Honda Civic Tourer
Katokusozoku
În tradiţia familiilor japoneze, succesiunea la conducerea paternală este atât de importantă, încât niponii au inventat un cuvânt special pentru a desemna acest adevărat ritual: Katokusozoku. Un element de la sine înţeles având în vedere faptul că diferitele spiţe ale unei familii japoneze trăiesc fără probleme sub acelaşi acoperiş, casa fiind văzută ca un bun sacru în care nepoţii devin copii, copiii devin părinţi şi părinţii devin bunici. Generaţie după generaţie.
Povestea succesiunii este atât de serioasă în tradiţia niponă, încât lipsa succesorilor implică deseori adoptarea unora care să preia rolul de conducători ai familiei după dispariţia părinţilor adoptivi.
Honda Civic nu a avut niciodată o versiune break, dar odată cu noua generaţie a fost nevoie de Katokusozoku. Adică de găsirea unui succesor al vechiului Civic care să se adreseze familiilor care nu se califică pentru un Accord, dar nici nu vor un hatchback adresat mai degrabă celor tineri. Partea bună este că noul Civic Tourer e atât de reuşit estetic, încât pare că Honda a creat hatchback-ul din break, nu invers. Partea şi mai bună este că Honda a reuşit să facă imposibilul: să construiască o maşină atât de încăpătoare, încât lasă în urmă chiar şi reperul Octavia, o maşină construită pentru cei care văd spaţiul ca un prim reper în achiziţie. Peste toate, însă, vine faptul că noul Civic Tourer este o maşină care are toate şansele să te scape de ideile clasice conform cărora break-urile sunt nişte dricuri cosmetizate. Dacă-i ignori motorul pe benzină puţin cam depăşit într-o eră în care turbina e literă de lege în Europa.
Misto masina dar slaba rau pe partea de motor/transmisie. As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break. Altfel e in regula!