Audi A1 Sportback

1.4 TFSI 140CP M6
4.3
de Mircea Meșter, marţi, 31 ianuarie

Lakshmi

Mi-a luat ceva timp până să mă hotărăsc dacă titlul pe care mă gândeam să i-l dau acestui test este inspirat sau nu. Lakshmi, zeiţa hindusă cu patru mâini, poate părea că nu are legătură cu o maşină produsă de o marcă germană a anului 2012. Şi totuşi, vorbim de o zeitate a cărei imagine feminină este cunoscută. Cele patru mâini reprezintă omniprezenţa şi omnipotenţa sa, iar hainele roşii cu care aceasta este întotdeauna îmbrăcată semnifică caracterul activ al acesteia.

Analogia cu ceea ce vrea Audi A1 Sportback să însemne în segmentul mic premium este interesantă. Vorbim de o maşină care vrea să devină lider al clasei mici cu patru uşi plus hayon în condiţiile în care versiunea cu trei uşi are de bătut o armată de modele cu care piaţa s-a obişnuit deja. Modelul vine cu o inovaţie tehnologică prezentă în premieră în acest segment, un motor cu patru cilindri care poate dezactiva doi la sarcină joasă pentru un consum redus, şi cu tehnologii împrumutate de la fraţii mai mari. Să vedem ce poate maşina.

  • Bau-Bau, marţi, 31.01.2012 14:43
    A1

    O masina cu tehnologie nou dar cu un pret enorm pentru clasa sa !

  • unckle, marţi, 31.01.2012 15:04

    200 sau 250 Nm ? care au fost cifrele de consum ? (intreb asta pentru ca motorul are probabil sanse sa se mute si in masini pentru oameni normali .. nu ar strica o detaliere)

  • mircea, marţi, 31.01.2012 16:23
    @unckle

    250 Nm. Nu am avut timpul necesar pentru a testa pe îndelete consumul în funcţie de mediul de rulare. De obicei, asta se întâmplă la testele din ţară, unde avem ceva mai mult timp pentru a "desface" maşina. În principiu, consumul pe care l-am expus şi în test, de 7.0 litri, a fost realizat într-un amestec destul de egal de rulaj pe autostradă şi şosea, plus câteva incursiuni în oraş. Când vine motorul la noi ne vom face o idee mai clară asupra calităţilor sale. Dar, ca idee, scazi maxim un litru din consumul real al unui motor 1.4 TFSI care nu are Cylinder on Demand. Pe-acolo.

  • unckle, marţi, 31.01.2012 16:52

    de scazut scazi un litru ... dar tre sa iti iei pantofii aia "usurei" pentru a convinge calculatorul ca nu ai nevoie de putere :) ... cu "bocancii" in picioare probabil scaderile sunt nesemnificative prin oras. Un start-Stop are efecte mult mai benefice asupra mersului prin oras decat dezactivarea a doi cilindri pe 150m in care prinzi "linistea sufleteasca" si nu iti tre o accelerare :) ... asta are Start-Stop ?

  • zagado26, marţi, 31.01.2012 21:10
    @unckle

    Are, vezi imaginea 20.

  • Cyrus, miercuri, 01.02.2012 00:01
    Interesant

    Interesanta masina. Doar ca pretul e mai select cu potentialii clienti

  • Andy, miercuri, 01.02.2012 00:35
    @Mircea

    Mircea, cred ca Unckle se referea la Start/Stop aka Stop/Go, adica oprirea automata de la semafor, fiind vorba de economia de combustibil. Ceea ce nu am reusit sa-mi dau seama din articol daca are sau nu

  • mircea, miercuri, 01.02.2012 01:24
    @Andy, @unckle

    Da, are și Start-Stop. Scrie și în text. Cu bold :) "Audi zice că e vorba de 4.7 litri/100 km, cifră la care se ajunge atât cu ajutorul tehnologiei despre care am vorbit, cât şi apelând la deja clasicul Start-Stop."

  • unckle, miercuri, 01.02.2012 08:45

    sa mor daca am vazut :) interesant ca inca nu au aparut comparatiile cu clio si fiesta

  • @unckle, miercuri, 01.02.2012 12:26

    da..sau cu referinta corsa ...:)

  • paul, miercuri, 01.02.2012 14:47
    audi value

    A1 este o aparitie interesanta pe strazi ca si viitorul A0.5 cu spatiu pentru poseta in portbagaj si 3 metrii lungime totul la un pret de dumping : 20000 euro ( fara tva) =)) sunt curios cat dureaza pana imi stergeti comentariile :))