Motor / Transmisie
Odată cu generaţia a treia, Ford a adoptat motoarele pe benzină turbo pentru modelul Focus. Numite Ecoboost, acestea sunt şi motiv de mândrie naţională. Două dintre ele - 1.0 şi 1.5 - sunt fabricate şi la noi în ţară, la uzina Ford de la Craiova. Iar pe cel de un litru l-am întors pe toate părţile în numeroase teste cu diversele modele Ford pe care este montat.
Motorul Ecoboost de 1.5 litri este ceva mai nou, dar colegul Bogdan a avut deja ocazia să-l încerce la testul internaţional cu noul Focus ce a avut loc în Spania. El a condus atunci versiunea mai puternică, de 182 CP. Acum, în cadrul lansării naţionale, am putut încerca varianta de 150 CP, aceasta urmând să fie, cel mai probabil, unul dintre bestseller-ele din gama noului Focus.
Am descoperit un motor elastic şi polivalent, plăcut la turaţii mici şi puternic atunci când urcăm spre zona roşie a turometrului. Silenţios atunci când rulăm liniştiţi, dar cu tonalităţi ce aduc aminte de motoarele boxer atunci când îl forţăm să dea frâu liber tuturor cailor. La primul contact, cei 150 CP nu par toţi prezenţi la apel, dar acest lucru este datorat cutiei manuale cu şase trepte etajate lung. Însă, cu cât rulezi mai mult, cu atât începi să apreciezi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1.600 rpm, care îţi permite să rulezi în treapta a treia pe un drum virajat în urcare ca şi cum ai avea cutie de viteze automată. Timoneria cutiei este la fel de precisă cum ne aminteam de la ultimul contact cu modelul Focus.
daca este suficient de bun ca si predecesorul, merita cumparat. dar daca spuneti ca este si mai bun ... acuma l-as cumpara daca asa avea nevoie de o compacta :)