Opel Insignia Country Tourer

Tehnologie

5.0

Între notiţele pe care mi le-am luat în timpul testului s-au strecurat trei cuvinte, fără predicat, care spun destul de multe despre numărul de echipamente şi de sisteme pe care le avea maşina testată de noi.

"Plină de tehnologie".

Şi nu e o exagerare. Maşina asta avea atâtea sisteme printre dotări, încât sunt aproape sigur că nu am reuşit să le văd, simt sau testez pe maxim jumătate dintre ele. Cel mai spectaculos este display-ul de 8 inch care ia locul ceasurilor de bord, pentru că e polivalent şi are o grafică interesantă, chit că mişcarea "acelor" este uneori greoaie, sacadată. Acesta este, de fapt, varianta de top pe care o poţi comanda în zona ceasurilor, Opel oferindu-ţi, în funcţie de buget, display-uri ceva mai simple, de 3.5 sau 4.2 inch.

La fel se întâmplă şi în cazul ecranului sensibil la atingere de pe bord (8 inch), care este nivelul de top al variantelor pe care le ai în acest sens echipat cu sistemul de navigaţie opţional. Dacă nu te ajută bugetul sau nu ai nevoie de aşa ceva, poţi opta pentru versiunea de bază a ceea ce Opel numeşte Radio R300 (cu ecran de 4.2 inch) sau pentru versiunea cu Bluetooth a acestuia.

Chiar şi melomanii sunt ajutaţi de Opel, sistemul audio Bose cu opt incinte acustice rprezentând un mod mai mult decât plăcut de a-ţi petrece timpul la volan. Evident, dacă se nimereşte ca muzica pe care o asculţi să fie una binecrescută, vei avea respectul nostru etern.

Dar sistemele nu se opresc aici. Ai faruri adaptive (AFL+), sistemele de asistenţă la rulare înşiruite mai sus la capitolul Siguranţă şi un cruise control adaptiv care face toţi bani, este uşor de utilizat şi te face să uiţi că ai pedale pe autostradă, frânând şi accelerând de unul singur.

Cel mai spectaculos sistem de la bordul lui Insignia Country Tourer a fost însă cel care citeşte semnele de circulaţie. Nu e o noutate în sine, dar însăşi această calitate îi creşte valoarea. Pentru, pe parcursul a 1000 de kilometri vărsaţi prin România, a reuşit să citească impecabil limitele de viteză, indicatoarele care interzic depăşirea şi nu numai. Am testat acest tip de sistem acum câţiva ani, la lansarea originală a lui Insignia, care a avut loc în Austria, şi mi s-a părut complet inutil pentru că era inexact. Acum, la 6 ani distanţă, lucrurile sunt complet diferite: fiecare indicator românesc a fost citit corect, oricât de şters sau de îndoit era. Deloc rău.

Atâta tehnologie strânsă la un loc aduce însă cu sine şi erori de proiectare, cum ar fi cea a butoanelor touch care înlocuiesc comenzile clasice ale temperaturii sistemului de climatizare. Acestea sunt greu de accesat, răspund greu la apăsare şi nu am reuşit să ne împrietenim deloc cu ele în cele patru zile ale testului.

  • mbz, miercuri, 08.01.2014 16:32

    Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 08.01.2014 17:06

    E dragut nu ? Pretul e cam mare pt. un Opel dar la cate are pe el si ce ofera e justificat. Un A4 avant cu aceleasi dotari probabil era cu 20 de mii mai scump.

  • slVW_83, miercuri, 08.01.2014 17:53

    Super test! Exact genul meu de maşină: ideală pentru vacanţe, puternică, atragătoare, spaţioasă, optimă pentru denivelările şi gropile autohtone. Nu văd rostul unui SUV cu prezenţa pe piaţă a acestui gen de maşină, oricum proprietarii de SUV-uri nu le scot vreodată în off-road că nu fac faţă. Vrei teren greu, există un Pajero, Jimny sau regele G. Oricum văd destule Passat Alltrack şi A4 Allroad pe stradă semn că unii români au devenit mai pragmatici, nefiind influenţaţi de marketingul consumist! Sper să apară cât mai multe Country Tourer ca tabloul să fie complet.

