Consum
Opel Insignia Country Tourer este de departe cel mai mare şi mai greu model din segment, iar asta se vede în consum şi performanţe. Cu cel puţin 100 de kilograme în plus faţă de concurenţii săi apropiaţi, cu 20 de centimetri mai lung decât A4 Allroad şi cu 15 centimetri mai lung decât Passat Alltrack şi Subaru Outback, break-ul cross german plusează şi în lăţime, acolo unde e cu 15 centimetri mai mare decât cel mai apropiat rival.
În acest condiţii, cei 6.6 litri pe care modelul german îi usucă pentru fiecare sută de kilometri parcurşi reprezintă cea mai mare valoare din segment. Nu sunt diferenţe foarte mari (ceilalţi vin cu 5.9 şi 6.0 litri), dar e destul cât să pună modelul german pe ultima poziţie între concurenţii săi direcţi. De notat faptul că media consumului extraurban (5.3 litri/100 km) este la acelaşi nivel cu cel al concurenţilor, Insignia Country Tourer fiind însă penalizat de consumul urban de 8.9 litri, cu aproximativ două unităţi mai mare decât a adversarilor direcţi.
Nu am avut ocazia de a merge foarte mult prin oraş, însă în testul nostru extraurban am notat un consum care variază între 6.4 şi 7.4 litri la fiecare sută de kilometri, în funcţie de modul de rulare.
Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.