Opel Corsa
Cu #CrazyCorsa în București: 350 de kilometri în Capitală
Opel Corsa este o mașină de oraș, așa că acest episod va fi dedicat unei incursiuni urbane cu #CrazyCorsa. Sebastian a condus mașina noastră de anduranță vreme de aproape trei săptămâni în drumurile sale zilnice prin oraș pentru a descoperi ce consum va obține acest model în compania noii motorizări 1.0 Turbo din gama Corsa E.
Am preluat mașina de la Mircea cu rezervorul plin și cu un consum scăzut, pentru că naveta lui zilnică implică un trafic mai lejer decât cel pe care l-am abordat eu. Așa că m-am trezit că viteza medie de pe jurnalierul principal a scăzut, în timp ce jurnalierul secund (proaspăt resetat de mine) îmi arăta un consum din ce în ce mai mare față de cel rămas de la Mircea. Dar nu am disperat și mi-am continuat drumul în același ritm în care aș fi mers cu mașina mea, pentru că ar fi fost extrem să merg trei săptămâni la consum.
Am condus #CrazyCorsa în București preț de 250 de kilometri, plus încă 50 de kilometri în care am făcut o ieșire în extraurban, până la Academia Titi Aur, de unde am scris acest material. În interesul păstrării cifrelor mele de consum strict la valorile urbane, am resetat jurnalierul atât la ieșirea din oraș, cât și la reintrarea în oraș, pentru a evita vicierea cifrelor generale prin mica escapadă extraurbană. După acest rulaj am efectuat încă 100 de kilometri la bordul lui #CrazyCorsa în oraș.
Să trecem la date.
Am preluat mașina cu 499 de kilometri parcurși, dintre care 476 erau pe jurnalierul curent. Consumul afișat atunci era de 6.5 litri la sută, iar viteza medie era de 39.7 km/h. După primul meu drum cu #CrazyCorsa, de 15.5 kilometri prin oraș, aveam o viteză medie de 16.5 km/h și un consum de 7.3 litri la sută. Am decis să umflu anvelopele la presiunea recomandată de constructor pentru a obține un consum cât mai bun, așa cum fac de fiecare dată când urmează să efectuez un test de consum.
Cum se comportă #CrazyCorsa în oraș?
Suspensia moale și direcția ușoară îl fac pe Opel Corsa să fie un model prietenos în mediul urban. Direcția este mai precisă decât la generația precedentă și se manevrează la fel de ușor. Gropile sunt absorbite agreabil, chiar și cu jantele de 16 inch din dotare, destul de mari pentru un model de clasă mică fără ambiții sportive, iar mașina rămâne confortabilă și după ce umfli pneurile la presiunile recomandate pentru o rulare eco: 2.7 bari pentru puntea față și 2.5 bari pentru puntea spate.
Din acest punct de vedere, noua Corsa se comportă aproape identic cu vechea generație: mașina reacționează mai zgomotos la denivelări odată ce ai umflat anvelopele la presiunea recomandată pentru rularea Eco, pe când presiunea recomandată pentru confort îți lasă senzația că mergi cu anvelopele puțin dezumflate. O presiune de 2.5-2.6 bari pentru roțile din față și 2.3-2.4 bari pentru roțile din spate asigură un echilibru între cele două situații.
Cât a consumat #CrazyCorsa în București?
Chiar și cu sistem Start-Stop, traficul de București a făcut micul motor de un litru să soarbă opt litri din rezervor pentru prima sută de kilometri parcurși în Capitală, iar viteza medie s-a situat la 20 km/h. După un total de 258.8 kilometri exclusiv în oraș, consumul afișat a fost de 7.7 litri la sută și viteza medie era la 23.5 km/h. Vorbim despre conducerea în ritmul traficului și plecarea de la semafor temperată, fără nicio exagerare. Următorii 100 de kilometri în oraș i-am parcurs cu un consum de 7.3 litri la sută, fără să schimb în vreun fel stilul meu de condus și cu o viteză medie de 22.1 km/h. Am reverificat presiunea în anvelope după două săptămâni și am remarcat o scădere de 0.2 bari la nivelul fiecărui pneu în parte, pe care am remediat-o la momentul măsurătorii. Țin să menționez că sistemul de încălzire a scaunelor și a volanului (la fel ca orice consumator electric) ridică ușor consumul de carburant al oricărui model care este echipat cu așa ceva, inclusiv cel al lui #CrazyCorsa. Fără aceste sisteme activate, valorile ar putea fi reduse subtil, dar ideea testului a fost să nu renunțăm timp de trei săptămâni la anumite dotări de confort existente, pe care probabil le-ar folosi și clientul mașinii - din moment ce le-a configurat și plătit.
