BMW Seria 2 Active Tourer

2.0 Benzina Turbo (225i) 231CP Aut8

Consum

3.0

Acum foarte mulţi ani, spre răsăritul carierei mele de jurnalist auto, scriam un text în care-mi exprimam dezaprobarea pentru break-urile sportive create de Audi, Mercedes-Benz şi BMW, afirmând că maşinile de familie nu au nevoie de mulţi cai. Mi se părerea un nonsens.

Între timp, am avut ocazia să testez aceste maşini şi mi-am dat seama că diferenţele dintre break-urile sport şi sedanurile echivalente sunt aproape zero. Iar asta înseamnă că o familie care-şi doreşte două maşini complet diferite într-una singură este acoperită perfect de acest tip de maşină. Cu o paranteză: să nu trăiască în România, unde şoselele şi străzile par bucăţi de parmezan, nu de asfalt.

În cazul monovolumului BMW, îmi va trebui ceva mai mult timp pentru a mă prinde care-i logica unui motor pe benzină de 231 de cai putere sub capota unei maşini de familie care nu are corespondent mai apropiat de pământ decât, poate, în persoana lui Seria 1. Poate că BMW avea nevoie de această motorizare pentru a nu pierde la capitolul imagine. 

Oricum, consumul oficial anunţat de marca germană este de 5.8 litri/100 km, cu un "urban" de 7.4 litri/100 km şi un "extraurban" de 4.9 litri/100 km. Evident că aceste cifre au fost atinse pentru prima şi ultima dată în laboratoarele în care maşinile se testează după inutilul ciclu NEDC, care are corespondent în realitate doar dacă participi la concursuri de consum şi vrei să îmbătrâneşti la volan ca personajele lui Slavici. 

În Bucureşti şi împrejurimi nu am reuşit să coborâm sub o medie de 8.5 litri/100 km, deşi am mers absolut normal, aşa cum ar face-o orice posesor al acestei maşini. Partea bună este că, pe hârtie, 225i Active Tourer este o maşină cu 0.3 litri/100 km mai economă decât principalul său contracandidat, Clasa B 250 cu transmisie automată cu şapte trepte. 

  • vianu, miercuri, 20.05.2015 09:16

    La articolul precedent ati trecut la "minusuri" volumul portbagajului...acum e ok, ba chiar demn de o masina de familie :) Modelele astea oarecum "de nisa" parca sunt facute sa-si fidelizeze clientii si nu sa atraga altii noi. VW cu SportVan, Merc cu B-Klasse.....fiecare incearca sa ocupe orice spatiu liber pentru a-si tine fanii aproape. Nu ma voi opri nicicand sa aduc aminte "ciudatenia" asta: http://4.bp.blogspot.com/-26iyCEL-RKU/UwDyP6TcQWI/AAAAAAAQICw/KiFlQOQ_OTU/s1600/BMW-Kia-Comparo-0.jpg

  • mircea, miercuri, 20.05.2015 09:49

    @vianu Farmecul diversității de opinie. Poate cel mai bun exemplu al faptului că la Automarket contează opinia jurnalistului, nu altceva. :) În rest, volumul portbagajului lui Seria 2 AT e mai aproape de cel al lui Logan decât de cel al lui Sandero. Mi se pare îndeajuns de relevant.

  • S, miercuri, 20.05.2015 09:57

    Nu vad de ce as da pe un Golf Plus putin mai calitativ 50.000euro.

  • qwerty, miercuri, 20.05.2015 10:38

    Pretul de 53.000 eur poate fi sumarizat prin WTF!!!! De ce ai cumpara asa ceva in locul unui BMW seria 5 turing care la motorul de 245cp este o idee mai ieftin?

  • kbm, miercuri, 20.05.2015 13:12

    au inebunit de tot rau dar rau 53 de mii doamne fereste

  • arhitect, miercuri, 20.05.2015 14:39

    1. se simte ca BMW este la primul monovolum... spatiul si felxibilitatea nu se compara cu Picasso, Scenic, C max 2. daca ar fi preluat designul de la i3 ar fi avut sanse intr-o clasa in care francezii fac piata !..." altfel design placut" e formulare politicoasa ... 3.pe cand un test drive cu campionul categoriei MPV compact in 2014, CITROEN (GRAND) PICASSO ? vezi http://left-lane.com/european-sales-2014-midsized-mpv-segment/ 4. pt comparatie seria 2 (coupe+monovolume) a vandut o cincime cat citroen si diferenta la pretul "fara zorzoane" e sub 10% vezi http://left-lane.com/european-car-sales-data/bmw/bmw-2-series/ 5. introducerea articolului e binevenita si obiectiva (monovolume vs breakuri vs sedan); personal nu inteleg de ce romanii , care de obicei se vor pragmatici, viseaza la limuzine/sedanuri si, mai nou, la SUVuri ! 6. O DORINTA: MAI MULTE DRIVE TESTuri cu masini normale , pt ca cele pt masini "asa zis" premium abunda in toata media

  • Japonezul, miercuri, 20.05.2015 21:58

    Pretul este nejustificat de mare. Bine...pretul de baza este mai normal. De aceea nu merita sa cumperi masini nemtesti. Ele vin goale si daca vrei sa pui ceva se dubleaza pretul de baza.

  • Foarte Vast(vezi-l pe BUSU), marţi, 26.05.2015 16:13

    pt "domnul S " Calitativul. Ești foarte CALITATIV în scriere. Îți plac decât manelele care este , nu-i așa ? Sau fix manelele. Dar este bine pt că este nevoie și de voi.

  • OVIDIU, marţi, 26.05.2015 22:22

    ADEVARAT CA MAI AU INCA MULTE DE PUS LA PUNCT PENTRU A OBTINE UN ADEVARAT MONOVOLUM DAR PRETUL ESTE INFIORATOR DE MARE PTR. MINE UN MONOVOLUM TREBUIE SA FIE SPATIOS SA FIE O SUFRAGERIE PE ROTI SA AI CONFORTUL MAXIM PE CARE TI-L DORESTI SA AI DOTARI SUFICIENTE SI UN MOTOR DESTUL DE PUTERNIC SI LA EXTERIOR O LUNGIME DECENTA DE MAXIM 4,50M. CONCLUZIA MEA MAI BINE C4 PICASSO NU AI CE FACE CU PUTERI DE PESTE 190CP. CEI CE CUMPARA MONOVOLUME NU SUNT PILOTI DE FOMULA I