Citroen DS4

Motor / Transmisie

4.5

Am primit la test versiunea de top a noului DS4, mai exact propulsorul 1.6 THP de 200 de cai putere, regăsit şi pe modele PSA cu un apetit mai mare pentru sportivitate, cum este Peugeot RCZ.

Unitatea pe benzină promite să-şi răsfeţe pasagerii cu 200 de cai la 5800 de rotaţii şi un cuplu extrem de generos, de 275 Nm, disponibil foarte devreme, la 1700 de rotaţii, o caracteristică generală a motoarelor turbo. Senzaţia de resurse generoase este resimţită pe deplin, DS4 fiind în această configuraţie un adevărat hot-hatch, ce s-ar putea lua de gât foarte uşor cu Volkswagen Golf GTI.

Cei patru cilindri îţi amintesc constant că stăpâneşti 200 de cai de fiecare dată când evacuarea îţi mângâie timpanul cu tresăriri zgomotoase, bărbăteşti, pline de forţă.

Resursele sunt exploatate de o transmisie manuală cu şase rapoarte, etajate scurt pentru a favoriza acceleraţia. Combinarea motorului cu transmisia manuală creează o pereche bine închegată, care se va mula perfect pe orice pasionat al hot-hatch-urilor.

Unde mai pui că etajarea treptelor nu are nimic de a face cu C4-ul pe care îl ştim deja. Acum este scurtă, precisă şi înţepătoare.

  • Stefan, luni, 27.02.2012 18:43

    Da intradevar este un model foarte reusit, cu multe accesorii. Pentru oras 200 de cai sunt destui, tinand cont de drumuri avem. Totusi pretul destul de piperat... 27.000. Masina nu este asa usor de achizitionat tinand cont ce pret are. Per total un model frumos.

  • eu, luni, 27.02.2012 20:18
    @stefan

    de cand nu mai sunt suficienti cei 105 cp de la kia-hyundai??? (pt oras)... hahaha de cand tre sa spuna toti ca e scump? daca costa 13000 era super pont, cea m,ai tare si o avea tot taranu... Ma bucur ca costa atat, sa nu fie coada la vanzare... :))

  • DS4, luni, 27.02.2012 20:22
    Miezul tarii de la sud-est

    Pentru cei 200 de cai putere Citroen a instalat o suspensie destul de rigidă, care va zgâlţâi puţin pasagerii pe străzile bucureştene, afectate recent de un "bombardament misterios" . Sa intelegem ca bucurestenii sunt clientii tinta sau ca modelele DS4 vor rula doar prin capitala?

  • danutz9393, luni, 27.02.2012 20:27
    O oferta tentanta!

    Pentru un hot-hatch cu 200 CP si asemenea dotari as putea sa spun ca pretul masinii este unul foarte rezonabil. Si mai ales nu trebuie uitat faptul ca motorul este facut in cooperare cu BMW (intr-un fel reprezinta o garantie a dinamismului si puterii). Pentru a avea dotarile prezente pe DS4 din acest test, la nemti se platesc bani grei care urca factura destul de mult. Well done Citroen!

  • andrey11, luni, 27.02.2012 22:22
    DS4

    O alegere perfecta pentru segmentul de pret din care face fata!!!

  • ., luni, 27.02.2012 22:24

    si acuma o sa vina unul pe la 40 de ani asa cu username de clasa a 2-a maxim care sta toata ziua pe net si o sa zica ca pe la 60.000 km citroenul se dezmembreaza si ca mai buna e o kia sau un hyundai. PS: frumoasa masina

  • Vasilica, luni, 27.02.2012 22:51

    Ce ar fi fost daca nu le dadea BMW acest motor?

  • t, marţi, 28.02.2012 10:01

    deci automarket comparati tinuta de drum a lui ds4 in echiparea de top si cu dotari suplimentare vs c4, generic? hai sa analizam varianta de baza de la ds4 cu un c4 la fel dotat si echipat la fel din fabrica. sa vedem ce are mai bun ds4? ca design, nu comentez. c4 se vede ca e axat pe utilitate dupa cum deschizi portbagajul si ai un spatiu patratos foarte accesibil. pe cand ds4 e mai tineresc. dar in rest e la fel. stergatoarele la fel danseaza peste parbriz cand le folosesti, interiorul fara acela smecher de piele este la fel, feeling e acelasi in interior. doar ca vezi sigla DS in loc de chevroanele lui c4. apropi, mentionati ca in pretul modelului testat cat costa bordul imbracat in piele si tapiteria respectiva de piele, pentru a lamuri si de ce costa atat.