Un consum urban situat între 7.3 și 7.7 litri la sută poate să pară mare pentru o mașină care se simte cel mai bine în acest mediu, dar experiența îmi arată că vorbim despre cifre rezonabile. Să nu uităm că vorbim despre un motor de 115 CP alimentat cu benzină, iar o privire în segmentul mașinilor de clasă mică ne arată că nu sunt foarte multe modele care se mândresc cu asemenea propulsoare. Generațiile precedente ale modelelor respective aveau nevoie de motoare semnificativ mai mari și mai însetate pentru a afișa atât de mulți cai putere în fișa tehnică.
Ce ne-a plăcut și ce nu ne-a plăcut?
#CrazyCorsa a avut un preț de achiziție destul de piperat, justificat de numeroase dotări opționale configurate în plus față de varianta Colour Edition de la care s-a pornit. Am stat și le-am luat la rând și nu am putut să spun cu mâna pe inimă că aș fi renunțat la vreuna din ele. Cum să spui că nu mai vrei volan încălzit sau scaune încălzite, după ce aceste două butoane erau primele pe care le apăsai după ce porneai motorul? Am făcut asta de fiecare dată când m-am urcat la volan. Mi-a părut chiar rău că mașina nu are comutator pentru ele ca să le pornească automat odată cu motorul.
În cele trei săptămâni alături de #CrazyCorsa, m-am obișnuit cu amplasarea butoanelor de pe consola centrală, cele din jurul afișajului sistemului multimedia. Dar, în continuare, nu îmi place cum sunt amplasate. Nu există diferențe suficient de mari între ele la nivel tactil și tot trebuie să te uiți la ele ca să vezi pe ce apeși. Acest lucru nu mi-a plăcut prea mult la acest model.
Cum nu mi-a plăcut nici faptul că întreg ecranul se face negru atunci când modifici volumul și ți se afișează o bară de volum exact ca la iPhone: ca să poți sări peste creșterea incrementală a volumului, trebuie să nimerești cu degetul punctul de pe bara respectivă și să-l muți în poziția dorită. Absolut ok pe un smartphone, pe care nu ar trebui să îl folosești la volan, total nepotrivit pentru o mașină, la care ecranul respectiv mai este și amplasat destul de jos. Corsa are și comenzi pe volan pentru sistemul audio, care fac același lucru, iar volumul poate fi ridicat sau coborât și prin butoanele fizice de sub ecranul multimedia.
Mașina are Apple Car Play și Android Auto, sisteme prin care îți poți lega smartphone-ul la sistemul multimedia al mașinii și să-l comanzi folosind butoanele de pe volan. Foarte frumos, dacă nu erai limitat la câteva aplicații suportate de sistem, cum ești la aproape toate mașinile care beneficiază de asemenea dotări. Poate că o actualizare ulterioară pentru toate aceste sisteme care suportă Apple Car Play și Android Auto va rezolva această disfuncționalitate și va aduce Waze direct pe ecranul sistemului multimedia al mașinii. Apropo, ați încercat Waze? Vi-l recomand cu căldură.
Nu mi-a plăcut nici că o mașină de clasă mică de aproape 20.000 de euro nu era configurată cu sistem de pornire şi acces fără cheie. Dacă pot trăi fără al doilea într-o mașină modernă care a costat o sumă însemnată, parcă aș vrea să nu fiu nevoit să zgârii placa din aluminiu a contactului ca să nimeresc poziția în care se introduce cheia. Poziție îmbunătățită față de vechea Corsa, ce-i drept. Trebuie să menționez că asemenea dotări există la unii dintre competitorii direcți ai lui Corsa în echipările de vârf, la prețuri comparabile, iar că Opel Corsa pornește de la un preț de achiziție semnificativ mai mic decât cel al exemplarului testat. Lista de dotări a lui #CrazyCorsa o găsiți în episodul anterior.
În schimb, mi-au plăcut mult volanul mașinii, culoarea exterioară superbă și confortul asigurat de scaunele din față. Spațiul interior este generos pentru această clasă, iar dotările mașinii au reușit să le depășească pe cele ale unui model de clasă medie într-o echipare mijlocie pe care l-am testat în perioada în care #CrazyCorsa a fost la mine.
Concluzie după trei săptămâni: o să-mi fie dor de #CrazyCorsa
Per ansamblu, au fost trei săptămâni plăcute alături de acest model. Mi-a plăcut mult manevrabilitatea maşinii, dar şi motorul economic și neașteptat de silențios. Îmi vor lipsi scaunele încălzite când voi reveni la volanul mașinii mele, dar mai ales volanul încălzit, pe care nu l-am regăsit în niciun fel de catalog aftermarket (pentru scaune am demarat căutările).
Ce poze de Facebook :)