Motor / Transmisie
250 CP. Este cifra rotundă cu care se laudă modelul portocaliu din faţa noastră. Puterea este furnizată acum de un motor de 2.0 litri turbo cu patru cilindri din familia Ecoboost. Ford renunţă astfel la motorul de origine Volvo de 2.5 litri cu cinci cilindri folosit de generaţia anterioară a modelelor Focus ST şi Focus RS. Noul propulsor nu este la fel de exploziv, livrând puterea mult mai liniar. Poate fi exploatat în mod absolut normal în prima parte a turometrului, ST-ul comportându-se aproape ce orice alt Focus în mediul urban. Peste 2.500 rpm, motorul se trezeşte însă la viaţă, puterea crescând aproape exponenţial. Totul este însoţit de un mârâit înfundat provenit de la evacuarea centrală.
Cei 250 CP sunt dezvoltaţi 5.500 rpm, iar cuplul maxim de 360 Nm este atins la 1.750 rpm. Puterea este transmisă doar către puntea faţă prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte. Levierul este precis şi plăcut la acţionare, iar treptele sunt etajate relativ lung. Noul motor de 250 CP face însă casă bună cu transmisia manuală şi acest lucru se simte cel mai bine atunci când permitem ST-ului să îşi dezmorţească roţile şi îl scoatem din oraş pe un drum de munte.
Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.