BMW Seria 1
Sportivul de serviciu
BMW Seria 1 este un reper printre modelele compacte premium. Nu mulți constructori au îndrăznit să facă un model compact cu propulsie. Dar în cazul celor de la BMW, tradiția a avut întâietate.
Până astăzi.
Așa cum bine știm, BMW nu mai este de ceva vreme o marcă ce produce exclusiv mașini ce transmit puterea către puntea spate sau cu tracțiune integrală. BMW a adoptat pentru anumite modele tracțiunea față, iar clienții nu s-au supărat prea tare. Ba chiar marca a reușit să adune clienți noi.
Acum este momentul ca și cel mai mic model din gama BMW să primească această soluție tehnică. Da, a treia generație a modelului BMW Seria 1 folosește tracțiunea pe puntea față. Sau, în cazul modelului de top M135i, tracțiune integrală.
Intră în scenă generația a treia pentru Seria 1 și are atât motoare diesel, cât și pe benzină. Și pentru că BMW nu umblă cu jumătăți de măsură, începem cu cea mai puternică versiune din gama noii generații Seria 1: M135i
Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-) În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă. Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică. ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.) Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.