Motor / Transmisie
Pentru a-şi face loc pe piaţa europeană, fiecare maşină din lumea asta trebuie să se prezinte la apel cu un diesel, motorizare pe care europenii o iubesc, dar de care încep să se lepede uşor-uşor, odată cu apariţia noilor motoare turbo pe benzină de cilindree redusă. Honda oferă şi diesel, şi benzină, ultima cu motor aspirat, pe noul Civic Tourer. Lăsăm însă dieselul pentru un test ulterior şi analizăm astăzi cum se descurcă unitatea de 1.8 litri denumită oficial i-VTEC (tehnologie perfectată în ultimii ani fără întrerupere de inginerii japonezi) şi care ascunde 142 de cai putere într-un motor clasic aşa cum nu vor mai fi multe în următorii ani.
Pe scurt: vă recomandăm diesel-ul. Chiar dacă la turaţii ridicate vorbim de o maşină care sună fantastic şi care reuşeşte să-şi aşeze caii foarte liniar şi plăcut pe şosea, acest lucru înseamnă automat că vom vorbi de un consum ridicat, nu foarte apreciat de familie pe o maşină dedicată acesteia. Cuplul este şi el destul de scăzut (174 Nm) şi este disponibil sus, la 4200 rpm, semn caracteristic unei unităţi aspirate care se bazeză pe turaţie pentru a funcţiona optim, ceea ce nu te va ajuta foarte mult la urcarea unui deal, de exemplu.
Pe de altă parte, motorul pe benzină semnat de Honda este fin şi abia perceptibil prin oraş şi în modul Economic (care anesteziază maşina, dar o împinge în acelaşi timp să consume foarte puţin), ceea ce face ca rafinamentul său să fie un vârf pe care nu mulţi constructori îl ating în perioadele actuale de "zgomot". Cutia de viteze manuală este alegerea perfectă pentru cei care vor ca maşina să muşte cât mai mult caracter dinamic din cei 142 de cai disponibili. Tot la capitolul părţi bune intră şi faptul că benzina este cu vreo 2000 de euro mai ieftină decât diesel-ul de 120 de cai din dotarea lui Civic, deci economia instantanee poate fi un punct de decizie puternic.
Misto masina dar slaba rau pe partea de motor/transmisie. As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break. Altfel e in regula!