Tinuta de drum
Pentru a aprecia la maxim caracterul noului M4 ai nevoie de un drum de munte. Sau, şi mai bine, de un circuit. Doar aşa poţi afla că şasiul noului M4 este excepţional. Inginerii BMW M au reuşit să creeze un automobil sportiv, dar sensibil, delicat şi extrem de precis. Pentru a reuşi acest lucru au folosit fibra de carbon atât de mult cât au putut, plus alte elemente create din materiale uşoare. Avem plafon din fibră de carbon, cardan din CFRP şi chiar elemente de rigidizare a caroseriei din fibră de carbon.
Direcţia este electromecanică, dar nu poţi să-ţi dai seama de acest lucru decât dacă îţi spun cei de la BMW. Este la fel de comunicativă şi precisă ca o direcţie mecanică. Asistarea direcţiei poate fi variată în funcţie de dorinţa celui de la volan, însă controlul asupra direcţiei este incredibil de precis. E suficient aproape să intuieşti virajul şi maşina te va asculta. Direcţia nu are nici cea mai mică urmă de întârziere între intenţia celui de la volan şi răspunsul oferit de puntea faţă.
Suspensia, la fel, este variabilă în funcţie de dorinţa celui de la volan. Completează perfect şasiul şi direcţia, oferind o precizie germană pe viraje. Aproape că nu îţi vine să crezi cu ce viteză şi cu ce precizie poţi ataca virajele unui drum de munte. Ştii mereu unde se află cele patru roţi, iar comportamentul este complet neutru. Maşina nu se înclină, nu icneşte, nu se chinuie. Trebuie să exagerezi mult până la primul scârţâit de cauciuc torturat sau până la prima pierdere de aderenţă. Şi chiar şi atunci, diferenţialul M va controla lucrurile. Viraj după viraj, M4 îţi dă încredere, din ce în ce mai multă. Este un instrument de precizie, dar poate pentru prima dată nu mai este unul atât de rece. Oricât de tare am încerca, nu vom reuşi să facem maşina să subvireze, iar dacă drumul ne permite, cu modul MDM activat, putem să lăsăm spatele să valseze puţin.
Treaba asta cu sunetul evacuarii in boxe strica masina asta! Chiar nu mai stiu astia de la BMW sa faca niste evacuari de doamne ajuta!