Consum
Conform fișei tehnice, cei 231 de cai putere oferiți de motorul diesel gândit de constructorul german și cele peste 1.800 de kilograme au nevoie, în regim de rulare mixt, de 5.7 litri/100 de kilometri. În mediul urban, BMW anunță un consum de 6.3 litri/100 de kilometri pentru X4 xDrive 25d, în timp ce în afara orașului, SUV-ul coupe ar urma să consume 5.3 litri/100 de kilometri.
Valoarea anunțată de producătorul bavarez a fost calculată conform noului standard WLTP, însă a fost transformată într-o valoare conformă cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă.
Singurul concurent direct "umăr la umăr" pentru X4 este Mercedes-Benz GLC Coupe. În configurația 250d 4Matic cu motor diesel de 2.2 litri și 204 cai putere, rivalul din Stuttgart promite un consum mixt de 6.1 litri/100 de kilometri.
Dar nu trebuie să uităm și de SUV-urile "tradiționale" din acest segment, care pot fi considerate rivali direcți. Nu vom mai lua în calcul X3 și GLC, dar în schimb ne vom opri în dreptul lui Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel de 210 CP, Jaguar F-Pace 25d cu 240 CP, Range Rover Velar echipat cu propulsorul fratelui britanic amintit mai sus și Volvo XC60 disponibil tot cu un 2.0 litri diesel de 235 CP. Dintre acestea, doar Afla Romeo și Volvo anunță un consum de carburant mai mic decât cel trecut de BMW pe fișa lui X4.
Testul organizat în România a inclus atât porțiuni de autostradă, cât și drumuri virajate de munte. Nu am petrecut foarte mult timp la volanul lui X4 în mediul urban. La final, computerul de bord a indicat 7.3 litri la 100 de kilometri. Trebuie menționat că ritmul de rulare a fost unul alert, iar pe porțiunile virajate am optat pentru modul Sport, lucruri care au influențat decisiv consumul final.
Asta-i farmecul modelelor premium germane:sa reusesti sa le dublezi pretul de baza prin adaugarea optionalelor!