Honda Civic Tourer

1.8 i-VTEC 142CP MT6 Sport

Motor / Transmisie

3.5

Pentru a-şi face loc pe piaţa europeană, fiecare maşină din lumea asta trebuie să se prezinte la apel cu un diesel, motorizare pe care europenii o iubesc, dar de care încep să se lepede uşor-uşor, odată cu apariţia noilor motoare turbo pe benzină de cilindree redusă. Honda oferă şi diesel, şi benzină, ultima cu motor aspirat, pe noul Civic Tourer. Lăsăm însă dieselul pentru un test ulterior şi analizăm astăzi cum se descurcă unitatea de 1.8 litri denumită oficial i-VTEC (tehnologie perfectată în ultimii ani fără întrerupere de inginerii japonezi) şi care ascunde 142 de cai putere într-un motor clasic aşa cum nu vor mai fi multe în următorii ani.

Pe scurt: vă recomandăm diesel-ul. Chiar dacă la turaţii ridicate vorbim de o maşină care sună fantastic şi care reuşeşte să-şi aşeze caii foarte liniar şi plăcut pe şosea, acest lucru înseamnă automat că vom vorbi de un consum ridicat, nu foarte apreciat de familie pe o maşină dedicată acesteia. Cuplul este şi el destul de scăzut (174 Nm) şi este disponibil sus, la 4200 rpm, semn caracteristic unei unităţi aspirate care se bazeză pe turaţie pentru a funcţiona optim, ceea ce nu te va ajuta foarte mult la urcarea unui deal, de exemplu.

Pe de altă parte, motorul pe benzină semnat de Honda este fin şi abia perceptibil prin oraş şi în modul Economic (care anesteziază maşina, dar o împinge în acelaşi timp să consume foarte puţin), ceea ce face ca rafinamentul său să fie un vârf pe care nu mulţi constructori îl ating în perioadele actuale de "zgomot". Cutia de viteze manuală este alegerea perfectă pentru cei care vor ca maşina să muşte cât mai mult caracter dinamic din cei 142 de cai disponibili. Tot la capitolul părţi bune intră şi faptul că benzina este cu vreo 2000 de euro mai ieftină decât diesel-ul de 120 de cai din dotarea lui Civic, deci economia instantanee poate fi un punct de decizie puternic.

  • eu, miercuri, 11.06.2014 12:58

    Misto masina dar slaba rau pe partea de motor/transmisie. As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break. Altfel e in regula!

  • Crystyann, miercuri, 11.06.2014 13:18

    Plusuri: - motor fiabil ( la cat de vechi este e greu sa mai faci gafe ) - robustete / fiabilitate in general ( asta daca se pastreaza traditia Honda ) - design..mai altfel ( aici e discutabil, pe mine nu ma da pe spate ) - pret ciudat de mic....sper sa nu se reflecte in calitate Minusuri: - acelasi motor, depasit ca si consum si performante - spatiul din portbagaj este marit artificial prin ridicarea mult prea sus a liniei geamurilor mici din spate ( pana la nivelul acela se calculeaza spatiul din motive de siguranta ). In rest, cu cat mai multa concurenta in segment cu atat mai bine.

  • LEE, miercuri, 11.06.2014 13:41

    "Honda Civic nu a avut niciodată o versiune break, dar odată cu noua generaţie a fost nevoie de Katokusozoku." ei, na, chiar asa ? aruncati aici un ochi: http://www.hondafan.ro/modele.php?id=58 off-off, mai-mai ....

  • Paul Biletchi, miercuri, 11.06.2014 14:31

    Salut Ceva nu se leaga! de cand varianta sport dela Honda are piele si navi...?eu cred ca modelul testat este Executive.... Gresesc?

  • Obbie, miercuri, 11.06.2014 14:49

    Preturile sunt f mici la aceasta versiune Civic (si vor scadea in curand si la varianta 5D) fiindca din 2015 Honda va introduce motoare turbo pe benzina. Deci vorbim de ultimul an de viata al acestui 1.8 i-VTEC. Revenind la Civic Tourer, masina asta pe motorizare 1.6 i-DTEC e absolut geniala pt cine vrea spatiu f mare, finisaje interioare la nivelul (sau chiar peste) Golf, fiabilitate, consum mic si performante bune pt un motor de 1.6 diesel. Sa nu uitam ca in Franta, pt aceasta motorizare se poate opta pt garantie de 1 milion de km...

  • Suleyman Cunoscatorul, miercuri, 11.06.2014 15:45

    Aceasta motorizare nu pare prea buna pentru anul 2014 cand toti au motoare eficiente si benzina este din ce in ce mai scumpa. In schimb dieselul am inteles ca este unul foarte reusit, iar in Franta se ofera cu garantie de 1.000.000km. (1 milion) nu am gresit nici un zero.

