Opel Insignia Country Tourer
Adevăratul crossover
Înainte ca SUV-urile să devină the real deal în industria auto, transformând implicit mărci sportive în producători care se susţin din mamuţi de peste două tone, familiile cu spirit de aventură apelau la tot felul de soluţii pentru a reuşi să treacă de obstacolele din teren accidentat. Ei bine, pentru a veni în întâmpinarea acestui tip de oameni, constructorii au început, acum mulţi ani, să transforme break-urile aflate deja în gamă în modele ceva mai adaptate cerinţelor rulării în soft-road. Adică pe macadam, eventual spre casa de vacanţă.
Aşa s-au născut modele precum Volvo XC70, Audi (A6) Allroad sau Subaru Outback. Nu erau nici SUV-uri, nici break-uri, ci ceva între. Aveau aceleaşi avantaje pe care le aducea break-ul şi veneau în plus cu o gardă la sol ridicată, cu tracţiune integrală permanentă şi cu elemente estetice adiţionale care introduceau ceea ce mai tâziu aveau să numim SUV-uri.
De fapt, aceste break-uri diferite au fost primele crossovere adevărate. Construite în sensul real al termenului crossover. Doar că lumea nu ştia asta pe atunci. Pentru că ele se aflau între break-uri şi ceva ce încă nu apăruse cu adevărat pe piaţă. Acum, însă, privind înapoi, observăm un tipar interesant şi o teorie a evoluţiei din care înţelegem cum a fost posibilă apariţia SUV-urilor.
Astăzi, break-urile cross - haideţi să le spunem aşa în acest text de acum înainte - sunt ceva mai discrete decât erau acum vreo 10-15 ani, deşi numărul lor a crescut constant, multe mărci intrând în jocul modificărilor estetice şi funcţionale ale break-urilor. SUV-urile au luat clienţii care vreau acest tip de modele, astfel că maşinile de familie transformate uşor au rămas apanajul oamenilor de familie care ştiu foarte bine că un break cross este cel puţin la fel de practic, duce fără probleme în soft road şi reuşeşte să fie şi ceva mai sportiv pe şosea decât un SUV. Adică a oamenilor inteligenţi care nu dau bani pe un SUV dacă n-au nevoie de el.
Cel mai nou venit în acest ecosistem special este Insignia Country Tourer. Un nume inspirat, care explică fără alte giumbuşlucuri la ce e bună maşina. Să vedem ce poate break-ul cross derivat din Insignia.
Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.