Motor / Transmisie
Mulsanne are unul dintre cele mai rafinate motoare pe care le-am condus vreodată. Deşi te aştepţi ca un astfel de model să aibă sub imensa capotă o uzină W16 sau W12 care să poată să mişte în voie o maşină care are o masă proprie de 2.7 tone, lucrurile sunt departe de a fi aşa. Iar tehnologia anului 2014 şi-a făcut loc şi sub clasicul Bentley Mulsanne, implicit la nivel de motorizare şi transmisie.
Cel mai luxos model Bentley se bazează pe aportul unui V8 twin-turbo de 6.8 litri care este cuplat la o transmisie automată cu două ambreiaje şi 8 rapoarte. Lucrurile sunt spectaculoase la acest capitol, simpla enumerare a cifrelor din fişa tehnică reprezentând doar o mică parte din ceea ce observi aflându-te la volanul acestei maşini. Astfel, cu 512 cai putere atinşi la 4200 de rotaţii pe minut şi cu un cuplu de 1020 Nm, Mulsanne ne dovedeşte la scară ce poate face fenomenul downsizing şi două turbine atunci când aceste elemente sunt propuse într-un segment complet diferit de ceea ce ne-am obişnuit în mod normal. Pe o maşină cu tracţiune spate, apropo.
Fie vorba între noi, V8-ul este o tradiţie de decenii deja în cazul limuzinelor Bentley, astfel că - deşi fabrica din Crewe este Centru de Excelenţă în cadrul Grupului VW şi produce motorul W12 de care toată lumea este mândră în această parte a Angliei - este cumva normal, în virtutea istoriei, ca Mulsanne să primească doar 8 cilindri. Potenţaţi de turbine, evident.
Şi pentru că vorbeam de tehnologie, afli din cartea tehnică a modelului că motorul V8 beneficiază de tehnologia dezactivării cilindrilor la viteze de croazieră, ceea ce înseamnă că, atunci când rulezi pe autostradă, sub capotă ai de fapt un V4 în loc de un V8. Spun "afli din cartea tehnică" pentru că senzorial, auditiv, pe scaunul şoferului eşti complet izolat de aceste schimbări de regim.
Dacă atunci când stai nu auzi absolut nimic în habitaclu, Mulsanne părând o maşină electrică, motorul V8 este fantastic la nivel dinamic. Apăsarea pedalei te face să generezi forţe instantanee pe care nu le crezi posibile într-o maşină de peste două tone şi jumătate, iar cutia automată schimbă cu rapiditatea unei mitraliere silenţioase, fără ca tu să ai impresia că există întârzieri la apel. La kick-down depăşeşti fără probleme indiferent de viteza de rulare, iar toată manevra se face mai fin decât mătasea de calitate.
si de ce o sa iasa iarasi si iarasi S klasse cel mai cel si asa si pe dincolo cand Mister Bentley este la fel de luxos si confortabil si sportiv si scump si mare consumator de combustibil si metalizat si automatizat si echilibrat si cu sofer la pachet. Si ce ?