Motor / Transmisie
Noua generație BMW X4 poate fi comandată cu cinci motorizări, două pe benzină și trei diesel. Versiunea de bază mizează pe un motor pe benzină de 184 de cai putere, însă în cadrul testului nostru mașina a fost echipată cu unitatea de 2.0 litri diesel în varianta 25d. Cei patru cilindri produc 231 de cai putere la 4.400 rpm și 500 Nm începând cu 2.000 rpm.
Așa cum probabil deja v-ați obișnuit, BMW oferă mai multe moduri de lucru pentru motorizările sale. BMW X4 nu scapă de această caracteristică, iar unitatea diesel de 2.0 litri poate funcționa în modul EcoPro, Comfort sau Sport.
Prin selectarea modului EcoPro, unitatea este una anesteziată, iar cei 231 de cai putere sunt încă "adormiți" și nu-ți lasă impresia că sunt capabili de reprize decente. În modul Sport, sunetul motorului devine ceva mai masculin, iar resursele sunt puse în valoare cu mișcări fine ale pedalei de accelerație. Totul se desfășoară acum ceva mai rapid, iar BMW X4 îți oferă senzații cu miros de sportivitate.
Am spus "miros de sportivitate" pentru că în această configurație (xDrive 25d), X4 nu reușește să mă convingă cu adevărat că știe să fie un SUV fâșneț și gata de "atac" în orice moment. Ce-i drept, nici masa totală de peste 1.800 de kilograme nu-l avantajează pe X4. Totuși, sper ca vârful de gamă din zona diesel (M40d) să-mi demonstreze că mă înșel.
Resursele motorului diesel sunt puse în valoare de "clasicul" sistem de tracțiune integrală xDrive și de o cutie automată cu 8 rapoarte Steptronic Sport. Despre această pereche nu sunt multe de spus: totul funcționează brici, iar resursele sunt livrate când te aștepți, dar mai ales acolo unde te aștepți.
Deschid totuși o mică paranteză pentru că pe modul EcoPro pe porțiunile de drum în rampă au existat momente rare în care transmisia nu era convinsă că trebuie să retrogradeze. În modul Sport, n-a fost identificat un astfel de comportament.
Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!