4.0
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 13 octombrie

Mr. Popularitate

Multe s-au spus și scris despre Dacia Duster de la prima sa apariție în industria auto. Ca de obicei, cum e cazul cu orice mașină, indiferent de preț, taberele s-au împărțit de la început, cu precizie aproape chirurgicală. Unii au apreciat SUV-ul accesibil oferit de Dacia, în timp ce alții au declarat sobru că e o mașină ce nu ar satisface nevoile lor. De orice parte a baricadei te-ai aflat, numerele nu mint.

Iar aceste numere îl încoronează fără doar și poate pe Duster drept Mr. Popularitate în Europa. Modelul din Mioveni este cel mai vândut SUV din segmentul său către clienți particulari. Ce înseamnă asta? Păi, pe scurt, dacă scoatem din ecuație mașinile de flotă, Duster este cel mai popular model ales de clienții persoane fizice din Europa, care decid să își cheltuie proprii bani pe o mașină nouă.

Cu astfel de laude venite de la sute de mii de cumpărători de-a lungul timpului, cei de la Dacia nu puteau să ignore faptul că Duster avea nevoie de o gură de aer proaspăt. Astfel, anul acesta, SUV-ul autohton a primit un binemeritat facelift care își propune să îl facă și mai atractiv. Motorizările noi, precum și revenirea în gamă a cutiei automate vor fi pe placul multor clienți.

Lansarea acestuia în România a adus și o versiune specială, numită Dacia Duster Urban. Ce aduce ea în plus față de modelul standard, precum și ce ar trebui să știi despre echiparea ei, aflăm astăzi împreună.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN FRANȚA, LA TESTUL INTERNAȚIONAL

  • Andrei, miercuri, 13.10.2021 17:57

    Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?

  • @Andrei, miercuri, 13.10.2021 18:15

    Observatie corecta. In tabelul de la final apare autonomia corespunzatoare consumului mediu mixt. Adica 794 km. Iti confirm din experienta ca se incadreaza pe acolo. Adica la peste 750 km pentru un plin in conditii de rulaj normal pe soselele noastre.

  • Edikkk, miercuri, 13.10.2021 19:03

    Bravo Dacia. Deşi este o maşină termică ea este omega. Democratizarea maselor şi ultimele maşini termice care se vor vinde în Europa. Când va apare primul model (de la Mioveni) electric, acel moment va fi începutul sfârşitului pentru maşinile termice. Cel puţin în USA, UK, EU, China şi în genere ţările OECD.

  • @idic, miercuri, 13.10.2021 19:05

    Ia uite și samsarul. Scot ăștia un plastic nou, de aceeași jenă, dar nu mai contează că nu-i EV. Ăsta e biodegradabil. :)

  • Mircea Badea, miercuri, 13.10.2021 19:34

    sper sa moara in chinuri! cum sa spui vere urban la suv-uri?!!

  • PMC, miercuri, 13.10.2021 21:11

    Nici daca ma tai cu lama si pui sare n-o sa pot intelege ideea de "SUV Urban". Acuma eu stiu ca "clientul primeaza" si producatorii se grabesc sa-i faca pofta, dar totusi, fratelemeu, sunt tot mai mult emasini pe aceleasi stradute inguste si rupte. Care e faza cu pleiada de SUV-uri? Eu intotdeauna am crezut ca masinile o sa devina in timp tot mai micute, practice, utile. Cand colo, motoarele s-au micit si au crescut hardughiile. Acuma poate ca-s eu old school, dar pe bune ca nu mai inteleg nimic din lumea de azi. Si nu-s batran...

  • adi_10, joi, 14.10.2021 09:54

    Nefiind fan Dacia una peste alta Duster-ul asta este cea mai de top Dacie facuta vreodata. nu este oricum vreo mare bijuterie dar iti faci treaba cu ea. Sunt multe plusuri pe care le regasesti pe masina fata de versiunile anterioare de aici si cifrele mari cand ne uitam la vanzari. Acum ca la interior ai acelasi plastic de 2 lei e de inteles, vrei calitate nu iti iei Dacia, cam asta e deviza. dar repet, la ce preturi au ajuns masinile in ziua de azi, cu Duster-ul asta iti faci treaba fara sa iti dai dauna totala la buget. P.S: La autonomie ati dat-o de gard grav, cum sa mergi cu masina doar 450 km?