Opel Corsa

1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Cosmo
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 30 octombrie

Sprechen Sie Deutsch? #CrazyCorsa ne ajută să trecem peste iarna românească

E anul mașinilor de oraș la Automarket. După ce acum două luni am făcut cunoștință cu Mini-ul Automarket care ne însoțește la treabă de atunci și despre care vorbim în continuare într-un test pe termen lung pe site, astăzi vă prezentăm un german care a colorat parcarea Automarket încă din prima secundă din care a făcut parte din ea: noua generație Opel Corsa în versiune Color Edition. 

Nu e greu să-ți sară-n ochi. E verde (nuanța e denumită oficial Grasshopper) cu dungi negre, iar jantele sunt negru glossy. Îți inspiră mai degrabă un iz de Hot Hatch decât unul de mașină de oraș. E adevărat că sigla Turbo așezată strategic pe hayon ajută și ea la imaginea asta. La fel de adevărat e că cei de la Opel nu mint cu nimic când spun că motorul de sub capotă e Turbo, însă nu e vorba de unul construit pentru performanțe de circuit, ci pentru un raport cilindree/putere excelent. 

Motoarele de generație nouă de la Opel s-au lăsat așteptate ceva vreme. Țin minte de parcă s-a întâmplat ieri momentul în care am testat Opel Adam pe autostradă în Portugalia, întrebându-mă când va veni momentul ca vechile motoare aspirate de 1.4 litri să fie înlocuite de unele ceva mai capabile. Ei bine, momentul ăla a venit. Mă bucur de câteva zile de potențialul noului 1.0 Turbo în versiunea sa de 115 CP (în gama Corsa mai există un 1.0 Turbo de 90 de cai) și apreciez "schimbarea la față" care a avut loc la nivel tehnic în gama modelului german.

Dar despre motorul de pe Corsa de test - pe care am botezat-o Crazy Corsa instantaneu când i-am văzut culoarea - vom vorbi într-un episod dedicat. Până atunci, haideți să frunzărim puțin lista de elemente standard și opționale disponibile pe versiunea Color Edition, așezată la mijloc între nivelurile de echipare disponibile pe modelul german. Nu e vorba neapărat de ce avem standard și de ce avem opțional, ci de ce avem pur și simplu. Asta pentru că noul Corsa a ajuns la un nivel de dotări pe care nu le mai are niciun alt model din segment în zona non-premium a industriei auto.

 

O simplă enumerare a elementelor disponibile pe modelul de test te-ar putea face să crezi că vorbim despre Astra sau chiar despre Insignia, nu despre un "banal" Corsa. Unele dintre aceste dotări sunt standard, altele opționale contracost. Fii atent.

Volan încălzit. Primele zile de test s-au nimerit să fie cele în care temperaturile de dimineață din București au început să coboare spre zero. Am apreciat la maxim momentele în care volanul lui Corsa ne-a făcut să nu regretăm momentul în care am decis să lăsăm mănușile acasă. Se încălzește foarte repede și e îndeajuns de cald pentru a încălzi, nu pentru a frige. Partea și mai bună este că volanul încălzit și scaunele încălzite fac parte dintr-un pachet care costă doar 255 de euro. Foarte accesibil și extrem de util.

Cameră de marșarier. O opțiune din ce în ce mai comună pe modelele de segment compact și în dezvoltare și în zona clasei mici, mai ales pe crossoverele de oraș care s-au înmulțit în ultima perioadă implicit în România. Foarte utilă la parcări în combinație cu senzorii de parcare. Costă 400 de euro suplimentar, disponibilă ca opțiune.

Faruri Xenon cu funcție cornering. Acum vreo 6-7 ani priveam tehnologia Cornering, prin care farurile își schimbă unghiul de acțiune în funcție de cum învârți volanul, ca pe o victorie absolută a ingineriei auto. Astăzi au început să apară în clasa mică, iar Corsa este unul dintre primele modele care beneficiază de această opțiune.

Parbriz încălzit. Dacă acest test s-ar fi derulat vara, am fi ignorat acest aspect. Având în vedere că mașina va sta la noi vreo patru luni, demonstrându-ne cum trece iarna în ritm german, parbrizul încălzit va fi unul dintre aliații de nădejde ai echipei atunci când termperaturile de noapte vor scădea sub zero grade. 

Cititor de indicatoare. În cazul lui Corsa, indicatoarele sunt afișate alb-negru pe display-ul aflat între ceasurile de bord. Dar am ajuns departe de la momentul în care Opel prezenta în 2008, pe Insignia, primul sistem care reușea să "citească" limitele de viteză. 

Monitorizare și avertizare vizuală pentru unghiul mort. Sistemele de siguranță activă au trecut rapid de la un segment la altul, iar aceste pachete au ajuns să devină o treabă comună în lumea auto, deși acum câțiva ani erau apanajul limuzinelor de lux. Pe Corsa, avertizarea vne vizual printr-un indicator pe care-l vezi dacă te uiți spre oglinzile retrovizoare.

Display central de 7 inch. Ecranul de dimensiuni mari de pe Corsa găzduiește sistemele împachetate în pachetul Intellilink, prin care Opel îți oferă acces la aplicații speciale prin conexiunea cu telefonul inteligent pe care-l ai în dotare.

 

Una peste alta, Corsa noastră costă în versiunea sa de bază 14.350 de euro cu tot cu TVA, iar lista de opționale suplimentare îi crește prețul cu puțin peste 5000 de euro. Total: 19.870 de euro. Pentru că am vrut să încercăm cât mai mult din ce oferă modelul german. Oricum, 2000 de euro din cei 5000 suplimentari au mers pe pachetul Premium, cel mai bogat din lista pusă la dispoziție de Opel, pe care-l recomandăm cu căldură. Acesta include, printre altele, climatizarea automată, display-ul central cu sistem Intellilink, parbrizul încălzit, proiectoarele de ceață, sistemul de alarmă și senzorii de parcare. 

#CrazyCorsa va rămâne la noi timp de 4 luni, iar pe timpul iernii vă vom spune tot ce vreți să știți despre această mașină. De la consumul motorului de 1.0 litru și 115 CP până la modul în care se comportă pe timp de iarnă în oraș și nu numai. Așteptăm și întrebările voastre și încercăm să le răspundem pe măsură ce înțelegem ce poate noua generație Corsa.

  • ABC, vineri, 30.10.2015 10:56

    Arata excelent, felicit redactia pt testele pe termen lung in curs. Totusi, 19870 euro?? Ma rezum la atat deocamdata.

  • xxx, vineri, 30.10.2015 13:58

    De la început va spun ca nu sunt fan, anul asta timp de 4 zile am avut închiriată Opel Corsa 1,2 benzina 70CP nu-mi dau seama ce echipare (avea destule) fabricație noiembrie 2014, traseul Cluj-Dej tur retur in fiecare zi. Am dubii mari când anunță puterea, pot sa fac comparația intre motorul Opel si cel Renault de pe Sandero, motoare cvasi comparabile cel de pe Opel mult, mult mai rău decât cel Renault, pur si simplu îmi era frica sa depășesc, ajungeam la 5000rot/min (si Sandero sta mult mai rău in Cx, poate sa fie eventual mai ușoară) cu pedala la maxim si .... nimic, trebuia sa mă retrag pe prima banda. In rest este OK