Motor / Transmisie
Hyundai oferă o singură motorizare în această gamă, aceeaşi cu cea disponibilă pe versiunea standard a lui Santa Fe. Vorbim despre un diesel de 2.2 litri cu patru cilindri în linie care anunţă 197 CP şi 436 Nm. Motorul este oferit doar cu o transmisie automată cu şase trepte şi cu tracţiune integrală.
Gabaritul generos al lui Grand Santa Fe pune beţe în roate şoferilor dornici de reprize fulger, maşina lăsând impresia că este submotorizată în unele momente, mai ales în compania acestei transmisii, una nu foarte rapidă la schimbarea treptelor de viteză. Motorul este destul de silenţios în funcţionare, reuşind să nu fie mai gălăgios decât media segmentului, iar transmisia schimbă treptele destul de lin, ceea ce înseamnă că există potenţial în spatele acestui model pentru o rulare confortabilă şi liniştită pe distanţe lungi.
Altfel spus, cei 197 de cai putere anunţati par insuficienţi în unele momente sau îţi lasă impresia că unii membri ai "hergheliei" sunt în repaos sau s-au pierdut pe drum, dar de vină este transmisia, nu tocmai familiarizată cu ideea de rapiditate. Aşadar, pentru depăşiri este nevoie de o apăsare fermă a pedalei pentru exploatarea optimă a resurselor.
Modelul din Coreea de Sud nu are foarte mulţi rivali, mai ales dacă ne uităm la faptul că SUV-ul celor de la Chevrolet, Captiva, va fi retras de pe piaţă odată cu marca şi era oricum semnificativ mai mic decât modelul de la Hyundai. La fel cum este şi omologul său de la Opel. În rest, celelalte mărci au fie modele cu dimensiuni comparabile, dar fără şapte locuri, fie maşini cu şapte locuri, dar fără motoare comparabile, cum este cazul lui SsangYong Rexton W.
Pacat ca nu ofera un motor mai potent, gen 2 litri diesel biturbo sau chiar un 3 litri diesel.