Motor / Transmisie
Așadar, ce se ascunde sub capota lui BMW M550i xDrive? Ei bine, un motor care are deja o reputație de peste 10 ani. Este vorba despre un propulsor V8, de 4.4 litri, cu două turbine, car,e poate dezvolta, în cea mai nouă versiune a sa, până la 530 CP și 750 Nm cuplu.
Așa cum vă puteți imagina deja, toată această herghelie are nevoie de o cutie de viteze și un sistem de transmisie de cea mai bună calitate, pentru a te asigura că nu ajungi într-un stâlp din apropiere imediat ce ai plecat de pe loc. De asta se ocupă cei de la ZF, maeștri în cutii de viteze, care au dotat acest model cu una dintre excelentele lor transmisii cu 8 rapoarte. Pe lângă asta, ai la dispoziție și un sistem de tracțiune integrală, xDrive, care se va asigura că toți cei 530 de armăsari ajung cu bine la asfalt, iar tu acasă.
Ce este iarăși important de menționat este faptul că nivelul maxim de cuplu este disponibil piciorului tău drept de la 1.800 RPM. Practic, te poți scălda în el aproape tot timpul, ceea ce se va reflecta, de altfel, în vitezele amețitoare pe care mașina asta le poate atinge în doar câteva secunde. În timp ce accelerezi, ești însoțit de una dintre cele mai bune coloane sonore pe care le mai poți experimenta în ziua de azi. Chiar și cu filtrul de particule instalat pe sistemul de evacuare.
Schimbările de treaptă se fac instantaneu și, de la volan, ai impresia că ești conectat la computerul mașinii printr-un fel de Neuralink, dezvoltat de BMW (ptiu, drace). Știe exact ce vrei să faci în orice moment. Nu există ezitare, întârziere a răspunsului cutiei sau a motorului. Nici măcar turbo lag nu am simțit de la volan, indiferent de cum am chinuit această mașină în timpul petrecut alături de ea.
Chiar și asa, BMW îți oferă în standard padele de schimbare a treptelor, montate elegant pe spatele volanului, dacă tu crezi că poți schimba mai bine. Pentru mine nu a fost cazul, dar le-am folosit ocazional, pentru a testa cât de repede răspund la comanda ta. Pot, astfel, raporta că sunt la înălțime și pe retrogradare, dar și pe urcare.
Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea ! Câtă prostie !! PS Să vedem dacă trecem cenzura.