Consum
Desigur, toată performanța oferită de un motor precum acest V8 de 4.4 litri nu se poate obține fără a întreține cum trebuie focul din cilindri. Practic, dacă toate mașinile de pe stradă ar consuma la fel de mult ca acest BMW M550i xDrive, am rămâne fără suc de dinozauri mult mai repede decât se preconizează acum. Poate am scăpa și mai repede de toate contrele dintre fanii electricelor și cei ai motoarelor termice, dar asta e o discuție pentru altă dată.
Cert este că autonomia unei astfel de mașini va depinde aproape în exclusivitate de greutatea piciorului tău drept. Mergi ceva mai liniștit și s-ar putea să vezi prin oraș valori de sub 20 de litri/100 km. Mergi ceva mai rapid (și te bucuri de simfonia oferită de cele 4 țevi de eșapament din spate) și s-ar putea să treci de 40... Totul e relativ în această mașină. În afara orașului am fost surprins să vad un consum în jur de 12 litri/100 km.
Cifrele oficiale vorbesc de situații în care acest model e condus de un robot, cel mai proabil. Altfel nu pot să explic consumul declarat, mixt, de 10 litri/100 km. Rivalii lui BMW M550i xDrive nu prea mai există, în acest moment, așa cum vă spuneam.
În mod tradițional ei ar fi Audi S6 și Mercedes-AMG E53, dar aceste două mașini nu mai folosesc motoare V8 de mult timp și nici nu au performanțe apropiate de cele ale lui M550i. Consumurile sunt, și ele, drastic diferite. Oficial, Audi S6, cu al său diesel de 3 litri, V6, și 349 CP, are un consum mixt de 6.3 litri/100 km. În același timp, E53 AMG, cu a sa motorizare hibridă ce include un motor pe benzină de 3 litri și un motor electric, cu o putere totală de 435 CP, are un consum oficial de 8.8 litri/100 km.
Dar vai să ne uităm cu admiraţie exact la maşina care ne omoară cu poluarea ! Câtă prostie !! PS Să vedem dacă trecem cenzura.