BMW Seria 5 Touring

525d 2.0 218CP 4x4 Aut
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, miercuri, 9 ianuarie

Test lung cu BMW Seria 5 Touring

După mai multe teste alături de noua generaţie Seria 5, am decis să ne apropiem mai mult de modelul bavarezilor şi să îl invităm pentru o perioadă mai lungă în garajul nostru.

Temperamentul rece al nemţilor este doar o idee preconcepută, pentru că germanul a acceptat imediat invitaţia şi s-a instalat confortabil pe locul de parcare unde au mai poposit în trecut Renault Megane Coupe, Dacia Duster, Chevrolet Aveo, Hyundai i20 şi Renault Latitude.

Perseverenţa nemţilor nu este însă o idee preconcepută. Nu e de mirare că BMW a ţinut să ne convingă că preferinţele clienţilor de pe piaţa germană sunt extrem de sănătoase. Aşa se face că am primit un break, Seria 5 Touring mai exact, poate cea mai populară variantă de caroserie din Vest.

Reţeta tehnică a familistului german

Şi pentru ca materialul de studiu să fie cât mai bine croit pe nevoile publicului ţintă, familiştii în special, BMW ne-a aşezat la picioare pedalele unui diesel cu pedigree. Este vorba despre motorul cu patru cilindri, TwinPower Turbo, şi o capacitate de 2.0 litri şi 218 cai putere. Şi pentru ca răsfăţul să fie deplin chiar şi atunci când forţezi la maxim capacităţile de încărcare ale break-ului, motorul garantează 450 de Nm mai devreme decât ora la care sună ceasul meu deşteptător. Şi pentru că un familist pune mare preţ pe siguranţă, dar şi pentru că suntem în sezonul rece, am primit cadou şi tracţiunea integrală xDrive.

Deşi am petrecut ceva timp împreună, nu m-am prins încă dacă Seria 5 Touring încearcă să mă transforme în familist. Cert este că de când facem echipă compartimentez mai chibzuit spaţiul din portbagaj, caut cu privirea punctele de ancorare pentru scaunul copilului, fac tot mai des ordine în interior şi zâmbesc involuntar când trec pe lângă grădiniţe sau şcoli.

Exemplarul de test ne-a fost prezentat la un kilometraj destul de fraged. Doar 900 de kilometri româneşti fuseseră înscrişi pe computerul de bord. Momentan, noi am reuşit să mai adăugăm lângă această valoare alţi 380 de kilometri, marea lor majoritate scurşi prin Bucureşti.

  • BoDo, miercuri, 09.01.2013 13:32

    enJOY!

  • Vasilica, miercuri, 09.01.2013 13:38

    Ma gadesc cum o fi dupa ce terminati drive testul si trebuie sa va intoarceti la masinile voastre. Cam ce senzatie o fi?

  • tzenu_bmw, miercuri, 09.01.2013 13:51

    @Vasilica bine spui....... @Automarket........ Mircea,Bogdan ce masini conduceti in viata de zi cu zi?? doar o curiozitate?

  • Nelutu, miercuri, 09.01.2013 16:22

    WOW ! 218 CP si 450 Nm dintr-un motor diesel de 2 litri, sunt impresionat , astept continuarea povestii :)

  • lol, miercuri, 09.01.2013 18:55

    adevarul ca e impresionant in 2013 din 2l sa scoti 218 cp si 450 nm....

  • Alex Seremet (BMW), joi, 10.01.2013 00:19

    @lol E chiar unul din cele mai puternice (eu nu stiu altul mai puternic) motoare diesel de doi litri.

  • Catalin, joi, 10.01.2013 09:31

    fara sa cunosc realitatea din Vest, mai indoiesc de asertiunea ca Breakul ar fi cea mai populara varianta de caroserie...

  • unckle, joi, 10.01.2013 10:51

    o sa coborati din BMWul asta si o sa va biciuiti masinile ca sa mearga la fel ;) @Tzenu - Mircea are un bravo daca nu ma insel ... nu-i asa Mircea?

  • Lache, vineri, 11.01.2013 07:08

    Este clar de ce vor si altii motoarele astea si sasiurile!

  • eee, marţi, 22.01.2013 12:46

    publicati si ceva date tehnice, dotari si pret?

  • antonny, miercuri, 23.01.2013 11:49

    nu mai aveti banii de motorina .......acum zace in parcare sau e la dealer