Motor / Transmisie

5.0

Cu siguranță cea mai importantă calitate a modelului aici de față este „inima” de sub capotă. În această eră în care mașinile compacte pare că nu mai au voie să dețină motoare mai mari de 2 litri, BMW a decis că Seria 2 trebuie să ofere un propulsor sănătos, consacrat, de 3 litri, cu șase cilindri în linie.

Așa s-a născut BMW M240i xDrive, modelul testat aici de față. Propulsorul de sub capotă este arhicunoscut fanilor BMW, fiind o versiune îmbunătățită a celebrului B58. Acesta are acum la dispoziție 374 CP și 500 Nm de cuplu, valoarea din urmă fiind livrată de la numai 1.900 RPM. Ce înseamnă asta pentru șofer? Că te vei „scălda” în cuplul maxim oferit de mașină aproape tot timpul.

Transmisia este asigurată tot de o unitate arhicunoscută și rafinată de-a lungul timpului, renumita 8HP de la ZF. Pe înțelesul tuturor, este o cutie de viteze cu 8 rapoarte, asezonată cu un sistem de tracțiune integrală xDrive în standard.

Totul a fost setat cu simț de răspundere, iar acest tren de rulare este pur și simplu perfect, livrând un nivel înalt de performanță, combinat cu un confort exemplar atunci când ți-l dorești.

Practic, dacă nu apeși cu nesaț pedala de accelerație, mașina se va comporta cât se poate de normal, performanțele fiind nebănuite. Partea cea mai bună este că nu trebuie să faci niciun fel de giumbușlucuri pentru a scoate tot potențialul din motor și cutie. În orice mod de condus te-ai afla, dacă apeși tare pedala de accelerație, cutia de viteze va retrograda brusc, capul o să-ți fie lipit de tetieră, iar timpanele îți vor fi gâdilate de un sunet cum rar mai auzi în ziua de azi.

Acest procedeu, cunoscut și drept „kickdown”, va scoate toată puterea din motor, iar aceasta e livrată liniar, pe toată plaja de turații, fără drame, fără ruperi de ritm, mulțumită sistemului de tracțiune integrală care pune puterea jos exemplar.

Nu în ultimul rând, trebuie să menționăm și sunetul motorului de sub capotă care, în ciuda filtrului de particule, încă se mai face resimțit și are o notă unică în industrie în acest moment. Îi vom duce lipsa atunci când vom trece la monotonia motoarelor electrice.

  • Snow, joi, 11.08.2022 10:30

    O minune de masina, felicitari BMW ! Nu stiu de ce ti-ai lua M4 competition, la 96.000 de Euro cand inca exista asa ceva la 57.000 de euro. Superlativ absolut, cu mici accente negative la designul discutabil si masa proprie cam mare (1765 kg) pt. un coupe compact. Un plus totusi pentru tractiunea integrala care iti da posibilitatea sa folosesti toti cei 374 CP in relativa siguranta.

  • Mike, joi, 11.08.2022 16:48

    La poluare câte stele îi dăm? 5 stele la poluare. Mda

  • @Snow, joi, 11.08.2022 17:39

    O minune de masina, cu o minune de motor si o minune de cutie ZF, dar, desi sunt fan cu state vechi al arhitecturii clasice BMW si fan BMW in general, nu mi-as mai lua azi asa ceva. In 2022 o astfel de masina (perfecta pentru un impatimit al condusului sportiv, dar deh.., cu aglomeratia asta omniprezenta, nu prea mai avem spatiul pe unde a o face nestingheriti, in afara de un circuit adevarat gen Motor Ring Cerghid) pare nepotrivita pentru uzul cotidian, invechita, depasita tehnologic si total ineficienta, mai ales pentru cineva care a pus piciorul intr-o Tesla Model 3 sau sa zic in noul i4, ca sa raman in curtea BMW. Daca intrebam un tanar obisnuit de 18-25 ani azi care ar fi masina lui de vis, cel mai probabil ar spune Tesla sau ceva similar, pe cand daca i-ai prezenta un astfel de BMW, in ciuda cifrelor admirabile legate de performanta, ar zice ca ar fi mai potrivita pentru cineva de peste 60 ani, probabil ar fi ideala pentru ta-su sau unchi-su. Stiu, stiu, e pentru pasionati, dar realizeaza cineva ca pasionatii aia reprezinta pe piata auto un procent aproape egal cu zero, oricum ceva neglijabil? Eu unul in Bucuresti am vazut un singur BMW seria 2 coupe si nu era un M, ci motorizare obisnuita si recent inca unul la Nadlac, cu numere de export de Germania, adus tocmai atunci ca sh de la nemti de vreun pasionat. Si inainte sa sariti la gatul meu, cumparati-o voi ca sa nu regretati apoi disparitia ei de pe piata, va invit, dar sunt sigur ca o veti cumpara doar din gura, precum ati cumparat si monovolume si sedanuri medii si 4x4 pe sasiu si masinute de clasa mini, care toate usor usor dispar de pe piata si unii plang dupa ele cu lacrimi de crocodil, dar niciodata nu si-ar deschide punga pentru asa ceva. In caz ca cineva ar dori sa ma intrebe, daca un BMW seria 2 este nepotrivit si invechit, atunci care ar fi o masina potrivita dupa parerea mea pentru 2022, as zice simplu: orice masina cu minim o forma serioasa de electrificare si caroserie practica, gen o Honda Civic precum cea testata de Automarket luna trecuta sau un Renault Captur PHEV sau un Kia Sportage PHEV.

  • Seriff, vineri, 12.08.2022 09:03

    Masina e top, sa o compari cu Renault Captur, e ca si cum ai cumpara mere cu pere, stai linistit ca sunt oameni care isi doresc o astfel de masina, legat de ce isi doreste un tanar, nu stiu unde traiesti tu, dar eu in Tesla vad numai pensionari obositi si zgarciti care si-au luat Tesla fiindca e benzina scumpa, nu dau 2 lei pe mediu, ii intereseaza sa iasa ieftin. @ Mike legat de poluare, polueaza mult mai putin decat orice fabrica producatoare de baterii pentru panaramele electrice.

  • adrian, miercuri, 17.08.2022 14:31

    de mentionat ca interiorul a suferit mici modificari