Tinuta de drum

4.0

Platforma pe care este construit noul Mustang Mach-E se numește Global Electrified 1, dar numele ar putea să vă inducă puțin în eroare. Practic, sub caroseria de SUV al acestui nou tip de Mustang se află platfoma folosită pe modele precum Focus, Kuga sau Escape, dar modificată substanțial pentru a face față noilor cerințe tehnice.

Garda la sol oferită de Mach-E este de 14 centimetri, ceea ce s-ar putea să nu se încadreze exact în definiția termenului de SUV. Chiar și așa, poziția ta la volan este ridicată, oferindu-ți o vizibilitate excelentă în față și spre lateralele mașinii. Cel mai probabil, faptul că bateriile au fost stocate în podea a dus la ridicarea nivelului șezutului până la un punct de unde nu ai cum să spui ca Mach-E nu este un SUV.

Suspensia își face treaba decent în mare parte din timp, transmițând puține din imperfecțiunile drumului către ocupanții din habitaclu.

Cu toate acestea, trebuie să reținem în permanență că avem de a face cu o mașină ce are o masă de 2.2 tone, iar asta nu are cum să nu își lase amprenta asupra ținutei de drum. Astfel, peste denivelările scurte și dese, suspensia lui Mach-E își pierde din grație și chiar transmite șocuri în cabină, la pachet cu unele sunete preponderent auzite într-o mașină electrică.

Nu e chiar o surpriză, având în vedere că majoritatea mașinilor electrice au același comportament pe partea de suspensie, comportament pus pe seama uriașului pachet de baterii.

Există, totuși, și o parte bună aici: faptul că poziționarea bateriilor în podea ține centrul de greutate jos. Conform celor de la Ford, Mustang Mach-E are centrul de greutate cu doar 1.5 centimetri mai ridicat decât în cazul unui Mustang Coupe clasic, ceea ce ajută atunci când vrei să conduci dinamic.

Având în vedere poziția destul de înaltă de la volan, ai crede inițial că mașina va avea foarte mult ruliu în viraje, la viteză mare, dar Mach-E se dovedește a fi un atlet mult mai zvelt decât ai crede, în astfel de condiții. Sigur, anvelopele se vor răsti la tine ca formă de protest. Iar dacă îți încerci norocul cu prea multă viteză, puntea față s-ar putea să-și piardă ușor din aderență. Dar, per total, Mach-E se agață bine de drum.

Cea mai distractivă parte e ieșirea din viraj, fără doar și poate. Aici, caracterul de mașină cu propulsie spate se face observat, în ciuda tracțiunii integrale a mașinii. Puterea este trimisă predominant către puntea spate, iar motorul de pe puntea față va interveni doar dacă sistemele electronice ale mașinii vor detecta o lipsă de aderență. Altfel, Mustang Mach-E se simte exact ca o mașină cu propulsie spate în 90% din timp. Iar când al doilea motor intervine, o face discret, fără nicio întrerupere a ritmului.

Prin oraș vei observa că pedala de frână e un pic prea sensibilă atunci când o folosești. Am făcut această mențiune pentru ca Mach-E are un sistem de frânare regenerativă destul de puternic, ce va fi folosit predominant în zonele urbane. Frânarea fizică va fi o raritate, dar o vei simți prin pedală și te va lua prin surprindere de fiecare dată.

Tot pe Mach-E poți activa modul de condus cu o singură pedală (One-Pedal driving), făcând frânarea regenerativă mult mai agresivă decât în mod normal. 

 
  • Seriff, luni, 20.09.2021 14:27

    Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.

  • Kirotractor, luni, 20.09.2021 15:15

    @Seriff: De gustibus -- mie de ex. nu-mi pare urâtă, dar la mangleala cu numele subscriu. Tesla Model Y e-n orice caz hidoasă pusă alături, nu mai zic că-i la fel de... ne-SUV ca e-Fordul. De salutat oricum considerațiile generale mai nuanțate ale autorului G. Nica, dar și testul bine scris. Ontopic, consumul specific real de curent e surprinzător de rezonabil pentru gabaritul falsului Mustang, nu și prețul totuși. ...Care ar trebui să fie o frână pentru e-pomana mioritică aberant de mare (era să zic generoasă :-)), dar asta-i valabil văd doar la vestul îmbuibat. P.S. Prețurile SH ale veritabilului Mustang V8 au luat-o deja la trap, mai ales în Franța micro-macronică (unde Malus-ul ICE-decimator urcă la 40.000 € peste 3 luni, pt +224 g CO2/km.)