  • |Tc1900, miercuri, 11.06.2014 16:52

    cred ca este cel mai urat break compact de pe piata.

  • @Tc1900, miercuri, 11.06.2014 21:49

    Inseamna ca nu ai vazut Golf Variant.

  • antonny, miercuri, 11.06.2014 22:38

    un consum foarte bun .....1.2 tsi consuma cu 2 l in plus fata de honda

  • bbb, miercuri, 11.06.2014 22:44

    Daca ar fi avut emblema de VW pe ea a-ti fi fost topiti ca niste cu.ve lesinate dupa ea. Din fericire pt unii VW nu o sa faca niciodata asa masini.

  • kk, miercuri, 11.06.2014 23:24

    suleyman@ mi-e teama ca motorul asta aspirat consuma mai putin decat celebrele turbo

  • Paul Biletchi, joi, 12.06.2014 09:36

    inca astept o lamurire de la Automarket.........

  • jiji, joi, 12.06.2014 09:38

    Deja golf si focus sunt cu 100 de ani peste uratenia asta, ca sa nu mai zic de octavia

  • Max, joi, 12.06.2014 10:12

    Voua nu va e rusine asa un pic? E a nustiucata oara cand faceti poze macro cu prafu cat degetu. Baiatu ala care face pozele sa-si ia o carpa de praf la el si sa piarda 5 minunte din viata lui ca pe urma sa aiba niste poze cu adevarat reusite. Rusine mare!

  • mircea, joi, 12.06.2014 12:46

    @Paul Biletchi Singurul nivel de echipare disponibil pe acest model este Sport. Echipamentele suplimentare sunt comandate la configurare de pe lista de opţiuni care de obicei sunt disponibile pe echipările superioare.

  • TC1900, joi, 12.06.2014 13:40

    honda are o masa de fanboy , care dau minus la orice comentariu negativ ( argumentat sau nu ) referitor la iubitul lor brand daca ma luam de fiabilitate as mai fi zis sa imi iau minus, pt ca honda face masini fiabile, anyway când o sa vad prin bucuresti o aratare de asta o sa stiu ca exista oameni care chiar cumpara asa ceva ( bine si ssang yong rodius am vazut vreo 2 prin trafic )

  • Scorpionul.negru, vineri, 13.06.2014 17:34

    In sfarsit o masina testata de AM la un pret de baza .....

  • LauCalin, duminică, 15.06.2014 15:01

    Eu inteleg ca in general Honda face masini foarte bune iar actualul Civic fara retinere este o masina de top, mai ales la acest pret. Dar mi se pare o chestie si de bun simt sa pui un nenorocit de capac de plastic pe motor. Asa ceva si cel mai ieftin Logan are.

  • sandu, luni, 16.06.2014 10:37

    o masina urata. o fi ea rezistenta in timp, ca nu prea are ce sa se strice la ea, dar e urata rau.

  • sdfsdf, joi, 19.06.2014 22:28

    ok e urata, cu ce altceva sa ma atraga? fiabila? sunt si altele. incepe cu h? sunt si altele.e break?sunt si altele..........deci revenim la inceput....e foarte urata punct

  • M788, luni, 07.07.2014 15:47

    @jiji....la ce te referi cand spui ca : "Deja golf si focus sunt cu 100 de ani peste uratenia asta, ca sa nu mai zic de octavia" ? Sa inteleg ca deja golful merge deja cu hidrogen? Ori cu mercur amestecat cu transpiratie de hamster? Tu ce superbitate de masina ai? Presupun ca vreo Octavia super-full options, ultima tehnologie, prinde suta in 2,8 secunde si consuma 4 litri de motorina la fiecare 10,000 km, asta pentru ca ai montat un cip aftermarket care iti permite sa alimentezi si cu bors de tara, care iti activeaza motorasul cu anti-gravitatie.

  • cosmin, duminică, 23.11.2014 15:13

    Detin de 2 luni o honda civic tourer, model UK, condusa in UK, cu motor 1.6 diesel. Din punctul meu de vedere are cam tot ce am nevoie pe ea, este aproape la dotre maxima, chiar daca pretul in uk cred ca e un pic mai mare decat in Ro. Sunt multumit de spatiul din masina, asta fiind un motiv important ptr mine, dar fiindca folosesc masina in proportie de 60 % in afara orasului cu serviciul am ales motorul diesel. Sist de navigatie este Ok, comenzile vocale de asemenea. Nu stiu daca as fi cumparat altceva, am cantarit toate ofertele, si cum cei de la honda aveau dobanda 0% si ofereau promotional 5 ani garantie, 5 ani service grativ si 5 ani asistenta rutiera pe europa, am mers pe mana lor....