Motor / Transmisie
Opel oferă în gama Insignia Country Tourer două motoare diesel mari şi late. Nu e vorba însă de o versiune entry şi de una de top, cum ar putea să pară, ci de un motor de "bază" destul de sănătos, de 2.0 litri 163 CP, şi de unitatea BiTurbo de 195 CP lansată acum doi ani care reprezintă încă cea mai bună variantă de ales dacă vă plac în acelaşi timp diesel-urile, marca Opel şi doriţi să cheltuiţi nişte bani strânşi în plus în cont.
Noi am testat versiunea de 195 de cai, pe care am văzut-o anterior la treabă şi pe Astra. Am regăsit acelaşi motor cu două turbine extrem de potent, cu resurse fantastice şi cu o vână demnă de o cauză mai sportivă. Dacă nu aţi făcut încă un test cu acest motor, merită să vă rupeţi câteva ore din viaţă, pentru că e una dintre revelaţiile diesel prezentate de mărcile de volum de pe piaţă.
Maşina noastră a venit configurată cu transmisie automată cu şase trepte şi tracţiune integrală. Cutia este o alegere bună dacă vreţi să vă simţiţi confortabil în traficul aglomerat, însă nu e chiar cea mai bună alegere din lume dacă vă place condusul sportiv, pentru că are momente în care întârzie schimbarea treptelor, lucru care se vede şi pe hârtie, la capitolul performanţe. E cumva normal, însă, având în vedere că vorbim de o automată clasică, nu de una cu două ambreiaje.
Dacă ar fi să schimb ceva la oferta motor-cutie de pe maşina testată, aş spune imediat "transmisia". Fără să am vreo îndoială. Din păcate, însă. Opel nu oferă o cutie manuală pe această motorizare. În plus, aş modifica puţin izolaţia fonică a habitaclului, pentru că motorul BiTurbo are tendinţa să devină zgomotos peste 2500 rpm şi să foarte zgomotos peste 3500, dacă aveţi nevoie vreodată să ajungeţi acolo.
Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.