Tehnologie
Între notiţele pe care mi le-am luat în timpul testului s-au strecurat trei cuvinte, fără predicat, care spun destul de multe despre numărul de echipamente şi de sisteme pe care le avea maşina testată de noi.
"Plină de tehnologie".
Şi nu e o exagerare. Maşina asta avea atâtea sisteme printre dotări, încât sunt aproape sigur că nu am reuşit să le văd, simt sau testez pe maxim jumătate dintre ele. Cel mai spectaculos este display-ul de 8 inch care ia locul ceasurilor de bord, pentru că e polivalent şi are o grafică interesantă, chit că mişcarea "acelor" este uneori greoaie, sacadată. Acesta este, de fapt, varianta de top pe care o poţi comanda în zona ceasurilor, Opel oferindu-ţi, în funcţie de buget, display-uri ceva mai simple, de 3.5 sau 4.2 inch.
La fel se întâmplă şi în cazul ecranului sensibil la atingere de pe bord (8 inch), care este nivelul de top al variantelor pe care le ai în acest sens echipat cu sistemul de navigaţie opţional. Dacă nu te ajută bugetul sau nu ai nevoie de aşa ceva, poţi opta pentru versiunea de bază a ceea ce Opel numeşte Radio R300 (cu ecran de 4.2 inch) sau pentru versiunea cu Bluetooth a acestuia.
Chiar şi melomanii sunt ajutaţi de Opel, sistemul audio Bose cu opt incinte acustice rprezentând un mod mai mult decât plăcut de a-ţi petrece timpul la volan. Evident, dacă se nimereşte ca muzica pe care o asculţi să fie una binecrescută, vei avea respectul nostru etern.
Dar sistemele nu se opresc aici. Ai faruri adaptive (AFL+), sistemele de asistenţă la rulare înşiruite mai sus la capitolul Siguranţă şi un cruise control adaptiv care face toţi bani, este uşor de utilizat şi te face să uiţi că ai pedale pe autostradă, frânând şi accelerând de unul singur.
Cel mai spectaculos sistem de la bordul lui Insignia Country Tourer a fost însă cel care citeşte semnele de circulaţie. Nu e o noutate în sine, dar însăşi această calitate îi creşte valoarea. Pentru, pe parcursul a 1000 de kilometri vărsaţi prin România, a reuşit să citească impecabil limitele de viteză, indicatoarele care interzic depăşirea şi nu numai. Am testat acest tip de sistem acum câţiva ani, la lansarea originală a lui Insignia, care a avut loc în Austria, şi mi s-a părut complet inutil pentru că era inexact. Acum, la 6 ani distanţă, lucrurile sunt complet diferite: fiecare indicator românesc a fost citit corect, oricât de şters sau de îndoit era. Deloc rău.
Atâta tehnologie strânsă la un loc aduce însă cu sine şi erori de proiectare, cum ar fi cea a butoanelor touch care înlocuiesc comenzile clasice ale temperaturii sistemului de climatizare. Acestea sunt greu de accesat, răspund greu la apăsare şi nu am reuşit să ne împrietenim deloc cu ele în cele patru zile ale testului.
Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.