Ford Focus ST

Performante

4.0

Noul Focus ST are sub capota portocalie 250 CP, suficienţi pentru a face din acest model compact o maşină rapidă. După cum spuneam şi mai devreme, motorul de 2.0 litri turbo livrează liniar puterea, având o zonă liniştită în prima parte a turometrului şi mult mai sălbatică după 2.500 rpm. Mulţi vor găsi acest comportament nedemn pentru un hot hatch, dar personal îi găsesc preferabil. Este uşor să foloseşti maşina zilnic şi nu îţi va rupe spatele sau rinichii atunci când treci peste liniile de tramvai.

Însă atunci când ieşim la drum lung şi deschidem acceleraţia, Focus ST se transformă într-o rachetă portocalie cu acceleraţii solide şi reprize excelente. Pentru a atinge prima sută de km/oră, Focus ST are nevoie de 6.5 secunde, iar viteza maximă este de 248 km/oră. Deci puterea este acolo, dar stă ascunsă în spatele unei imagini de "băiat cuminte". Cei care îşi doresc un model compact "rău" până în măduva oaselor trebuie să caute în alte parte.

  • Dan, marţi, 29.10.2013 12:14

    Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 12:24

    Ai dreptate! S-a strecurat o eroare în text. Mulţumim pentru sesizare.

  • clarkson, marţi, 29.10.2013 12:53

    Cred ca la "Nu ne-a placut" ati vrut sa spuneti "Raza de bracaj mare"...

  • ST, marţi, 29.10.2013 14:47

    Destul de reusit acest hot-hatch,desi e de ceva timp pe piata,continua sa fie masina de referinta in acest segment.

  • auto_fan, marţi, 29.10.2013 16:32

    "Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a rafiant sistemul [...]" Din exprimarea voastra reiese faptul ca solutia folosita la Focus RS este folosita acum si la noul ST, ceea ce este ERONAT! Focus ST nu foloseste suspensia “RevoKnuckle” a lui RS, ci suspensia clasica regasita si pe modelele normale, evident cu un setup mai rigid.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 17:08

    @auto_fan Ai dreptate, ST-ul nu foloseste sistemul Revoknukle, ci un un sistem de compensare prin intermediul asistarii electrice a directie. Efectul este insa similar in cotracararea virarii induse de cuplu, iar raza de bracaj este la fel de mica ca la Focus RS. Multumesc pentru sesizare, voi clarifica in text.

  • andrey_1293, marţi, 29.10.2013 23:12

    Din ce stiu, Ford lucreaza la Focus RS Mk3. Acesta va veni dupa facelift-ul actualei generatii, la fel cum a venit si RS-ul de generatie trecuta si va avea sub capota un motor de 2.3 EcoBoost ce dezvolta in jur de 320-330 cai. Ford va aduce si Mustangul in Europa si vor folosi pe el acelasi 2.3 EcoBoost dar posibil sa mai scoata ceva cai din el.

  • Gabi, miercuri, 30.10.2013 00:01

    Haideti totusi sa fim realisti. Stiu ca vorbim despre aceleasi clase dar interiorul unui Megane RS lasa de dorit. Mi se pare normal sa fie in rand cu Golf-ul in ceea ce priveste pretul, iar cei 250 de cp pe o masina, spun eu, pre-premium este chiar un pret rezonabil.

  • rs, miercuri, 30.10.2013 13:00

    megan ,,the best,,

  • claudiu, miercuri, 30.10.2013 20:24

    dupa cum ziceam 1900 de euro pe navigatie sint bani azvarliti degeaba de cand ford nu are harti de navigatie pt romania de ani de zile (poate doar una cu cateva drumuri principale) si probabil nici nu va avea curand, cele de europa de vest functioneaza acceptabil, la fel e si playerul de CD uri care e foarte foarte selectiv cu discurile bagate in el, de mp3 nici nu incape vorba banuiesc.

  • L, joi, 31.10.2013 00:48

    asa cum in premiera jeremy clarckson a spus : 1.Astra J OPC 2.3 - ST&RS in orice ordine vreti , eu dupa opc aleg st-ul pentru cele 4 usi si design complet fata de rs care arata f bine la exterior dar interiorul este f slab pt o masina de 25-30 k