Interior
Unul dintre cele mai importante lucruri pe care o familie le vede într-o maşină dedicată ei este spaţiul. Iar Civic Tourer se laudă cu cel mai spaţios portbagaj din segment, furându-i locul întâi la acest capitol lui Skoda Octavia Combi. Cum ştiam că Octavia este practic o hală din acest punct de vedere, am avut multe semne de întrebare legate de modul în care japonezii au compartimentat un break care din afară pare mai degrabă înrudit cu un shooting brake decât cu o maşină al cărei avantaj primar este spaţiul oferit pasagerilor.
Asta face ca primul lucru pe care l-am făcut în momentul în care am preluat maşina de test a fost să deschid hayon-ul imens. Am avut o surpriză: în mijlocul portbagajului se afla o gaură pătrată, un compartiment care poate fi ascuns sau nu în funcţie de nevoi. Portbagajul în sine este foarte lung şi bine etajat, cu îndeajuns de mult loc încât să mulţumească fără absolut nicio problemă o familie cu cinci membri. Ba mai mult, scaunele posterioare se rabatează prin apăsarea unui buton, iar maşina se transformă astfel în cel mai frumos pick-up acoperit din istorie.
Pe scurt, Civic Tourer îţi oferă 624 de litri destinaţi bagajelor, cu 14 mai mult decât rivalul ceh despre care vă vorbeam mai sus. Ar fi fost bine ca măcar o parte din acest spaţiu să fie utilizat şi în zona din faţă, pentru obiecte de mici dimensiuni, fiindcă zonele existente în acest scop sunt clar depăşite.
În rest, dacă vorbim de şofer şi pasageri, Civic Tourer este o oglindă a versiunii hatchback, iar dacă sunteţi familiarizat cu acest model nu veţi găsi mari diferenţe. Ai la dispoziţie un bord futurist, demn de un cockpit de avion, care are vreo trei display-uri pe planşă şi deasupra volanului, fiecare cu stilul său de afişaj. Iar asta mi-a dat impresia că designerii Honda au fost uşor cam nehotărâţi să aleagă linii, caractere şi culori care să unifice ansamblul vizual. Într-o lume auto care preţuieşte mai mult decât oricând simplitatea, Civic rămâne un bastion al abordării clasice, comenzile display-ului touch central fiind mici şi înghesuite în jurul acestuia.
Mi-au plăcut în schimb scaunele confortabile şi zona consolei centrale, care a beneficiat de ceea ce nu a prins bordul: simplitate.
Misto masina dar slaba rau pe partea de motor/transmisie. As vrea sa vad un motor turbo...o cutie automata moderna(ca nu mai suntem in 1980) si chiar si o tractiune integrala pe modelul break. Altfel e in regula!