canonică a unei astfel de construcţii te lasă să admiri modul în care oamenii reuşeau să transpună spiritul într-un monument. De la simbolistică şi până la contactul vizual cu fiecare element constructiv, o catedrală este locul în care respecţi din simplul motiv că aşa simţi că trebuie să faci.
Întâlnirea cu Bentley Mulsanne este asemănătoare. După ce vizitezi fabrica în care Bentley îşi produce maşinile, după ce simţi pasiunea pe care o pun oamenii din Crewe în fiecare bucăţică de piele, de metal şi de lemn care la final se contopesc în maşinile rare pe care le vedem pe stradă, momentul în care te aşezi la volanul unui Mulsanne este special. Simţi că ar trebui să-ţi dai jos pantofii şi să atingi cât mai multe dintre elementele care-i fac pe clienţii de top ai mărcii să opteze pentru această maşină, una dintre puţinele din lume care îşi duc eticheta peste 300.000 de euro.
Mulsanne este unul dintre reprezentanţii limitei superioare a plajei de modele pe care le poţi alege atunci când banii nu contează şi tot ceea ce-ţi doreşti de la propria maşină este desfătarea simţurilor de toate felurile. Mulsanne conţine, fără compromisuri, tot ce are mai bun cel mai mare producător auto al Europei, la fel cum Phantom - principalul său rival, construit ceva mai spre sud tot în Marea Britanie - aduce tot ce are mai de calitate Grupul BMW. Iar termenul "calitate" este folosit la întreaga sa valoare în acest context.
Bentley Mulsanne nu este o maşină, ci o cameră de relaxare pe roţi. Este modul în care industria auto reuşeşte să-ţi comunice faptul că există viaţă şi dincolo de limite.
Citeste si
-
4.5/5Noul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.5/5Peugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
4.5/5Prin intermediul unui "MY2025", Mazda susține că a rezolvat sincopele SUV-ului CX-60. Noi am testat un exemplar pentru a vedea dacă niponii chiar au îmbunătățit rețeta, sau doar au montat-o într-o farfurie mai atrăgătoare care să îți distragă atenția. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.7/5După mulți ani, BMW a cedat și a prezentat lumii întregi un M3 Touring. Anul trecut, break-ul de performanță al mărcii germane a primit un facelift. Noi l-am condus și îl putem asemăna cu forța unui uragan pentru că îmbină forța brută cu eleganța controlată, ca o rafală precisă ce străbate liniștea cotidianului. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.0/5MG tocmai a lansat în România două modele noi: SUV-ul electric S5 și noul HS Hybrid+. Pe acesta din urmă l-am testat și noi, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan cel mai scump și cel mai mare SUV hibrid al mărcii. Citeste tot
-
Andi, vineri, 23.05.2014 10:48
Cam mare taxa... :P
-
mm, vineri, 23.05.2014 11:03
asa mai adauga ca britii au castigat razboiul degeaba
-
cetateanul turmentat, vineri, 23.05.2014 11:07
Nu e buna, ca are legatura cu VW. Adica are legatura cu marca aia pilaf care face motoare carora le pica turbinele, mananca ulei si oricum sunt masini de cocalari. Rolls Royce e mai tare, mai ales ca aia e a lu' BMW. Chelner, inca o bere!
-
AlexD, vineri, 23.05.2014 11:43
@mirceamester Cutia de viteze este clasicul ZF-ul in opt trepte, care nu are doua ambreiaje. O zi buna
-
gigel, vineri, 23.05.2014 11:45
Era cat pe aici sa o cumpar, dar norocul a fost faptul ca am citit fisa cu datele tehnce si am vazut ca volumul portbagajului este de doar 443 l. Nu iti incap bagajele pentru concediu in portbagaj. :)
-
mircea, vineri, 23.05.2014 11:48
Gigel, Bentley îţi oferă posibilitatea de a comanda bagaje special desenate pentru a încăpea perfect în portbagaj. Asta să fie problema. :)
-
P&T, vineri, 23.05.2014 12:28
Iti dai seama ca ghiorlanu se uita direct la portbagaj apoi unde baga el porcu de la tara cand vine la el in Bucuresti in apartamentul de 2 camere nou din 78 recent achizitionat pe 30 de ani!
-
4861, vineri, 23.05.2014 12:41
@cetateanul turmentat: Da draga prietene... ca sa nu mai amintesc ca se si aseamana cu o Skodă, si la exterior si la interior. E aceeasi Mărie cu cu alta palarie, pai nu? Chelner... doua beri te rog frumos, ca parca as mai pofti si eu una.
