Motor / Transmisie
Motorizarea de top din gama Spark facelift este un "Smartech II" de 1.2 litri, cu patru cilindri în linie, provenit din gama Daewoo. Evoluţia şi-a pus amprenta asupra acestei unităţi, motorul fiind surprinzător de silenţios la ralanti, iar această caracteristică se manifestă până la 3.000 rotaţii pe minut. Prin intermediul unei pedale de ambreiaj destul de moi şi a unei timonerii uşoare, controlezi transmisia manuală cu cinci trepte, etajată perfect pentru mediul urban.
În raport cu rivalii din segment, nu avem nici cel mai mic motor, nici cel mai puternic motor şi nici propulsorul cu cel mai mare cuplu. Singurul lucru prin care iese în evidenţă această unitate la nivel de statistică este turaţia la care este atinsă puterea maximă de 82 de cai, 6.400 rpm, cu 200 rpm mai mare decât cea a celui mai apropiat rival, dar această performanţă nu-i neapărat un motiv de laudă. Propulsorul se încadrează totuşi în partea superioară a segmentului în materie de specificaţii, lucru datorat exclusiv cilindreei.
Primele trei trepte de viteză prezintă o etajare ideală pentru mediul urban, făcându-l pe Spark să fie o mică rachetă de la un semafor la altul. Atât timp cât ne amintim la ce ne raportăm. Reprizele sunt bune până în treapta a patra inclusiv, pentru ca situaţia să se domolească în ultima treaptă, configurată pentru un consum redus. Cel mai "îndrăzneţ" motor din segment stă sub capota lui Fiat Panda, unitatea 0.9 TwinAir, care are doar doi cilindri şi un turbocompresor, asigurând 85 CP şi cel mai mare cuplu motor din segment.
De banii astia imi cumpar un Sandero care este mai masina. Spark-ul este urat rau, numai bun pentru transport pizza la domiciliu.