  • unckle, marţi, 28.02.2012 10:04

    BMW nu le-a "dat" motorul ... au participat la dezvoltarea lui punand la bataie niste tehnologie ... dar realizarea este a ambilor parteneri. Scump dom'le scump. Intr-o lume in care banii sunt din ce in ce mai putini, ca doar suntem in criza, preturile masinilor continua sa creasca ... din pacate asta este un mecanism de autodistrugere a societatii ... dar sa nu intram intr-o astfel de discutie :)

  • mog, marţi, 28.02.2012 10:39
    arata bine, n`am ce zice

    dar parca tot un gti mi`as lua, avand in vedere ca pretul e apropiat. bine, ai mai multe dotari pe ds4, dar daca cauti sportivitate, sigur gasesti mai multa in gti. nu zic ca asta nu "face fata" la pretentiile unui sofer normal dar cu putin apetit sportiv...insa eu as merge spre gti ...sau de ce nu, megane rs care e putin mai ieftin. bine acum cred ca ds4 nu se incadreaza strict in categoria "hot hatch" ci pare mai degraba o imbinare intre aspect placut (interior exterior) cu sportivitatea unui motor modern si potent.

  • so, marţi, 28.02.2012 16:47

    pai cum sa se ia de gat cu golfu??? asta prinde suta in 8.5 si golfu prinde suta in 6.9....cum vine asta??? asta consuma urban 11 si extraurban 7 si golfu consma urban 10 si extraurban 7, cum sa se ia de gat??? la ce anume???

  • bmw, marţi, 28.02.2012 16:52

    eu cred ca si un golf 6 1.4 TSI si pana la urma si un polo GTI ii da ceata lu asta de nu se vede!!!

  • mog, marţi, 28.02.2012 17:22
    @so

    nu eu am amintit de gti, ci in test ei amintesc de el ca si concurent. intradevar, nu are sanse in fata gti ului (chiar si 5) la nivel de cifre sportive, posibil si la consum golful 6 sa fie peste ds4 asta. eu am zis doar ca as prefera alte variante in categoria asta de pret, desi ds4 iti ofera un anumit grad de exclusivitate si un gti, un focus sau un megane rs iti ofera cam aceeasi senzatie.

  • ., marţi, 28.02.2012 20:12

    mereu trebuie sa apara unul cu kia, hyundai sau renault sa zica ceva... si cand deschide unul din asta gura incepe showul comentariilor...

  • t, miercuri, 29.02.2012 10:31

    gama DS este peste produsele VW din aceeasi clasa, si sub produsele premium propriu-zise (audi, bmw, etc...) un produs de la MINI ar fi in viziunea mea concurent direct. DS4 200cp nu este un produs de performanta, cum e GTI-ul de la vw, ci e construit in aceeasi mentalitate precum produsele mercedes. are performante acceptabile dar se axeaza pe aspecte care ingrijesc pasagerii, si comfortul acestora. chiar daca pretul e comparabil, e datorita diferentei de segmente. asa cum Megane RS costa 25k euro si e lider hot-hatch compacte la performante, degeaba e gti bagat in discutie. se compara mere cu pere. DS4R va veni in curand si este prezentat de conceptul "racing" de la geneva. acolo vom compara direct hothatchurile intre ele ca performante.

  • Lica, miercuri, 29.02.2012 13:46
    @unkle

    Bine cum spui tu este mai frumos, dar nu ai ei suficient know how sa dezvolte asa ceva!Mai pe direct este facut de BMW dar data stirea sa sune in favoarea PSA " facut in colaborare!"Probabil de mila de sila le-au facut motorul acesta.

  • @Lica, miercuri, 29.02.2012 16:59

    Lica, daca te-ai documenta cat de putin si ai lasa deoparte conceptiile astea meltenesti ai afla ca motorul ala pe benina 1.6 THP e facut cu know-how-ul BMW si cu tehnologia HIGH PRESSURE INJECTION de la dieselurile HDI....le-au imbinat pe amandoua si a iesit un motor premiat, cu elasticitate de diesel, rafinament frantuzesc si rezultate nemtesti. acum coboara din copac.

  • LUCCI, joi, 01.03.2012 22:07
    ....voi sfinti sa fiti/nu veti scapa/nici in mormant!

    Ma uitam pe stiri zilele astea si am observat cum toti prod. de carburanti raporteaza profituri istorice . Acum cand foamea e pe garduri din ce in ce maivizibila,parca inteleg ura pe ciocoi si boieri a vechilor iobagi. Da-i in mortii lor cu benzina lor u tot. Si nimeni nu face nimic.... Toti latram...da! Si eu!