BMW Seria 2 Active Tourer

2.0 Benzina Turbo (225i) 231CP Aut8

Motor / Transmisie

4.5

Dacă mergeai acum 20 de ani la o întâlnire a fanilor BMW şi le arătai schiţele unui monovolum al mărcii germane, erai dat afară cu şuturi în fund de forţele de ordine. Dacă apucai ca pe drumul de ieşire să strigi că această maşină va avea roţi motrice faţă, probabil că erai întors şi ars pe rug.

Pare un soi de introducere forţată, dar e foarte probabil ca măcar prima parte a acestei poveşti să fi avut şanse mari să se întâmple. Pentru că fanii BMW au fost întotdeauna purişti prin excelenţă. Până şi tracţiunea integrală xDrive este un afront adus sportivităţii originale a mărcii, deci un monovolum cu tracţiune faţă nu există decât în cărţile horror scrise de fanii mărcilor concurente.

Şi totuşi, iată-l.

Pe maşina testată de noi, BMW a montat un motor pe benzină de 2.0 litri şi 231 de cai putere ascuns sub denumirea de versiune 225i. Nu e chiar cel mai prietenos motor cu o familie obişnuită să-şi monteze diesel pe maşina de concediu, dar este un rezervor de putere care-ţi aduce aminte imediat că maşina asta a fost creată de aceiaşi ingineri care semnează şi modele precum M3. Împreună cu o cutie automată cu opt trepte care funcţionează perfect, motorul nu-ţi dă în niciun moment impresia te-ai afla într-un monovolum. Asta dacă ignori poziţia la volan, ceva mai ridicată decât e cazul, şi suspensiile ceva mai relaxate decât în restul gamei bavareze.

Îţi dai seama destul de repede de faptul că cel mai puternic motor din dotarea lui 2 Active Tourer este echivalentul cu faţă de monovolum al unui Seria 3 break ceva mai săritor din punct de vedere dinamic. Nu te prea prinzi de ce ar avea nevoie familia de 231 de cai şi de o benzină care nu consumă tocmai puţin, dar încerci să treci peste asta şi să te distrezi la volan, alegând argumentul conform căruia Seria 2 Active Tourer nu ar fi fost un BMW adevărat fără să aibă în gamă şi o motorizare care să-ţi aducă aminte de faptul că eşti viu.

Chit că roţile care împing sunt în faţă, nu în spate. Ca alternativă, însă, ai o versiune xDrive care te va face să te simţi aproximativ ca-ntr-un X1.

  • vianu, miercuri, 20.05.2015 09:16

    La articolul precedent ati trecut la "minusuri" volumul portbagajului...acum e ok, ba chiar demn de o masina de familie :) Modelele astea oarecum "de nisa" parca sunt facute sa-si fidelizeze clientii si nu sa atraga altii noi. VW cu SportVan, Merc cu B-Klasse.....fiecare incearca sa ocupe orice spatiu liber pentru a-si tine fanii aproape. Nu ma voi opri nicicand sa aduc aminte "ciudatenia" asta: http://4.bp.blogspot.com/-26iyCEL-RKU/UwDyP6TcQWI/AAAAAAAQICw/KiFlQOQ_OTU/s1600/BMW-Kia-Comparo-0.jpg

  • mircea, miercuri, 20.05.2015 09:49

    @vianu Farmecul diversității de opinie. Poate cel mai bun exemplu al faptului că la Automarket contează opinia jurnalistului, nu altceva. :) În rest, volumul portbagajului lui Seria 2 AT e mai aproape de cel al lui Logan decât de cel al lui Sandero. Mi se pare îndeajuns de relevant.

  • S, miercuri, 20.05.2015 09:57

    Nu vad de ce as da pe un Golf Plus putin mai calitativ 50.000euro.

  • qwerty, miercuri, 20.05.2015 10:38

    Pretul de 53.000 eur poate fi sumarizat prin WTF!!!! De ce ai cumpara asa ceva in locul unui BMW seria 5 turing care la motorul de 245cp este o idee mai ieftin?

  • kbm, miercuri, 20.05.2015 13:12

    au inebunit de tot rau dar rau 53 de mii doamne fereste

  • arhitect, miercuri, 20.05.2015 14:39

    1. se simte ca BMW este la primul monovolum... spatiul si felxibilitatea nu se compara cu Picasso, Scenic, C max 2. daca ar fi preluat designul de la i3 ar fi avut sanse intr-o clasa in care francezii fac piata !..." altfel design placut" e formulare politicoasa ... 3.pe cand un test drive cu campionul categoriei MPV compact in 2014, CITROEN (GRAND) PICASSO ? vezi http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/ 4. pt comparatie seria 2 (coupe+monovolume) a vandut o cincime cat citroen si diferenta la pretul "fara zorzoane" e sub 10% vezi http://left-lane.com/european-car-sales-data/bmw/bmw-2-series/ 5. introducerea articolului e binevenita si obiectiva (monovolume vs breakuri vs sedan); personal nu inteleg de ce romanii , care de obicei se vor pragmatici, viseaza la limuzine/sedanuri si, mai nou, la SUVuri ! 6. O DORINTA: MAI MULTE DRIVE TESTuri cu masini normale , pt ca cele pt masini "asa zis" premium abunda in toata media

  • Japonezul, miercuri, 20.05.2015 21:58

    Pretul este nejustificat de mare. Bine...pretul de baza este mai normal. De aceea nu merita sa cumperi masini nemtesti. Ele vin goale si daca vrei sa pui ceva se dubleaza pretul de baza.

  • Foarte Vast(vezi-l pe BUSU), marţi, 26.05.2015 16:13

    pt "domnul S " Calitativul. Ești foarte CALITATIV în scriere. Îți plac decât manelele care este , nu-i așa ? Sau fix manelele. Dar este bine pt că este nevoie și de voi.

  • OVIDIU, marţi, 26.05.2015 22:22

    ADEVARAT CA MAI AU INCA MULTE DE PUS LA PUNCT PENTRU A OBTINE UN ADEVARAT MONOVOLUM DAR PRETUL ESTE INFIORATOR DE MARE PTR. MINE UN MONOVOLUM TREBUIE SA FIE SPATIOS SA FIE O SUFRAGERIE PE ROTI SA AI CONFORTUL MAXIM PE CARE TI-L DORESTI SA AI DOTARI SUFICIENTE SI UN MOTOR DESTUL DE PUTERNIC SI LA EXTERIOR O LUNGIME DECENTA DE MAXIM 4,50M. CONCLUZIA MEA MAI BINE C4 PICASSO NU AI CE FACE CU PUTERI DE PESTE 190CP. CEI CE CUMPARA MONOVOLUME NU SUNT PILOTI DE FOMULA I