Motor / Transmisie
Dacă mergeai acum 20 de ani la o întâlnire a fanilor BMW şi le arătai schiţele unui monovolum al mărcii germane, erai dat afară cu şuturi în fund de forţele de ordine. Dacă apucai ca pe drumul de ieşire să strigi că această maşină va avea roţi motrice faţă, probabil că erai întors şi ars pe rug.
Pare un soi de introducere forţată, dar e foarte probabil ca măcar prima parte a acestei poveşti să fi avut şanse mari să se întâmple. Pentru că fanii BMW au fost întotdeauna purişti prin excelenţă. Până şi tracţiunea integrală xDrive este un afront adus sportivităţii originale a mărcii, deci un monovolum cu tracţiune faţă nu există decât în cărţile horror scrise de fanii mărcilor concurente.
Şi totuşi, iată-l.
Pe maşina testată de noi, BMW a montat un motor pe benzină de 2.0 litri şi 231 de cai putere ascuns sub denumirea de versiune 225i. Nu e chiar cel mai prietenos motor cu o familie obişnuită să-şi monteze diesel pe maşina de concediu, dar este un rezervor de putere care-ţi aduce aminte imediat că maşina asta a fost creată de aceiaşi ingineri care semnează şi modele precum M3. Împreună cu o cutie automată cu opt trepte care funcţionează perfect, motorul nu-ţi dă în niciun moment impresia te-ai afla într-un monovolum. Asta dacă ignori poziţia la volan, ceva mai ridicată decât e cazul, şi suspensiile ceva mai relaxate decât în restul gamei bavareze.
Îţi dai seama destul de repede de faptul că cel mai puternic motor din dotarea lui 2 Active Tourer este echivalentul cu faţă de monovolum al unui Seria 3 break ceva mai săritor din punct de vedere dinamic. Nu te prea prinzi de ce ar avea nevoie familia de 231 de cai şi de o benzină care nu consumă tocmai puţin, dar încerci să treci peste asta şi să te distrezi la volan, alegând argumentul conform căruia Seria 2 Active Tourer nu ar fi fost un BMW adevărat fără să aibă în gamă şi o motorizare care să-ţi aducă aminte de faptul că eşti viu.
Chit că roţile care împing sunt în faţă, nu în spate. Ca alternativă, însă, ai o versiune xDrive care te va face să te simţi aproximativ ca-ntr-un X1.
La articolul precedent ati trecut la "minusuri" volumul portbagajului...acum e ok, ba chiar demn de o masina de familie :) Modelele astea oarecum "de nisa" parca sunt facute sa-si fidelizeze clientii si nu sa atraga altii noi. VW cu SportVan, Merc cu B-Klasse.....fiecare incearca sa ocupe orice spatiu liber pentru a-si tine fanii aproape. Nu ma voi opri nicicand sa aduc aminte "ciudatenia" asta: http://4.bp.blogspot.com/-26iyCEL-RKU/UwDyP6TcQWI/AAAAAAAQICw/KiFlQOQ_OTU/s1600/BMW-Kia-Comparo-0.jpg