BMW Seria 1

BMW M135i xDrive 2.0 litri 306 CP Aut8

Motor / Transmisie

4.0

Încă de la lansarea lui BMW Seria 1, în 2004, constructorul german a făcut o tradiție din a oferi o variantă puternică a acestui model compact. Cum prima generație nu bifa chiar toate căsuțele la capitolul frumusețe, BMW 130i cu motor de 3.0 litri și 6 cilindri în linie a atras instant pasionații de hatchback-uri puternice. 

Tradiția a continuat și la a doua generație, când BMW a introdus versiunea M130i, acest semi-M. Tot șase cilindri, putere crecută la 315 CP, tot propulsie. Apoi, după faceliftul operat în 2015, BMW mărea miza, modelul purta acum indicativul M140i, deși motorul tot 3.0 litri avea, iar puterea ajungea la 340 CP.

Cine a avut șansa să conducă un M140i știe că mașina era o bestie absolută. Cu un motor foarte puternic, versiunea cu propulsie pe puntea spate era extrem de distractivă. 

Intră în scenă a treia generație. O generație care schimbă radical conceptul BMW asupra clasei compacte. Dacă până acum bavarezii au fost fideli principiului suprem (puterea se transmite către puntea spate), de data aceasta lucrurile se schimbă radical.

Noua generație BMW Seria 1, nume de cod F40, trimite puterea către puntea față. BMW a realizat că nu reușea să facă mare lucru în clasa compactă premium cu principul lor de bază, Seria 1 fiind mereu în urma rivalilor de la Audi, Mercedes și chiar Volkswagen. În plus, așa cum spune chiar BMW, pentru majoritatea clienților - mai ales cei care vin pentru prima dată la marca din Munchen - nu prea contează către ce punte este trimisă puterea. Și încă ceva: pentru prima dată, BMW Seria 1 arată chiar bine.

Dar să revenim la motoarele noastre, pentru că am divagat.

Noua generație BMW Seria 1 are de la bun început o variantă M135i. Însă datele problemei s-au schimbat radical. Noua versiune este disponibilă doar în versiune cu tracțiune integrală xDrive, iar motorul turbo are acum capacitatea cilindrică de 2.0 litri și doar patru cilindri. Mai precis, vorbim de 1.998 cmc din care inginerii BMW au reușit să stoarcă 306 CP între 4.000 și 6.250 rpm. Cuplu motor: 450 Nm între 1.750 și 5.000 rpm. Dacă prima cifră nu mai este atât de impresionantă ca în trecut, lucru de înțeles prin pierderea a doi cilindri, fie-le calamina ușoară, a doua cifră este impresionantă.

Cuplul motor mare disponibil pe o plajă de turații atât de mare face din noul M135i o mașină excelentă. Ok, a pierdut din brutalitatea de odinioară, motorul nu mai oferă senzațiile dure pe care le aveai în generația anterioară, dar M135i a devenit acum o mașină ce poate fi utilizată zilnic. Este un animal îmblânzit pe care îl poți folosi atât pentru mersul la piață, dar și la circuit dacă ai niște nervi de consumat.

Transmisia este asigurată de o cutie automată cu Steptronic Sport cu opt trepte comandată prin intermediul noului levier BMW (cel de tip joystick a dispărut). Schimbările sunt extrem de rapide, așa cum BMW ne-a obișnuit. Iar dacă nu ne place, putem trece cutia în mod manual și interpreta ceva rapid cu cele două clapete de pe volan.

  • Kirotractor, miercuri, 28.08.2019 11:48

    Achtung AM ! -- la capitolul *ținută de drum* lipsește ceva... adică totul. :-) În rest, din p.d.v. stil, cu altă grilă putea fi vorba la fel de bine d-o nouă Kia mai forțoasă. Clar însă că *the premium touch* nu putea să lipsească la interior (mai reușit acum) și prin mățăraia 4x4-mecanică. ...Dar și la preț, unde vestita tripletă pare să fi semnat un pact tip monopol (btw, nu prea văd mulți tineri cu 50K € de dat p-o compactă.) Plusul de spațiu interior+ portbagaj (+28 mm pe banchetă și +20 litri? --whahaha) îmi pare totuși nesemnificativ pentru justificarea schimbării de macaz a conceptului propulsiei.

