Consum
Honda promite un consum mediu de 6.4 litri/100 km în regim mediu mixt, cu un vârf de 7.8 litri în regim urban şi o bază de 5.5 litri în afara oraşului. Ceea ce vă pot confirma este faptul că cifrele pe care le afişează Civic Tourer variază extrem de mult de modul în care veţi profita de ceea ce vă oferă maşina. Altfel spus, dacă sunteţi un familist care nu vrea decât să ajungă la destinaţie în concediu, fără ca timpul să fie o problemă, puteţi să vă bazaţi pe un consum onest de 6-6.5 litri în afara oraşului. Dacă vă gândiţi să vă rezolvaţi însă problemele în timp-record şi să vă ridicaţi la nivelul design-ului foarte agresiv al acestei maşini, puteţi să urcaţi până la 12-13 litri pe modul Sport şi în contextul în care vă aduceţi aminte că un motor aspirat este prin excelenţă unul căruia îi place zona roşie a turometrului.
Noi am lăsat maşina după un weekend cu drumuri mixte în zona a 9 litri/100 km, ceea ce înseamnă că autonomia rezervorului de 50 de litri s-ar aşeza undeva în jurul a 600 de kilometri.
În raport cu principalii rivali din segment - şi nu sunt deloc puţine modele care au motoare pe benzină de 130-150 CP între compactele break de pe piaţă! - Civic Tourer stă undeva spre coada plutonului, plătind tribut celei mai mari cilidree şi faptului că mulţi dintre concurenţii săi se bazează pe motoare turbo. Cu 5.3 litri/100 km în regim mediu mixt, cel mai bun consum este afişat de reprezentanţii VW Group (Golf Variant, Octavia Combi, Leon ST). în timp ce principalul rival japonez, Auris Touring, consumă cu 0.3 litri mai puţin cu un motor de 1.6 litri cu injecţie directă.
Misto masina dar slaba rau pe partea de motor/transmisie. As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break. Altfel e in regula!