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 17:28

    Ford Mach-E e super ok, interior foarte ok, exterior, range, baterie, viteză, este realistic cu range afişat şi consumul, soft ok, etc Singurul minus - preţul. Dar nu trebuie să ne mire, dat fiind că Ford îl produce în serie mică şi cam atât, singura maşină electrică pe care o fac. Vedem, poate se vor schimba, pentru că Ford presează producţia lui F150 lighting ! Care ar putea ieşi chiar zilele astea! Toţi încearcă să iasă primii, înainte de Tesla Cyber truck, pentru că cine fură banii primii, îi lasă fără bani să cumpere altceva de la alţii. Bravo Ford. Vedem dacă sunteţi serioşi (nu au giga battery factory)

  • Nsrei, luni, 20.09.2021 18:44

    Ba chiar mai rău... Malus se va ridica la 40.000 EUR în 2022 pentru cei peste 223 grame de CO2 / km și la 50.000 EUR în 2023 pentru cei peste 225 grame CO2 / km. În așa condiții cred că mai cumpăr vreo câteva rable, de preferat passat B6 din alea de 131 de cai, fara dpf

  • ACE - Craiova, luni, 20.09.2021 19:47

    Are mult mai multe elemente pozitive decat negative: Plusuri: - autonomie generala foarte O.K. dincolo de orice cartoteli (autonomia de 488 km la viteza de 130/h dovedeste ca este o masina mult-asteptata de piata masinilor 100% electrice); - design modern; - usurinta in utilizare; - practicalitate in ceea ce priveste spatiul interior; Lucruri negative: - pretul (dat si de lipsa unei concurente reale in piata BEV); - garda la sol - mai degraba din zona berlinelor/crossoverelor. MULT SUCCES FORD!!!

  • Edikkk, luni, 20.09.2021 21:59

    SUA - Inca un automobil electric Chevrolet Bolt arde. În urma multor incidente de acest fel, posesorilor li se cere acum: - să nu mai parcheze în garaj, că e riscant - să lase trei locuri libere până la alte mașini parcate - să nu încarce bateria prea mult, căci crește riscul să ia foc - să nu descarce bateria până sub 100 km rază de acțiune Totul încurajat de statul socialist prin subvenții de la buget

  • Parere, marţi, 21.09.2021 09:31

    Interior tipic de auto american, ciudat si cu materiale de calitate indoielnica. Imi place exteriorul, dar interiorul este oribil.

  • Florin, marţi, 21.09.2021 12:33

    Pt cineva care conduce o electrica, chiar si Phev, de gabarit similar si care are in Buc. un consum cu AC pornit de 30kw/100 ii vine greu sa creada ca americanii au reusit sa eficientizeze consumul asa bine. Am mers si cu ID4 la test drive si nu am scos nici cu aia consum sub 30kw. Ce-i drept eram mai preocupat sa vd cum se infige, dar totusi nu am avut unde sa ii dau prea multa talpa. Eu am reusit sa scot, electric, in Bucuresti un consum de 17kw doar duminica si fara AC. Asa ca nu cred ca acel consum e real. Oricum nu imi iau masina in viitorul apropiat, din simplul motiv ca doar ce am luat-o pasta de o am, dar aviz amatorilor sa verifice si consumul cand fac test. Nu de alta dar pana prostului la o electrica se trateaza cu platforma.

  • Seriff, marţi, 21.09.2021 15:45

    Ce bord hidos, efectiv o ditai tableta pe mijloc plus una mica la sofer, oribil, nu am mai vazut nicaieri ceva atat de urat, aa mint, ba da, la Tesla

  • cos, joi, 23.09.2021 12:40

    "Lista cu dotări standard pentru modelul Tesla include jante Gemini..." ce tesla dom'le? parca era vorba de ford :))

  • Seriff, joi, 23.09.2021 16:31

    Designerii astia nu mai au nici un fel de inspiratie in ziua de azi, fac bordul dupa modelul Tesla, o stinghie obosita, ii trantesc o tableta imensa pe centru si aia e, asta e viitorul progresist, oribil.