Interior
Ambianța este unul dintre punctele forte al lui Jaguar XF. Deşi există câteva scăpări evidente la nivel tehnologic şi în unele cazuri izolate la alegerea materialelor, XF te face să te simţi într-o maşină cu adevărat specială. Departe de feeling-ul clasic german al rivalilor săi, interiorul lui XF te "îmbracă" aşa cum o face un sacou croit excelent dintr-un magazin tipic britanic, creat de vreo dinastie de oameni pasionaţi care au trăit cu foarfecele în mână toată viaţa. Ai puţin din atmosfera unei camere de conac, ai o idee din liniile maşinilor din Albion care au colorat lumea auto din anii '50-'60, ai câteva detalii care îţi arată că Jaguar este una dintre foarte puţinele mărci care-şi permit încă să mizeze pe elemente clasice împrumutate din propria istorie.
Meciul se joacă la nivel de detalii. Modul în care Jaguar şi-a lăsat amprenta pe "comutatorul" aeratoarelor din habitaclu, butonul simplu şi elegant cu care deschizi torpedoul sau rotativa care ia locul levierului pe care Jaguar îl transformă astfel într-un soi de unealtă depăşită. Toate acestea - şi multe altele - sunt delicii mărunte care te lasă să admiri imediat elemente pe care altfel nu le-ai fi văzut ca argumente de creaţie.
Bordul este simplu, mai simplu decât al concurenţei, deşi Jaguar nu impune un "centru de comandă" cum este iDrive-ul celor de la BMW, preferând să meargă pe cartea simplă a modulelor de climatizare şi de comandă a meniurilor. Ai în schimb un display central cu touchscreen de dimensiuni medii (7") care a rămas uşor în urmă la nivel de grafică, dar aduce un meniu simplu de înţeles şi prin care navighezi uşor.
La nivel de materiale, aluminiul texturat (Knurled Aluminium) şi furnirul clasic se împletesc cu pielea de calitate de pe scaune şi bord. Există însă şi zone cu plastic, mai ales în zona inferioară a bordului, care ar fi putut să fie ceva mai bine camuflate.
Pe cand faceti drive test cu Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 150 CP si Skoda Octavia Scout 2.0 TDI 184 CP?