  • ..., miercuri, 08.01.2014 19:46

    "...şi cu 15 centimetri mai lung decât Passat Alltrack şi Subaru Outback, break-ul cross german plusează şi în lăţime, acolo unde e cu 15 centimetri mai mare decât cel mai apropiat rival." Este imposibil sa existe asemenea diferente, cel putin la latime. Poate doar comparata cu un Golf sa iasa asemenea diferenta. 15 cm este enorm. Ati luat masuratoarea cu tot cu oglinzi de la Opel si cea fara oglinzi de la Passat, cel mai probabil. Passat are1820 fara oglinzi si 2062 mm cu tot cu oglinzi, fata de 2084, Opel. Este o diferenta de 2,2 cm. Pana la 15 cm.... Si la lungime e ceva dubios. Nici acolo n-am incredere ca e asa mare diferenta. Passat are trecuta si dimensiunea cu carlig. Poate asa era si la Opel. Zic poate pentru ca pe site-ul Opel n-am reusit sa gasesc dimensiunile pentru Country Tourer.

  • 1800+, miercuri, 08.01.2014 19:52

    chiar atat de grea e? :(

  • antonny, miercuri, 08.01.2014 20:21

    in banii astia Subaru Outback 2.0D AWD cea mai buna oferta

  • adi, miercuri, 08.01.2014 20:33

    Frumoasa masina, dar cred ca se bate cu A6 Allroad nu cu A4, si in acest caz pretul este foarte bun.

  • Scrooge, miercuri, 08.01.2014 21:39

    @antonny....nu comentez marca Subaru, dar un lucru e clar...."e jale" la vanzari in Europa.

  • pseudo-crossover, joi, 09.01.2014 09:04

    Cred ca acesta ar fi titlul potrivit pt. articol. Articol scris foarte bine, ca de obicei. Din pacate doar cu niste scuturi si ceva protectii din plastic nu cred ca faci o noua caroserie. Mai ales ca nu au modificat deloc garda la sol. Mare pacat! cred ca se va vedea acest lucru in vanzari. Numai bine!

  • alehandro69, joi, 09.01.2014 18:42

    Pretul este mult prea mare si fiabilitate deosebit de redusa...Intrati pe forum Opel si aflati pareri de la proprietari....Electronica e varza si mereu trebue resetatamsterse erorile,ca doar nu stau degeaba inginerii lor,fara salarii si ciupeli grase!! Doar un test si cateva operatii de 30 minute te pot duce la 250 ron.. Eu personal la 37 de mi de euro...deci cu mai putini banutzi... as lua un Suv japonez,chiar si second hand...care are cel putin 150 cp si ma tine o viata...chiar X-trail nou,e foarte bun http://www.automarket.ro/masini-noi/nissan/x-trail-2010-20-dci-150cp-elegance-auto-105423/specificatii.html

  • MarchenM, joi, 09.01.2014 19:05

    Pe mine altceva ma dezamageste: masina asta are 195 CP si acceleratia 0-100 km o face in 9,9 sec. Unde e puterea? Se pierde datorita transmisiei prost concepute. Pai si atunci nu e mai buna varianta de 163 CP care are si un consum mult mai bun? Daca nu avea 4x4, masina asta nu merita nici cea mai mica atentie. Dar chiar si asa, la pretul asta trebuie sa-ti placa la nebunie marca Opel sa faci alegerea asta. Pacat totusi, caci masina in sine arata bine, mai ales varianta asta break.

  • ..., vineri, 10.01.2014 20:12

    Passat Alltrack-latime: -cu oglinzi pliate: 1820 mm; -cu tot cu oglinzi: 2062 mm; Opel Country Tourer-latime: -cu oglinzi pliate: 1858mm; -cu tot cu oglinzi: 2084mm; Sa facem un pic de matematica, ca vad ca e nevoie. -cu oglinzi pliate: 1858-1820=38mm, adica 3,8 cm. -cu tot cu oglinzi: 2084-2062=22mm, adica 2,2 cm. Prin urmare Opel este mai lat decat Passat cu 3,8 cm cand are oglinzile pliate si cu 2,2 cm cand nu le are. Cum ati ajuns sa spuneti ca e mai lat cu 15 cm? Si dupa cum spuneam, nici macar comparat cu Golf nu exista asemenea diferenta. Golf are are 2027 mm cu tot cu oglinzi si iese o diferenta de 5,7 cm :)))) fata de Opel .

  • arogantul, vineri, 10.01.2014 23:26

    la pretul asta iti iei un XC70 si nu te doare capul

  • Ioan, vineri, 07.02.2014 22:27

    Influentati probabil de review-urile negative - In zilele astea e oferta - modelul full - de 49.000 euro am reusit sa il scot la 33.000 euro - la banii astia si la ce ofera - nu cred ca exista alternativa mai buna pe piata momentan

  • Insignia 0-100 8..9, sâmbătă, 15.11.2014 02:18

    totusi modelul acesta face suta in 8.9 secunde nu 9.9 dar se pare ca domnii de la AM daca nu vine de fiecare data cineva sa le atraga atentia ei lasa totul asa eronat cum este.