Motor / Transmisie
Chiar dacă este copilul rebel al familiei, violonistul moşteneşte măcar o condiţie fizică de invidiat de la familia de atleţi. Iar această formă fizică de invidiat se traduce prin motoare vânjoase şi o ţinută de drum la fel de bine implantată pe şosea.
În cazul versiunii testate de noi, ne-am întâlnit cu indicativul 218d, care ascunde motorul diesel de 2.0 litri şi 150 de cai putere. Nu este chiar cea mai rafinată unitate alimentată cu motorină din gama BMW, fiind uşor prezentă în habitaclu, însă pare a fi ceva mai bine antifonată decât cea regăsită pe rivalul german B-Klasse.
Cu 150 de cai putere la 4000 de rotaţii şi, cel mai important, un cuplu motor de 330 Nm, disponibil chiar de la 1750 Nm, BMW Seria 2 Active Tourer nu pare o maşină submotorizată. Are chiar un comportament dinamic, mai ales atunci când selectaţi modul Sport, iar treptele se succed mai rapid, graţie comportamentului cutiei automate cu opt rapoarte. Un alt avantaj al acestei transmisii este liniaritatea cu care se alternează treptele de viteză.
Dacă tragem linie, putem spune că resursele unităţii sunt suficiente, însă nu atât de generoase pe cât şi-ar dori unii clienţi cu apetit sportiv. La viteze mari rezervele de putere nu mai sunt aşa nelimitate.
perversule! afisajul pe parbriz se cheama altfel.