Tehnologie

4.0

Duster a trecut pe LED-uri! Nu, nu e un slogan de la o reclamă, ci o realitate în cazul noului model. Acum avem faruri cu tehnologie EcoLED pe fază scurtă, ceva ce probabil anticipați, având în vedere că și Logan și Sandero au primit așa ceva. Cu toate acestea, pe Duster avem LED-uri și în altă parte. De exemplu, iluminarea plăcuței de înmatriculare se face cu aceeași tehnologie, la fel ca luminile din interior.

În interiorul mașinii, în funcție de nivelul de echipare pe care îl alegi, vei avea un ecran de 8 inch care să îți ureze bun venit sau nu. Versiunile Essential nu primesc această dotare, dar de la Comfort în sus vei avea și un sistem multimedia la bord. Acesta poate include navigație și Apple CarPlay, respectiv Android Auto fără fir, pe versiunea Media Nav. Există conectivitate smartphone cu fir, dar fără navigație, pe versiunea Media Display, ceva mai accesibilă.

Tot pe noul Duster vei avea parte și de un sistem de acces si pornire fără cheie. De altfel, noul Duster vine cu cartelă în loc de tradiționala cheie în ziua de azi și, de ceva timp, Dacia a introdus și un sistem de blocare și descuiere a ușilor automat, ce detectează apropierea cartelei foarte precis.

Ba chiar am putea spune că uneori acest sistem a funcționat un pic prea bine. Asta pentru că mașina se încuie foarte repede din momentul în care ai coborât din ea.

Tot pe Dacia Duster vei găsi și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade care a fost adăugat în lista de opțiuni a producătorului autohton acum ceva timp. Singura problemă a acestuia este calitatea imaginii pe timpul nopții. Chiar și așa, vei putea beneficia de această tehnologie pe timp de zi.

Cele doar 1000 de unități Urban programate pentru producție vin la pachet și cu o trotinetă electrică, respectiv un Xiaomi Mi S. Aceasta oferă o autonomie de până la 30 de kilometri și o viteză maximă de 25 km/h.

Desigur, atingerea specificațiilor tehnice din fișa acestei trotinete electrice va depinde direct de greutatea celui care o folosește, iar în cazul meu, deși chiar m-am străduit, nu am reușit să ating mai mult de 20 de km/h la ghidonul ei.

Cu toate acestea, sunt sigur că pentru drumurile mai scurte prin oraș, o astfel de soluție s-ar dovedi utilă pentru mulți oameni.

  • Andrei, miercuri, 13.10.2021 17:57

    Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?

  • @Andrei, miercuri, 13.10.2021 18:15

    Observatie corecta. In tabelul de la final apare autonomia corespunzatoare consumului mediu mixt. Adica 794 km. Iti confirm din experienta ca se incadreaza pe acolo. Adica la peste 750 km pentru un plin in conditii de rulaj normal pe soselele noastre.

  • Edikkk, miercuri, 13.10.2021 19:03

    Bravo Dacia. Deşi este o maşină termică ea este omega. Democratizarea maselor şi ultimele maşini termice care se vor vinde în Europa. Când va apare primul model (de la Mioveni) electric, acel moment va fi începutul sfârşitului pentru maşinile termice. Cel puţin în USA, UK, EU, China şi în genere ţările OECD.

  • @idic, miercuri, 13.10.2021 19:05

    Ia uite și samsarul. Scot ăștia un plastic nou, de aceeași jenă, dar nu mai contează că nu-i EV. Ăsta e biodegradabil. :)

  • Mircea Badea, miercuri, 13.10.2021 19:34

    sper sa moara in chinuri! cum sa spui vere urban la suv-uri?!!

  • PMC, miercuri, 13.10.2021 21:11

    Nici daca ma tai cu lama si pui sare n-o sa pot intelege ideea de "SUV Urban". Acuma eu stiu ca "clientul primeaza" si producatorii se grabesc sa-i faca pofta, dar totusi, fratelemeu, sunt tot mai mult emasini pe aceleasi stradute inguste si rupte. Care e faza cu pleiada de SUV-uri? Eu intotdeauna am crezut ca masinile o sa devina in timp tot mai micute, practice, utile. Cand colo, motoarele s-au micit si au crescut hardughiile. Acuma poate ca-s eu old school, dar pe bune ca nu mai inteleg nimic din lumea de azi. Si nu-s batran...

  • adi_10, joi, 14.10.2021 09:54

    Nefiind fan Dacia una peste alta Duster-ul asta este cea mai de top Dacie facuta vreodata. nu este oricum vreo mare bijuterie dar iti faci treaba cu ea. Sunt multe plusuri pe care le regasesti pe masina fata de versiunile anterioare de aici si cifrele mari cand ne uitam la vanzari. Acum ca la interior ai acelasi plastic de 2 lei e de inteles, vrei calitate nu iti iei Dacia, cam asta e deviza. dar repet, la ce preturi au ajuns masinile in ziua de azi, cu Duster-ul asta iti faci treaba fara sa iti dai dauna totala la buget. P.S: La autonomie ati dat-o de gard grav, cum sa mergi cu masina doar 450 km?