-
ionut, vineri, 23.05.2014 13:24
Mulsanne este unul dintre reprezentanţii limitei superioare a plajei de modele pe care le poţi alege atunci când banii nu contează şi tot ceea ce-ţi doreşti de la propria maşină este desfătarea simţurilor de toate felurile... http://www.youtube.com/watch?v=AxJBZ9kuI7E
-
flavius, vineri, 23.05.2014 13:50
Frumos articol.Te cred si eu Mircea sa fii asa crispat la volan,cind ai pe maiini 400000 de Euro.
-
Suleyman, vineri, 23.05.2014 14:02
Chiar ati condus modelul asta in Marea Britanie sau ati copiat articolul de undeva ? Consumul mi se pare unul bun, daca tinem cont de masa masinii. Consuma un pic mai mult ca un Cielo :))))
-
Scorpionul.negru, vineri, 23.05.2014 14:29
Masina e impecabila nimic de zis. Dar stati sa apara noul RR Phantom ! Si acum dupa 11 ani de productie, Phantom este cel mai reusit din toate pct. de vedere. E drept ca e putin in urma cu fisa tehnica (cp si cuplu) dar varsta respectabila ii permite o asemenea scapare. Sunt ferm convins ca viitorul Phantom va distruge definitiv concurenta pe categoria limuzine. Mulsane pica pe locul doi !
-
mircea, vineri, 23.05.2014 14:41
@flavius: Să vezi cum e când intri în giratorii cu volanul pe dreapta :) @Suleyman: Photoshop, normal. @Scorpionul.negru: Îl aşteptăm cu mult drag.
-
lorinczi.thomas, vineri, 23.05.2014 19:35
@un oarecare: Din Auto Bild, monser.
-
mm, vineri, 23.05.2014 22:05
nui asa ca-i msto democratia, ne ghioraie matele, dar ne permitem sa comentam masini de 400k
-
inexorabil, sâmbătă, 24.05.2014 16:30
Ce abundenţă de date şi opinii tehnice...Iertaţi-mă, fraţilor, dacă nu vă par prea "tehnic" sau prea "specialist". Aş prefera să-i las pe americanofobi să fie; de pildă, să se lamenteze puţin în direcţia motoarelor "mari şi gurmande" de peste Ocean, care, de fapt, nu prea mai există...Mmmmm, dar ce satisfacţie mă cuprinde citind cum Mircea se plânge de consum mare, greutate mare şi preţ mare (mă mir că nu şi de motor mare), dincoace de Ocean, la europenii noştri scumpi şi dragi, care sunt mai catolici decât papa, recte mai americani decât americanii, exceptând o năstruşnicie în privinţa căreia americanii par copii de mingi şi pe care eu nu voi reuşi s-o înţeleg nici după terminarea veşniciei, anume că firmele europene concep puteri colosale pentru limuzinele lor, apelând fără jenă la V12 sau W12 în combinaţie cu twin-turbo, ceea ce duce, inevitabil, la naşterea unei aberaţii pure: "limuzina supersport" (cu tendinţa futuristică de a fi chinuită şi răschinuită de ingineri, astfel încât să tenteze o gamă cât mai variată de categorii sociale datorită unui consum cât mai...amărăştean, mai ales în versiuni de cilindree mai redusă, adaptată pentru Diesel, dar obligatoriu potenţat de trei turbine, în ideea ca maşinii să nu i se diminueze simţitor performanţele tipice de benzinară) sau, adecvat în context balcanic/arabic: grobianism în haine de salon monden. Ah, da, intuiesc că mi se va replica prin faptul devenit deja şablon cum că europenii se pricep mai bine decât americanii la "ştiinţa" luxului...Oare ştie cineva că, în vremurile sale de autenticitate şi glorie, GM dispunea de departamente (poate mai pedante decât unitatea din Crewe!) la care excelenţa fără cusur constituia literă de lege şi spirit de artă? Chelner, adu şi a treia bere, că după aceea mă duc la vot. Pro-european, desigur.
-
Ghionea, sâmbătă, 24.05.2014 17:44
RR Phantom nu are nici macar sistem de navigatie, sau climatizare pe 4 zone......la dreacu........mULsanne nici macat display-uri pe tetiere sau in plafon, la banii astia poti cumpara un full size de 5 ori mai ieftin si mult mai dotat, ce dreacu?
