Siguranta
La testarea din 2009, Honda Jazz a primit cinci stele de siguranţă la EuroNCAP. De atunci şi până în prezent, caroseria modelului nu a trecut prin schimbări suficient de importante încât să necesite o testare suplimentară, iar versiunea hibridă poate să se mândrească liniştită cu rezultatul omologului său cu sistem de propulsie convenţional.
După cum putem vedea şi din fişa detaliată furnizată de EuroNCAP, nivelul de protecţie asigurat de Jazz este clasificat la 78% pentru ocupanţii adulţi, 79% pentru copii şi de 60% pentru pietoni. Nivelul de echipamente de siguranţă activă este notat la 71%.
În materie de siguranţă pasivă, Jazz Hybrid are două airbag-uri frontale, două airbag-uri laterale şi airbag-uri cortină. La capitolul siguranţă activă, maşina bifează ABS, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, sistem de asistenţă la urcarea în pantă şi EBD. Desigur, centurile faţă sunt pretensionate, portierele au elemente din oţel de înaltă rezistenţă la interior pentru protecţia pasagerilor şi sistemul ISOFIX de fixare a scaunelor pentru copii este şi el prezent.
Testele EuroNCAP au concluzionat că habitaclul a rămas stabil în urma impactului frontal şi lateral, iar coloana de direcţie nu s-a clintit nici ea în urma impactului. Nivelul de protecţie asigurat a fost bun pentru toate testele cu excepţia impactului lateral cu un stâlp, unde a fost criticată protecţia asigurată toracelui, unde au fost înregistrate forţe peste normele clasificate drept sigure de EuroNCAP, dar reprezentanţii organizaţiei nu au insistat prea tare pe acest aspect, semn că nu era vorba despre o abatere majoră de la norme.
7,3 pe autostrada si intre 7,5 si 8,5 in oras in conditii normale. La un pret de 2 Loganuri TCe care consuma mai putin? Ha!