Tinuta de drum
Platforma pe care este construit noul Mustang Mach-E se numește Global Electrified 1, dar numele ar putea să vă inducă puțin în eroare. Practic, sub caroseria de SUV al acestui nou tip de Mustang se află platfoma folosită pe modele precum Focus, Kuga sau Escape, dar modificată substanțial pentru a face față noilor cerințe tehnice.
Garda la sol oferită de Mach-E este de 14 centimetri, ceea ce s-ar putea să nu se încadreze exact în definiția termenului de SUV. Chiar și așa, poziția ta la volan este ridicată, oferindu-ți o vizibilitate excelentă în față și spre lateralele mașinii. Cel mai probabil, faptul că bateriile au fost stocate în podea a dus la ridicarea nivelului șezutului până la un punct de unde nu ai cum să spui ca Mach-E nu este un SUV.
Suspensia își face treaba decent în mare parte din timp, transmițând puține din imperfecțiunile drumului către ocupanții din habitaclu.
Cu toate acestea, trebuie să reținem în permanență că avem de a face cu o mașină ce are o masă de 2.2 tone, iar asta nu are cum să nu își lase amprenta asupra ținutei de drum. Astfel, peste denivelările scurte și dese, suspensia lui Mach-E își pierde din grație și chiar transmite șocuri în cabină, la pachet cu unele sunete preponderent auzite într-o mașină electrică.
Nu e chiar o surpriză, având în vedere că majoritatea mașinilor electrice au același comportament pe partea de suspensie, comportament pus pe seama uriașului pachet de baterii.
Există, totuși, și o parte bună aici: faptul că poziționarea bateriilor în podea ține centrul de greutate jos. Conform celor de la Ford, Mustang Mach-E are centrul de greutate cu doar 1.5 centimetri mai ridicat decât în cazul unui Mustang Coupe clasic, ceea ce ajută atunci când vrei să conduci dinamic.
Având în vedere poziția destul de înaltă de la volan, ai crede inițial că mașina va avea foarte mult ruliu în viraje, la viteză mare, dar Mach-E se dovedește a fi un atlet mult mai zvelt decât ai crede, în astfel de condiții. Sigur, anvelopele se vor răsti la tine ca formă de protest. Iar dacă îți încerci norocul cu prea multă viteză, puntea față s-ar putea să-și piardă ușor din aderență. Dar, per total, Mach-E se agață bine de drum.
Cea mai distractivă parte e ieșirea din viraj, fără doar și poate. Aici, caracterul de mașină cu propulsie spate se face observat, în ciuda tracțiunii integrale a mașinii. Puterea este trimisă predominant către puntea spate, iar motorul de pe puntea față va interveni doar dacă sistemele electronice ale mașinii vor detecta o lipsă de aderență. Altfel, Mustang Mach-E se simte exact ca o mașină cu propulsie spate în 90% din timp. Iar când al doilea motor intervine, o face discret, fără nicio întrerupere a ritmului.
Prin oraș vei observa că pedala de frână e un pic prea sensibilă atunci când o folosești. Am făcut această mențiune pentru ca Mach-E are un sistem de frânare regenerativă destul de puternic, ce va fi folosit predominant în zonele urbane. Frânarea fizică va fi o raritate, dar o vei simți prin pedală și te va lua prin surprindere de fiecare dată.
Tot pe Mach-E poți activa modul de condus cu o singură pedală (One-Pedal driving), făcând frânarea regenerativă mult mai agresivă decât în mod normal.
Urata masina, si-au batut joc de numele legendar ''Mustang''. De pret nu zic nimic, fiindca stiu, se vor ieftini electricele, vor costa 10.000 euro si cu prima de la stat de 10.000 euro le va lua romanul gratis.