-
costy@, sâmbătă, 24.05.2014 20:33
http://www.youtube.com/watch?v=CosJor4IyIU lol nu are in tetiere dar are in plafonn
-
Scorpionul.negru, sâmbătă, 24.05.2014 21:35
@Ghionea Cum ma sa nu aiba sistem de navigatie si climatizare pe 4 zone ? Are dar nu ai aflat tu inca. Ti-am dat manuta verde pt. faza cu monitoarele in tetiere. Asa este...normal trebuia sa aiba ori in tetiere ori in masuta dar asta e....de aia exista optionale. Oriucm cine cumpara Bentley Mulsane nu sta in loc de monitoare...el sau ea vrea cea mai fina piele si cel mai bun lemn, sa arata diferit fata de ce circula pe sosele si traditia. Asta cauta lumea la Bentley.
-
dan_grc, duminică, 25.05.2014 17:11
@inexorabil In primul rand nu prea exista modele de aproape 400 de mii de euro peste Ocean, concurente pt Bentley sau Rolls, apoi americanofobii se refereau de cele mai multe ori la motoare de 6-7 litri la modele de serie mare care costa 50 de mii maxim si care se produc in sute de mii de exemplare anual, modele care in Europa au taxe imense si de aceea americanofobii le-au evitat, V12-urile cu puteri foarte mari reprezinta un procent foarte mic, sunt pastrate pt imagine, iar in cazul Bentley sau Rolls, la cat costa si le permit doar milionarii, deci nu mai conteaza cilindreea, nu mai conteaza taxele. Iar daca GM dispunea in vremurile sale de glorie de departamente mai dezvoltate in privinta luxului, atunci este cu atat mai trist, pentru ca de vina este GM, care nu este americanofob, nu? In privinta berii ai dreptate insa, merge una, noroc !
-
PesteTot, luni, 26.05.2014 12:27
Mesterul, ca de obicei, stie sa scrie dar nu despre masini. Mircea, mai invata cum e cu transmisia aia cu doua ambreiaje, ca de fapt nu prea are niciunul.
-
Ghionea, vineri, 30.05.2014 12:54
Scorpionul : Clasa full size obisnuita are de 10 ori mai multe dotari ca un full size exotic ( in cazul de fata Mulsanne), iar calitatea este la acelasi nivel inalt , deci la ce draq sa platesti ''sigla'' de pe capota doar pt ca-i un VW mai fardat ?, pardon Bentley am vrut sa zic. Pai mai bine un Phaeton full size cu dotari moderne, si si la pret de Logan . Nu ? Si nici macar nu-i dizal Mulsane..
-
Crystyann, marţi, 03.06.2014 09:38
Va dati seama cate BMW-uri SH din Germania, Olanda, Belgia etc va luati de banii astia ? Cand cumperi Rolls sau Bentley nu cumperi o masina : cumperi imaginea de lux si de opulenta pe care ti le ofera. Cumperi senzatia de exclusivism, priviri admirative, cumperi invidia unora ( ceva gen "sa moara dusmanii mei " dar la un nivel mult mai aristocrat si mai finut ) . Detaliile referitoare la bani raman mult in urma - esti doar tu,in spatele geamurilor duble, in lumea ta luxoasa, cu ambianta care iti gadila orgoliul masculin. Intr-un Bentley sau Rolls tu esti zeul...iar cei de afara sunt doar...RESTUL.
-
Scorpionul.negru, vineri, 06.06.2014 00:27
@Crystyann Exact ! Am avut ocazia sa merg cu un Bentley Arnage si cu un RR Phantom si pot spune ca era ceva de genul .... sunt in masina in care nimeni si nimic nu ma poate atinge. Liniste si pace...confort si relaxare ! Asta inseamna RR & Bentley. Mulsane cred ca e si mai bun ca Arnage. Dar ca Phantom nu sunt....acolo chiar exista senzatia de confort si relaxare MAXIMA ! Uiti de tine practic.... Obligatoriu e nevoie si de perdelute pt, ca toata lumea se uita la tine si te injura sau inghit in sec si iti ureaza ,, DRUM BUN '' :))
-
Gica, duminică, 22.06.2014 22:22
Este o masina ff buna luxoasa spatioasa dar si o buna masina sport buna pentru o zi pe circuit cand te plictisesti de3 lux treci pe modul sport+ si scoti fum din anvelope pana la sarma dar tot mai bun e un mercedes s 65AMG sau BMW SERIA 7 6.0 l 544 cp 2 turbine V 12 AMBELE
si de ce o sa iasa iarasi si iarasi S klasse cel mai cel si asa si pe dincolo cand Mister Bentley este la fel de luxos si confortabil si sportiv si scump si mare consumator de combustibil si metalizat si automatizat si echilibrat si cu sofer la pachet. Si ce ?