Chevrolet Spark facelift
Ultima scânteie
Peste doi ani, Chevrolet nu va mai comercializa automobile pe piaţa din Europa. Ceea ce înseamnă că nu vom mai putea cumpăra "de nou" cel mai accesibil şi mai mic produs din oferta GM Europe, "nepotul" lui Matiz, Chevrolet Spark. Pentru a acoperi lipsa importantă din portoliul GM, Opel lucrează la un înlocuitor, dar mai avem de aşteptat până când acesta va fi lansat pe piaţă.
Revenind la subiectul testului nostru, Spark a apărut în 2009 şi avea în spate o poveste incredibilă pentru o corporaţie mare precum General Motors: design-ul său a fost ales de public, oficialii companiei prezentând mai multe alternative şi supunând la vot varianta bună. Odată cu design-ul, Spark a primit un interior şi un şasiu nou, aşa cum era şi normal.
Totul se întâmpla în 2007, la Salonul Auto de la New York, atunci când marca americană a prezentat conceptele Beat, Trax (numele sună cunoscut?) şi Groove. Design-ul câştigător a fost cel al conceptului Beat, care a ajuns să fie transformat într-un model de serie, lansat în 2009 la Salonul Auto de la Geneva.
Nepotul lui Matiz va mai fi disponibil pentru achiziţie până la finalul anului 2015. În cinstea posterităţii, să vedem cum se comportă în faţa celor două seturi de tripleţi din segment, care completează linia competitorilor alături de italianul Panda şi de sud-coreenele i10 şi Picanto.
De banii astia imi cumpar un Sandero care este mai masina. Spark-ul este urat rau, numai bun pentru transport pizza la domiciliu.