  • daniel.popescu, miercuri, 28.08.2019 12:22

    @Kirotractor: Multumim pentru observatie, textul a fost completat.

  • alex, miercuri, 28.08.2019 12:39

    mie unul interioarele de bmw mi se par triste. sau hai sa zic altfel, pentru oameni trecut de 40de ani. ca atare, pentru ce naiba ti-ai lua una la 20 de ani, nu reusesc sa pricep. cand te sui in ea....devii trist. sobra, spartana, e ok, dar e exagerat de sobra si de spartana. ceva mai viu, nu se poate?

  • @alex, miercuri, 28.08.2019 14:06

    Cati tineri de 20 de ani cunosti sa-si permita compacte la 50K euro ?

  • Andrei, miercuri, 28.08.2019 15:08

    De la bun inceput trebuie sa spun ca sunt subiectiv sau mai bine spus obiectiv. Am avut un 118d pre facelift din ultima generatie. Da, era mic la interior, plansa de bord parea invechita, iar motorul de 2l Diesel era galagios. Daaaar tractiunea spate, directia neafectata de cuplu motor, jantele de 18 si pachetul M (scaune sport grozave, pozitie joasa si sportiva cu picioarele intinse, volanul M genial, mult mai elegant decat actualul) faceau din masina aia o placere in a o conduce. Nu va mai spun de serpentinele pe zapada (bine nici de momentele in care am ramas impotmolit din cauza automatei si a greutatii mari a masinii :))) Cand ma uit la F40 ma uit ca la un monovolum cu proportii ciudate pentru un BMW, cu tinuta de drum a unei compacte oarecare si cu absolut nimic superior unui Golf R. Nu se mai conduce ca un BMW, adio directia de pe tractiunea spate, e o masina efeminata. 3.0 L6 era o bestie pe care nu o vom mai vedea niciodata pe un BMW mic. Adio Seria 1.

  • khal drogo, miercuri, 28.08.2019 15:58

    Oare sunt singurul care, atunci cand ma uit la profilul noului Seria1 vad, de fapt, un Seria 2 Active Tourer? Sau un X2? Sau un X1?

  • nume, miercuri, 28.08.2019 19:23

    "Avem în sfârșit o compactă BMW care arată așa cum ar trebui." Adica... ca o Kia? 5 stele pentru design? Doar in conditiile in care numerotarea se face pana la 10.

  • adi_10, vineri, 30.08.2019 16:02

    Pentru ce sa iti iei o masina mica, compacta, deloc spectaculoasa dar care totusi consuma mult si pe care sa dai 50.000 euro?

  • steve, luni, 02.09.2019 22:29

    Kirotraktor, ai condus masina ca sa iti dai cu parerea? NU? atunci taci

  • Denis, miercuri, 04.09.2019 19:48

    Tradiția a continuat și la a doua generație, când BMW a introdus versiunea M130i, acest semi-M Ati vrut sa spuneti M135i probabil, pentru ca 130i a existat doar pe prima generație și nu era turbo. Doar 135i au fost turbo. Corectați ;)

  • Kirotractor, luni, 09.09.2019 08:23

    @steve: Văd că și alții își dau cu părerea -- ei nu te calcă pe unicu-ți neuron?! :-) N-re rost să-ți mai zic că n-am avut vreo opinie despre ținuta de drum, frâne-direcție etc, ci doar pe teme general-ochiometrice. În orice caz, cu cât mai mulți Gică-Contriști habarniști o să mă huiduie, cu atât mai abitir o să comentez p-acilea.

  • DemisCreed, luni, 16.09.2019 20:33

    Pentru aceasta mașina nu exista decât un singur cuvânt : SUPERBA !!! Iar cei ce nu aveți loc de aceasta superbitate de mașina , mă întreb dacă ați condus vreodată in viața voastră o mașina cu mai mult de 150hp , ca de avut sigur nu ați avut . Sunteți unii pe aici atotștiutori la tot ce înseamnă auto și mai ales bmw . La cât de bine arată mașinuța asta , pe atât de frustrați sunteți unii din voi. PS. O mașina “mică” superba !

  • Flo, luni, 06.01.2020 16:04

    Ai un mod tampit de exprimare, Kirotractor! Formuleaza-ti opiniile mai concret si lasa exercitiile de stil. Zau ca esti enervant. Se vede ca te documentezi inainte dar te rog scrie altfel! Merci.