Chevrolet Spark facelift

1.2 LTZ

Motor / Transmisie

3.5

Motorizarea de top din gama Spark facelift este un "Smartech II" de 1.2 litri, cu patru cilindri în linie, provenit din gama Daewoo. Evoluţia şi-a pus amprenta asupra acestei unităţi, motorul fiind surprinzător de silenţios la ralanti, iar această caracteristică se manifestă până la 3.000 rotaţii pe minut. Prin intermediul unei pedale de ambreiaj destul de moi şi a unei timonerii uşoare, controlezi transmisia manuală cu cinci trepte, etajată perfect pentru mediul urban.

În raport cu rivalii din segment, nu avem nici cel mai mic motor, nici cel mai puternic motor şi nici propulsorul cu cel mai mare cuplu. Singurul lucru prin care iese în evidenţă această unitate la nivel de statistică este turaţia la care este atinsă puterea maximă de 82 de cai, 6.400 rpm, cu 200 rpm mai mare decât cea a celui mai apropiat rival, dar această performanţă nu-i neapărat un motiv de laudă. Propulsorul se încadrează totuşi în partea superioară a segmentului în materie de specificaţii, lucru datorat exclusiv cilindreei.

Primele trei trepte de viteză prezintă o etajare ideală pentru mediul urban, făcându-l pe Spark să fie o mică rachetă de la un semafor la altul. Atât timp cât ne amintim la ce ne raportăm. Reprizele sunt bune până în treapta a patra inclusiv, pentru ca situaţia să se domolească în ultima treaptă, configurată pentru un consum redus. Cel mai "îndrăzneţ" motor din segment stă sub capota lui Fiat Panda, unitatea 0.9 TwinAir, care are doar doi cilindri şi un turbocompresor, asigurând 85 CP şi cel mai mare cuplu motor din segment.

  • Dacia Plant, miercuri, 15.01.2014 13:36

    De banii astia imi cumpar un Sandero care este mai masina. Spark-ul este urat rau, numai bun pentru transport pizza la domiciliu.

  • BaditzaEx, miercuri, 15.01.2014 14:17

    nu ofera mai niciun avantaj, vb lui Dacia Plant , un Sandero este de N ori mai masina , cu noul motor de o,9l Tce ( care este si mai economic si mai puternic ), cu ocazia asta, vreau sa zic ca, daca Dacia ar scoate un model in segmentul asta, cred ca ar rupe p-ta ( un fel de Lastun aka City ) off-topic mi-as dori cel mai mult sa vad Dacia 1300 Concept lansata https://www.youtube.com/watch?v=y2YkDXjxyVU

  • sandu, miercuri, 15.01.2014 14:51

    nu merita masina. din toate punctele de vedere

  • ics, miercuri, 15.01.2014 15:39

    De ce ti-ai lua un Spark si nu o Sandero?

  • Sam, miercuri, 15.01.2014 15:49

    Macar nu are un pret absolut ridicol ca un Smart. Ii mai puternic, spatios, economic si sigur decat un Smart. Totusi, la fel cum au spus si alti comentatori, un Sandero nou are fi mult mai multa masina la banii astia. Defapt, nici un vad de ce mai exista masini de segment A cand sunt multe optiuni mai bune in segmentul B, iar pretul nu difera mult.

  • bbb, miercuri, 15.01.2014 16:11

    dar de ce sa imi iau sandero si nu spark?unora le place spark-ul,unora le este suficient spatiul oferit de spark...ca la o adica...de 11500 E imi iau masina de 2 ani second hand din clasa medie...dar de ce daca unora le place spark-ul?asa ca pentru unii considera ca merita spark-ul cum pentru altii nu merita...din orice punct de vedere

  • Radu, miercuri, 15.01.2014 17:05

    E greu sa dai 11.000 euro pe un spark cand era in Iasi la un moment dat un focus nou cu motor de 1l la oferta cu nu stiu ce pachet promotional 12.000. Da...apar relativ rar asemenea oferte si poate ca sparkul are dotari mai multe dar totusi. Evident sunt clase diferite cu targeturi diferite dar totusi traim in Romania. Sparkul acesta trebuie luat in echipare medie cu oferta ajungand pe la 7500 euro.

  • Tzugulea, joi, 16.01.2014 00:17

    cum puteti sa ii dati 4.5 stele urateniei astea? sa mai privim inca odata, va rog :)

  • 71doru, joi, 16.01.2014 08:14

    Intra cu brio la capitolul cele mai urate masini. Inteleg ca modelul a fost ales de public. Erau clar toti in stare de ebrietate. Matiz avea farmec. La fel de urat mi se pare spatele de la noul Aveo. Pacat pentru ca la Aveo botul arata binisor amintind de Alfa 159 si nu ar fi o masina tocmai rea. La Cruze nu ma inpac cu textila de pe bord, altfel OK la design.

  • mm, joi, 16.01.2014 09:09

    mania de-a compara masini din categorii diferite, o masina mica are avantaje incontestabile in oras, n-are rost sa le enumar, de regula cine-si ia o masina din clasa mini nu se uita la ce-ar putea cumpara din banii respectivi (sa nu uitam de smart, sau ce-ar fi daca am spune ca de banii de mini ne-am putea lua un superb) ci strict la avantajele oferite de acel tip de masina. cat despre spark, consider ca matizul era mai pe subiect, consuma maxim 5 in oras, iar modul in care se comporta la drum lung este absolut irelevant in contextul in care trebuie utilizata o astfel de masina.

  • kaka, duminică, 19.01.2014 00:37

    chevrolet si-a facut iesirea din europa;orice alte comentarii sunt inutile