Ford Focus ST

Consum

4.0

Pentru un automobil de 250 CP, consumul de carburant nu este factor atât de important. Însă, contează, macar sub aspectul autonomiei. Generaţia precedentă a modelului Focus ST era destul de gurmandă în acest domeniu, mai ales atunci când motorul de 2.5 litri era torturat în traficul urban. Noul ST şi al său motor turbo de 2.0 litri sunt ceva mai îngăduitori cu portofelul proprietarului, dar nu vă aşteptaţi să consume o pipetă de benzină. Oficial, Ford spune că noul Focus ST consumă 9.9 litri/100 km în mediu urban, 5.6 l/100 km extraurban şi 7.2 l/100 km mediu. Cifre optimiste, care îl pun pe Focus ST pe un loc doi al consumurilor oficiale din lumea hot hatch-urilor compacte. Pe primul loc se situează Volkswagen Golf GTI 220 CP, cu un consum mediu oficial de 6.0 litri/100 km.

În viaţa reală. ST-ul a consumat mai mult. Media pentru o săptămână de uz preponderent urban a fost de 12.3 litri/100 km, iar la drum lung consumul a scăzut până la 8.2 litri/100 km. Cifrele nu sunt rele deloc, însă, având în vedere că un Ford Focus 1.6 benzină 100 CP de generaţie anterioară consuma în oraş aproximativ 11 litri/100 km. Progresul tehnologic se simte, mai ales în condiţiile în care maşina de test nu era dotată cu sistem Start-Stop.

  • Dan, marţi, 29.10.2013 12:14

    Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 12:24

    Ai dreptate! S-a strecurat o eroare în text. Mulţumim pentru sesizare.

  • clarkson, marţi, 29.10.2013 12:53

    Cred ca la "Nu ne-a placut" ati vrut sa spuneti "Raza de bracaj mare"...

  • ST, marţi, 29.10.2013 14:47

    Destul de reusit acest hot-hatch,desi e de ceva timp pe piata,continua sa fie masina de referinta in acest segment.

  • auto_fan, marţi, 29.10.2013 16:32

    "Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a rafiant sistemul [...]" Din exprimarea voastra reiese faptul ca solutia folosita la Focus RS este folosita acum si la noul ST, ceea ce este ERONAT! Focus ST nu foloseste suspensia “RevoKnuckle” a lui RS, ci suspensia clasica regasita si pe modelele normale, evident cu un setup mai rigid.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 17:08

    @auto_fan Ai dreptate, ST-ul nu foloseste sistemul Revoknukle, ci un un sistem de compensare prin intermediul asistarii electrice a directie. Efectul este insa similar in cotracararea virarii induse de cuplu, iar raza de bracaj este la fel de mica ca la Focus RS. Multumesc pentru sesizare, voi clarifica in text.

  • andrey_1293, marţi, 29.10.2013 23:12

    Din ce stiu, Ford lucreaza la Focus RS Mk3. Acesta va veni dupa facelift-ul actualei generatii, la fel cum a venit si RS-ul de generatie trecuta si va avea sub capota un motor de 2.3 EcoBoost ce dezvolta in jur de 320-330 cai. Ford va aduce si Mustangul in Europa si vor folosi pe el acelasi 2.3 EcoBoost dar posibil sa mai scoata ceva cai din el.

  • Gabi, miercuri, 30.10.2013 00:01

    Haideti totusi sa fim realisti. Stiu ca vorbim despre aceleasi clase dar interiorul unui Megane RS lasa de dorit. Mi se pare normal sa fie in rand cu Golf-ul in ceea ce priveste pretul, iar cei 250 de cp pe o masina, spun eu, pre-premium este chiar un pret rezonabil.

  • rs, miercuri, 30.10.2013 13:00

    megan ,,the best,,

  • claudiu, miercuri, 30.10.2013 20:24

    dupa cum ziceam 1900 de euro pe navigatie sint bani azvarliti degeaba de cand ford nu are harti de navigatie pt romania de ani de zile (poate doar una cu cateva drumuri principale) si probabil nici nu va avea curand, cele de europa de vest functioneaza acceptabil, la fel e si playerul de CD uri care e foarte foarte selectiv cu discurile bagate in el, de mp3 nici nu incape vorba banuiesc.

  • L, joi, 31.10.2013 00:48

    asa cum in premiera jeremy clarckson a spus : 1.Astra J OPC 2.3 - ST&RS in orice ordine vreti , eu dupa opc aleg st-ul pentru cele 4 usi si design complet fata de rs care arata f bine la exterior dar interiorul este f slab pt o masina de 25-30 k